تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
هاشمی رفسنجانی:

«سکوت رهبر؛ زمینه‌ساز اقدامات احمدی نژاد»

روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: «سکوت مصلحت‌آمیز» رهبر جمهوری اسلامی کار را به جایی رسانده که یک نامزد به خود اجازه می‌دهد جلوی ۵۰ میلیون بیننده تلویزیونی دروغ و تهمت بزند. اشاره‌ی این اطلاعیه به محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور است.

روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی این نامه را در پاسخ به بازنشر نامه رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه حامی دولت، «وطن امروز» منتشر کرده است که در آن از «سکوت» رهبر ایران انتقاد کرده است.

در این نامه آمده است که نویسنده متن سراسر «تهمت و توهین»، نوشته خویش را با جمله به «ظاهر زیبای اخلاق، گمشده سیاست است» آغاز کرده تا نخست تئوری «شیطنت‌آمیز» جدایی دین از سیاست را القا کند تا با انتساب لقب «دروغ‌گویی» به هاشمی رفسنجانی تهمت‌ها و ادعاهای «دین‌ستیزان و روحانی‌گریزان را به کمال برساند.»


روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی این امر را ادامه همان کاری می‌داند که محمود احمدی‌نژاد در «مناظره» خود با میرحسین موسوی در حق کروبی، خاتمی و ناطق نوری انجام داده بود.

رضا شکیبایی، رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه وطن امروز در نامه خود خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشته بود هاشمی می‌خواهد «وارد هر كارزاری كه شد سخن بگوید اما پاسخ نشنود» و در صورت شنیدن پاسخ به رهبری «نامه تهدیدآمیز» بنویسند.

هاشمی رفسنجانی در نامه سال گذشته خود به رهبر جمهوری اسلامی، اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی با میرحسین موسوی را همانند تحرکات گروه‌های «ضد انقلاب» در اول انقلاب دانسته بود.


احمدی‌نژاد در مناظره خود باموسوی اعلام کرد که «رقیب» او در انتخابات نه میرحسین موسوی که هاشمی رفسنجانی است که در دور نهم انتخابات ریاست جمهوری شکست‌اش داده است.

در جوابیه دفتر هاشمی رفسنجانی همچنین آمده است که چه شده که انتشار نامه از سوی کیهان «افشاگری فتنه و سران فتنه» پنداشته می‌شود، اما اگر همین نامه از سوی سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شود، «دمیدن بر آتش فتنه تلقی می‌شود.»

شکیبایی دلیل نوشتن هاشمی به رهبر ایران را «ترس» او از شکست میرحسین موسوی در انتخابات دانسته و معتقد است که هاشمی پس از آن تلاش کرد كه با «متشنج كردن فضا و فشار به رهبری»، وی را وادار به موضع‌گیری علیه احمدی‌نژاد کند تا معادلات تغییر كند.

دفتر هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ادعای پشتیبانی او از میرحسین موسوی در انتخابات می‌نویسد به فرض محال که حمایت هاشمی از آقای موسوی در انتخابات مسجل شده بود، آیا «به گناه حمایت یک شخص از یک نامزد، باید هر دروغی را که به ذهن می‌آید، علیه آن شخص و خانواده اش در تلویزیون گفت؟»

دفتر هاشمی: چه شده که انتشار نامه از سوی کیهان افشاگری فتنه و سران فتنه پنداشته می‌شود، اما اگر همین نامه از سوی سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شود، «دمیدن بر آتش فتنه تلقی می‌شود

در این نامه آمده است که «چگونه است که سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقام امام جمعه منصوب مقام ولایت در خصوص لزوم سلامت انتخابات، حمایت از یک نامزد تلقی می‌شود؟ مگر قبل از انتخابات اسب‌های همت زین شده بود که چه کسی انتخاب شود؟!»

روابط عمومی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادعای حامیان دولت را که «اگر سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر برخورد با تقلب در انتخابات نبود خاتمی رئیس جمهور نمی‌شد» را اعترافی بر این می‌داند که طیف سیاسی حامیان دولت از همان سال به دنبال «شکل دهی نطفه حرام تقلب انتخاباتی در رحم جامعه بودند.»

دفتر هاشمی رفسنجانی به آن‌چه که «تناقض‌گویی» حامیان دولت می‌داند اعتراض کرده و می نویسد که چرا پیش‌بینی‌های روشن نارضایتی مردم از سوی رئیس عالی‌ترین مجمع مشورتی رهبر را القای تقلب در انتخابات می‌دانند و از طرف دیگر جمله معروف آن نماینده مجلس را که می‌گفت: «منتظر باشید تا رأی ۲۴ میلیونی آقای احمدی‌نژاد را در فردای انتخابات ببینید حاصل درایت و دوراندیشی؟»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این نامه پراکنی ها ی جناحهای حکومتی نشان از فروپاشی و سقوط نظام حکایت می نماید. جناحها برای غارت و چپاول دیگر نمی توانند متحد عمل کنند و کارشان به افشاگری و حذف یکدیگر رسیده که به فروپاشی کل دستگاه ختم خواهد شد که خواست ملت ایران هم همین می باشد.

-- شاهین ، Jun 10, 2010

گلایه "(...) مصلحت" از "سکوت مصلحت‌آمیز" !

-- بدون نام ، Jun 10, 2010

بخاطرترس از جنتی !!

-- Payman ، Jun 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)