تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ایران: اعزام نمایندگان مجلس و کمک‌ به غزه

مجتبی مجد، یکی از مقامات رسمی جمعیت هلال احمر ایران امروز، یکشنبه گفت که دو کشتی کمک‌های بشردوستانه ایران برای ارسال به غزه آماده و منتظر دستور وزارت خارجه ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای مجد از اعلام آمادگی یک‌صدهزار نفر از داوطبان کمک‌رسانی ایرانی برای اعزام با کشتی دوم به غزه خبر داد و گفت که از میان این افراد تنها آنهایی که «خبره» هستند به غزه اعزام خواهند شد.

پیش از این هلال احمر ایران در ماه دسامبر ۲۰۰۸میلادی یک کشتی حامل کمک‌های دارویی و غذایی به غزه ارسال کرده بود که با مخالفت نیرویی دریایی اسراییل روبرو شده بود.

از سوی دیگر علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از احتمال سفر یک هیات پارلمانی ایران به غزه خبر داد.

او گفت که در صورت صدور ویزا از سوی مصر، یک هیات پارلمانی ایران از «گذرگاه رفح» به غزه سفر می‌کنند.

آقای بروجردی با بیان اینکه «نظر کلی» مصر برای اعزام هیات پارلمانی ایران مثبت بوده، اظهار داشت که سفر هیات پارلمانی به غزه با موضوع اعزام کمک‌های هلال احمر به غزه ارتباطی ندارد.

علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران از احتمال سفر یک هیات پارلمانی ایران به غزه خبر داده است

این خبر درحالی منتشر می‌شود که روزنامه تایمز انگلیس روز گذشته با انتشار خبری مدعی شد که عربستان با اجرای تمرین‌هایی قصد دارد سامانه پدافند هوایی خود را در صورت عبور جنگنده‌های اسرائیلی از آسمان این کشور برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، غیرفعال کند.

با این وجود عربستان و اسراییل هر دو به طور جداگانه این خبر را رد کرده و عبور هواپیماهای اسراییلی از عربستان را برای حمله به ایران «غیرمنطقی» خوانده‌اند.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در نیروی دریایی سپاه، یکشنبه گذشته از آمادگی کامل این ارگان در اسکورت نظامی کشتی‌های باری برای شکست محاصره اسرائیل در نوار غزه خبر داده بود.

در هفته‌های گذشته درگیری کماندوهای اسراییلی با داوطلبان کمک‌رسانی نوار غزه دست کم ۱۰ کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت. بیشتر جان‌باختگان از شهروندان ترکیه بودند.

اسرائیل همواره ایران را به تجهیز و تهیه سلاح نظامی برای حماس، نیروی اسلامی حاکم در نوار غزه متهم می‌کند. این کشور هیچ‌گاه احتمال توسل به حمله نظامی به ایران را رد نکرده‌است.

در سی ساله گذشته دولت ایران هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نشناخته و محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم همواره از «مرگ غریب‌ الوقوع اسرائیل» سخن می‌گوید.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)