تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد:

«قطع‌نامه غیرقانونی و بی‌ارزش است»

محمود احمدی‌نژاد هنگام توقف در تاجیکستان، رييس جمهور كشورهای تصویب کننده قطع‌نامه را «محکوم» و رییس‌جمهور کشورهایی خواند که «برای پر کردن جیب سرمایه‌داران و صاحبان کارخانه‌های سلاح‌سازی تصمیم می‌گیرند.»

به گزارش ایلنا احمدی‌نژاد با انتقاد از تصویب قطع‌نامه چهارم، آن را قطع‌نامه‌ای غیر قانونی «عليه ملت ايران» دانست که «هيچ ارزش و اعتباری نزد ملت ايران نخواهد داشت.»


احمدی‌نژاد پیش‌تر گفته بود: «اگر آمریکا و متحدانش فکر می‌کنند هم قطع‌نامه صادر کنند و هم با ما گفت‌و‌گو کنند، سخت در اشتباه هستند.»

قطع‌نامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران روز گذشته با ١٢ رای موافق، دو رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب رسید. به گزارش خبرگزاری‌ها این قطع‌نامه برخلاف سه قطع‌نامه‌ گذشته که همگی در دوره احمدی‌نژاد به تصویب رسیده‌اند، بیش‌تر سپاه پاسداران و اشخاص مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران را در لیست سیاه قرار داده است.

بر پایه این تحریم‌ها، جواد رحیقی یکی از مدیران برنامه‌های هسته‌ای و ٤٠ شرکت و موسسه ایرانی که به داشتن ارتباط با برنامه‌های اتمی و موشکی ایران متهم شده‌اند، در لیست تازه‌ی تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه که وزیر نفت از تحویل پروژه‌های نفتی پارس جنوبی به آن خبر داده بود و چهار موسسه زیر مجموعه آن «مکین، رهاب، فاطر و مهندسین مشاور ایمن سازان» در لیست تحریم‌های شورای امنیت قرار گرفته‌اند.

احمدی‌نژاد با انتقاد از تصویب قطع‌نامه چهارم، آن را قطع‌نامه‌ای غیر قانونی «عليه ملت ايران» دانست که «هيچ ارزش و اعتباري نزد ملت ايران نخواهد داشت

خط کشتی‌رانی جنوب، یکی از سه نهاد زیر مجموعه خطوط کشتیرانی ایران، گروه صنایع تسلیحاتی، مجتمع صنعتی امین، صنایع فراساخت، صنایع شهید خرازی و صنایع شهید ستاری از دیگر شرکت‌های تحریم شده هستند. دارایی‌های این شرکت‌ها در بانک‌های خارجی مسدود و مسئولان آن با ممنوعیت سفرهای خارجی روبرو می‌شوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها با تصویب قطع‌نامه‌هایی خواستار تعلیق فعالیت‌های ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و روشن‌سازی این برنامه‌ها شده است. جمهوری اسلامی این قطع‌نامه ها را همواره «غیرقانونی» می‌داند و از اجرای آن‌ها سر باز زده است. ایران همواره بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته‌ای خود تاکید دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد، تصویب قطع‌نامه چهارم را «غیر قانونی» دانست، که «هيچ ارزش و اعتباری» ندارد! آقا احمدو، باز دوباره زدی به کربلا! معمولاً برای دولت ها و حکومت های «غیرقانونی و آدم کش و چپاولگر» قطع نامه های «این چنینی» صادر می شود! چون این نوع حکومت ها، زبان دیگری را نمی فهمند.
حکومت بی اعتبار اسلامی،

-- Eslam Bi Etebar ، Jun 10, 2010

اگر بی ارزش است چرا بابتش این قدر باج به روسها و چینی ها و ترکها و برزیلی ها و لبنانی ها و ... دادی؟ و هنوز هم داری میدی؟

-- بدون نام ، Jun 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)