تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درگیرهای پراکنده درخیابان‌های تهران

عصر امروز، شنبه ۲۲ خرداد در سالگرد انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران، تهران شاهد درگیری‌های پراکنده بین نیروهای دولتی و مخالفان بود.

شاهدان عینی می‌گویند که تهران از صبح امروز با حضور گسترده نیروهای پلیس و بسیج، چهره امنیتی داشته‌ و در اطراف خیابان طالقانی نیروهای پلیس ضد شورش اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرده‌ است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از درگیری در میدان انقلاب و ضرب و شتم معترضانی است که قصد برپایی تجمع اعتراضی در این میدان داشتند.


درگیری معترضان با نیروی انتظامی، خرداد ٨٨

در همین حال شاهدان عینی خبر داده‌اندکه ساعت پنج و سی دقیقه عصر امروز نیز میدان ونک شاهد درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان بوده‌ است.

دانشجویان در دانشگاه تهران و دانشگاه شریف نیز دست به گردهمایی اعتراضی در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری زدند. گردهمایی دانشجویان دانشگاه شریف که با سردادن شعار و خواندن سرود همراه بودبا برخورد نیروهای لباس شخصی و نیروی انتظامی مواجه شده‌ است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت می‌گویند در انتخابات ۲۲ خرداد سال گذشته، حکومت با «تقلب» آرای آن‌ها را «دزدیده» است. مقامات جمهوری اسلامی ایران اما این گفته مخالفان را همواره رد کرده‌اند.

تجمع امروز دانشجویان دانشگاه شریف با برخورد لباس شخصی و نیروی انتظامی مواجه نیروهای شد

این دو رهبر مخالف دولت با این‌که روز ۱۰ خرداد از وزارت کشور برای برپایی راهپیمایی سکوت در روز شنبه ۲۲ خرداد، درخواست صدور مجوز کرده بودند اما روز پنجشنبه ۲۱ خرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به علت عدم صدور مجوز از سوی وزارت کشور و برای «حفظ جان مردم» راهپیمایی را لغو کرده‌اند.

آن‌ها در این بیانیه گفتند که خبرهایی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی و پلیس قصد دارند گردهمایی مخالفان را «سرکوب» کنند.

مرتضی تمدن، استاندار تهران نیز روز گذشته گفته بود که هیچ تجمع و اعتراضی در سالگرد انتخابات از سوی حکومت «تحمل» نمی‌شود و برابر با قانون با معترضان «برخورد» خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)