تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درگیری در برخی شهرهای ایران در سالگرد انتخابات

برخی شهرهای ایران روز گذشته، شنبه ۲۲ خرداد شاهد برخی درگیری‌های پراکنده بین مخالفان دولت و نیروهای پلیس بود و از برخی شهرها گزارشاتی مبنی بر تدابیر شدید امنیتی گزارش شده‌ است.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در مشهد برخی درگیری‌های پراکنده در اطراف پارک ملت و دانشگاه فردوسی مشهد رخ داده‌است و حداقل ده تن از معترضان دستگیر شده‌اند.

یک شاهد عینی به این کمپین گفته‌است که دانشگاه‌های فردوسی، آزاد، سجادو پیام نور مشهد شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس و لباس شخصی‌هایی بود که قصد جلوگیری از تجمع دانشجویان را داشتند.

دانشجو نیوز از تجمع اعتراض در دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داده‌ است.بنا به این گزارش، دانشجویان با برپایی تجمع سکوت و اعتصاب غذا، اعتراض خود را به سیاست‌های دولت دهم اعلام کردند.

گفته می‌شود صدها نفر از دانشجویان در این تجمع شرکت داشتند و برخی عوامل کمیته انضباطی دانشگاه قصد در ایجاد درگیری داشتند.

در مشهد برخی درگیری‌های پراکنده در اطراف پارک ملت و دانشگاه فردوسی مشهد رخ داده‌ است و حداقل ده تن از معترضان دستگیر شده‌اند

به گزارش ندای سبز آزادی شهر اصفهان نیز در روز ۲۲ خرداد شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح شهر بوده‌ است.

برخی گزارش‌های تایید نشده حکایت از وقوع درگیری بین معترضان و نیروهای گارد ویژه در خیابان مسجد سید و چهارباغ اطراف دروازه دولت دارد.

تارنمای جرس نیز از فراخوان «حامیان جنبش سبز» برای برگزاری تجمع در روز بیست و پنجم خرداد خبر داده‌ است، این تجمع قرار است در بیت آیت الله دستغیب برگزار شود.

روز ۲۲ خرداد در سالگرد دهمین انتخابات ریاست جمهوری، شهر تهران نیز شاهد برخی تجمعات محدود مخالفان دولت بود. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از بازداشت ۹۱ نفر در این روز خبر داده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)