تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کشته‌شدن مسافران ایرانی در فیلپین

صبح امروز، یکشنبه تصادف یک اتوبوس در فیلیپین جان دست کم ۱۰ نفر، از جمله چند شهروند ایرانی را گرفت و ۳۱ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ماموران پلیس محلی، این اتوبوس حامل ده‌ها گردش‌گر بود که بیشترشان ایرانی بودند. راننده فلیپینی نتوانسته ترمز اتوبوس خود را کنترل کند و به دره سی متری در شهر بالامبن،۵۶۰ کیلومتری جنوب شرقی مانیل سقوط کرده‌ است.

بسیاری از این کشته‌شدگان، ایرانیان دانشجوی پزشکی ساکن فلیپین بودند که توسط پلیس محلی و خانواده‌هایشان شناسایی شده‌اند.

خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش کرده ‌است که راننده اتوبوس توریستی، راهنمایی تور مسافرتی و چندی از مسافران جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

بسیاری از این کشته‌شدگان، ایرانیان دانشجوی پزشکی ساکن فلیپین بودند که توسط پلیس محلی و خانواده‌هایشان شناسایی شده‌اند

سرپرست ارشد پلیس محلی گفته‌ است که روستاییان به همراه دست کم ۱۰ جسد، ۳۱ زخمی‌ را از این اتوبوس که در ته دره قرار داشت بیرون کشیده‌اند.

اجساد هم اکنون برای شناسایی توسط هلی‌کوپتر به یک اردوگاه نظامی شهرستان سبو منتقل می‌شوند. زخمی‌ها نیز از همین طریق به اردوگاه نظامی سبو و با وانت آمبولانس‌ها به بیمارستان منتقل می‌شوند.

هرساله ضعف نگهداری وسایل نقلیه و جاده‌ها، علایم ناکافی ایمنی، نبود آموزش و ضعف اجرای قوانین ترافیک، حوادث جاده‌ای مرگباری را در فیلیپین به جا می‌گذارد.

فیلیپین یکی از کشورهایی است که به دلیل ارزانی و صدور روادید آسان برای مسافران ایرانی، چند سالی است که مورد توجه گردش‌گران و دانشجویان ایرانی قرار گرفته‌ است.

بسیاری از دانشجویان روش‌های‌ سخت پذیرش و شرایط سیاسی حاکم بر دانشگاه‌ها در ایران را دلیل اصلی مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای دیگر می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چقدر ما بدبخت و بیچاره شدیم!
زمان شاه از فیلیپین میومدن ایران واسه کار
الآن از ایران میریم فیلیپین واسه درس خوندن! چه برسه به کار

-- بهرام ، Jun 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)