تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمله به مهدی کروبی در قم

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ایران امروز، یکشنبه ۲۳ خرداد در شهر قم مورد حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفت.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی به تارنمای جنبش راه سبز( جرس)، گفت که جمعیتی چند صد نفره با با زنجیر، باتوم و چوب به اتوموبیل آقای کروبی حمله کرده‌اند و اتومبیل وی «کاملا از بین رفته است.»

به گفته وی: «از نوع جمع شدن ناگهانی و رفتار این گروه پیداست که خودسر نیستند و از طرف گروهی سازماندهی و فرماندهی می‌شوند.»

این نامزد معترض به نتایج انتخابات برای دیدار با برخی مراجع تقلید و سید حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی به قم سفر کرده‌ است.


لباس شخصی‌های هوادار دولت در هنگام حضور آقای کروبی در منزل آیت‌الله یوسف صانعی، در مقابل منزل این مرجع تقلید شیعه تجمع کرده‌اند.

آیت‌الله صانعی در وقایع یک سال گذشته ایران بارها از معترضان حمایت کرده‌ است. پس از درگذشت آیت‌الله منتظری روحانی سرشناس منتقد جمهوری اسلامی، هواداران دولت با تجمع در برابر دفتر آیت‌الله صانعی تابلوی دفتر وی را پایین آورده بودند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در یکسال گذشته بارها به «تقلب» در انتخابات اعتراض کرده‌اند.

گفته می‌شود لباس شخصی‌های هوادار دولت با تجمع در مقابل منزل آیت‌الله یوسف صانعی، مرجع تقلید شیعه علیه مهدی کروبی شعار می‌دهند.

نیروهای هوادار دولت و برخی مقامات رسمی ایران از این دو چهره سیاسی با عنوان «سران فتنه» یاد می‌کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه‌ای که به مناسبت درگذشت آیت‌الله خمینی در آرامگاه وی برگزار شد، به طور تلویحی این دو چهره مخالف دولت را با مخالفان علی بن ابیطالب، امام اول شیعیان مقایسه کرد.

مهدی کروبی پیش از این چندین بار مورد حمله نیروهای هوادار دولت قرار گرفته‌ است. نیروهای لباس شخصی پیش از این در هنگام دیدار کروبی از نمایشگاه مطبوعات، سفر به قزوین و حضور وی در تظاهرات ۲۲ بهمن به او حمله کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بسیار جالب است که معاویه خود را علی می نامد و مالک اشتر و عمار را طلحه و زبیر میداند

-- حمید ، Jun 13, 2010

تاریخ دوباره تکرار میشود. در زمان شاه، خمینی موی دماغ شاه شده بود حالا جناب کروبی موی دماغ خامنه ای شده است. شاه نتوانست خمینی را بکشد همینطور خامنه ای نمی تواند کروبی را بکشد. حتی شاه با تبعید خمینی به خارج از ایران نتوانست جلوی رو ح الله خمینی را بگیرد حالا خامنه ای هم نمی تواند کروبی را تبعید کند چون باز هم به ضررش هست زنده و مرده کروبی برای این رژیم همان حکم زنده و مرده خمینی را برای شاه داشت. به هرحال ترس از شورش مردم چه در زمان شاه و چه در این رژیم از جانب این 2 روحانی وجود دارد تاریخ خواندنی و دیدنی ست .

