تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تصویب طرح تحریم کالاهای اسرائیلی

نمایندگان مجلس ایران روز سه‌شنبه به طرح دو فوریتی اصلاح قانون حمایت از «انقلاب اسلامی فلسطین» رای مثبت دادند. در صورت تصویب نهایی این طرح، کمیته‌ای برای شناسایی و تحریم کالاهای اسرائیلی تشکیل می‌شود.


نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خود، دو فوریت طرح اصلاح قانون پشتیبانی از فلسطین را بررسی كردند و با ١٤٣ رای موافق، ١٢ رای مخالف و ٨ رای ممتنع از مجموع ١٩٨ نماینده حاضر به آن رای مثبت دادند.

به گزارش ایلنا، در صورت تصویب نهایی این طرح، سازوكار تازه‌ای برای «شناسایی و تحریم كالاهایی» که نمایندگان آن‌ها را «صهیونیستی» می خوانند پدید خواهد آمد. همچنین كمیته‌ای متشكل از برخی دستگاه‌های اجرایی ایران مانند «وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی» مسئول شناسایی این كالاها می‌شوند تا از ورود آن به ایران جلوگیری شود.

كاظم جلالی: تحریم کالاهای اسرائیلی پس از حمله اخیر ارتش این کشور به کاروان آزادی و تداوم محاصره غزه بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند

كاظم جلالی، سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس كه از طراحان این طرح است، در این‌باره گفت: «تحریم کالاهای اسرائیلی پس از حمله اخیر ارتش این کشور به کاروان آزادی و تداوم محاصره غزه بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.»

وی در پیوند با جزئیات این طرح گفت: در این طرح با الحاق چهار تبصره به قانون کنونی پشتیبانی از فلسطین، وزارت امورخارجه ایران موظف می‌شود پس از شناسایی كالاهای «صهیونیستی» در مجامع بین‌المللی نظیر سازمان كنفرانس اسلامی برای تحریم این كالاها تلاش كند. صداوسیمای ایران نیز موظف شده است از «تبلیغ کالاهای اسرائیلی» خودداری کند.

پس از انقلاب اسلامی ایران، مقامات جمهوری اسلامی با نامشروع دانستن اسرائیل، هرگونه روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده و کشوری به نام «اسرائیل» را به رسمیت نمی‌شناسند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور ایران پس از روی کار آمدن بارها از «حذف اسرائیل از نقشه جهان» سخن به میان آورده است. وی ماجرای هولوکاست در جنگ جهانی دوم که در جریان آن هزاران یهودی به دست نازی‌ها کشته شدند را «افسانه» می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگرازاسرائيل هم واردات ميکنند؟!

-- Sasan ، Jun 8, 2010

دارن مقاومت فلسطین روهم به نام انقلاب اسلامی فلسطین مصادره میکنن!!!!! هاها ها ها اینا هنوزعربا رونشناختن

-- بدون نام ، Jul 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)