-- فرهاد ، Jun 13, 2010

پس جای این اخبار کجاست ؟
کجا باید گفت که چپ روسی طرفدار موسوی هم نیست بلکه دارد از او به عنوان عامل استفاده میکند ؟
مگر نه اینکه در تمام وب سایت های چپ روسی دائم تبلیغ میشود که موسوی فقط یک بهانه است ؟
مگر نه اینکه وقتی او گفت به خیابان نمی آییم چپ های روسی گفتند می آییم تو هم باید بیایی ؟
حالا که گندش در اومد و کسی نیومد دارن میگن موسوی خواسته بود !
چپ روسی میگوید دشمن ! کروبی را رو در روی موسوی قرار میدهد :
چطور اخبار کروبی دیگر تیتر بزرگ نمیشود.
کجا باید گفت که چپ روسی اخبار فلسطین را بزرگ میکند اما کشتار قرقیزستان توسط وزیر خارجه دولت انقلاب مخملی سابق و مقام ارشد نظام کمونیستی اسبق روسی را درز میگیرد ؟
چرا این همه کشتار و شکنجه و جنایت و دیکتاتوری توسط نظام های خودی چپ روسی بی اشکال است اما تا اتفاقی در غزه می افتاد چاپهای روسی با هم مسابقه می دهند در محکوم کردن ان ؟
آیا آنها که در سر میز شام در گرجستان توسط روسها کشته شدند انسان نبودند ؟
مسول اصلی این خصومت کور با امریکا و اسرائیل و دوستی خاله خرسه با روس ها و عربها کیست ؟
آیا جز این است که نقد رژیم از نقد خط امام و دوران سیاه ۶۰ تا ۶۸ و آشوب پراکنی سال های ۵۷ تا ۵۹ و همدستی تاریخی ارتجاع سیاه و سرخ از مصدق تا شاه و از شاه تا بازرگان و از بازرگان تا خاتمی و موسوی میگذرد ؟
آیا حزب توده و مارکسیست های روسی در تمام سال های ۱۳۲۰ تا امروز سمت اشتباه نه ایستاده بودند ؟
کجا باید روش وابسته چپ روسی را انتقاد کرد و متهم نشد به عناوینی که برازنده خود آنهاست ؟
چرا خودتان از خود انتقاد نمیکنید ؟
طبق کدام محاسبه سیاسی از موسوی خواستید به تظاهرات مردم به پیوندد ؟
آیا در هیچ جای جهان هیچ گروه ناوارد سیاسی روی اسب مرده این چنین شرط میبنده ؟
چطور به مهاجرانی تاختید که در ۲۲ بهمن با ماجرای اسب تروا ( که در اصل ایده ابراهیم نبوی بود که به شما نزدیکتر است ) جنبش را به باد داده اما به خودتان که آبروی جنبش را بردید و بر خلاف دستور موسوی و کروبی خواستید که مردم بیرون بیایند تا نشان دهید جنبش سبز مرده و به رژیم خوش خدمتی کنید انتقاد نمیکنید ؟
زر افشان و ریس دانا و خوی و عمویی این خدمات را به رژیم آگاهانه انجام دادند و جنبش را دچار سکته کردند شما چرا ؟

-- ahary ، Jun 13, 2010

من از قم ام
کروبی ترسیده بود
هنوز هم که ساعت 6 صبح است در بیت صانعی است.

-- بدون نام ، Jun 14, 2010

تکرار تاریخ
شعبان بی مخ ها ، اوباش و اراذل زیر فرمان ایت الله مصباح یزدی، برنامه ریز حکم شرعی مهدور الدم (حذف فیزیکی)، گزیده فراماسیون جهانی لژ “حجتیه”، با حمله به بیت مرحوم آیت الله العظمی منتظری و بیت مرجع تقلید آیت الله العظمی صانعی خود را براي قتلهای مرموزی اماده میسازند. مصباح یزدی با بکار گرفتن اوباش و اراذل، نقش ایت الله کاشانی خود فروش، در کودتای 28 مرداد را برای انگلیسها بازی میکند. نمونه ان، حمله فیزیکی شعبان بی مخ و گروههای خیابانی از همدستان ایت الله کاشانی برای قتل دکتر فاطمی بود.
فرمان ایت الله مصباح یزدی قاتل : “هر جا كه آهنگ مخالفت با ولايت فقيه يا ولى فقيه ساز شده سعى كنيد آنرا خاموش كنيد اگر از روى نادانى است ش توضيح دهيد و شبهه‏ اشان را رفع كنيد ولى اگر از روى غرض ورزى است ” او را خفه كنيد”
مزدک

-- مزدک ، Jun 14, 2010

یادتونه قدیما وقتی کسی توی ده می آمد و به مذاق برخی اهالی خوش نبود،با بیل و کلنگ دنبالش می گذاشتند؟!
در ضمن،لمپنیسم در این مملکت هنوز از جایگاه ویژه ای برخورداره و این هم یک نمونه اش!
این را هم بگم که من اصلاً طرفدار هیچ فرقه یا گروهی نیستم و از این نکته ناراحتم که اگر امروز با کروبی این طور برخورد می شه،این امر آن قدر عادی شده که فردا ممکنه با یکی از ما همین طور برخورد بشه.

-- بدون نام ، Jun 14, 2010

کروبی خیلی آدم قابل احترامیه...
ممکنه من مشترکات فکری زیادی با این آدم نداشته باشم.
ولی حقیقتا، هر جا که تونسته از هزینه دادن نترسیده و گاها چندین قدم جلوی موسوی هم حرکت کرده.
رایم حلالت. گرچه دزدینش ازت.

-- بدون نام ، Jun 14, 2010

خاک تو سر ما شرقی ها که تاریخمون گرگر تکرار میشود این نشون میده درک و شعور مردم انقدره که تاریخ ما تکرار میشه از این تکرار تاریخ متاسفم چرا ماها پند نمیگیریم

-- salman ، Jun 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)