تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض هواداران دولت به علی لاریجانی

شماری از حامیان دولت در شهر قم، با انتشار بیانیه‌ای علیه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفتند که او دیگر نماینده آن‌ها نیست و خواهان پس گرفتن رای‌شان هستند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این بیانیه پس از نماز جمعه در شهر قم توزیع شده و امضای «امت حزب‌الله» در پای آن دیده می‌شود.

علی لاریجانی که نمایندگی مردم قم را در مجلس بر عهده دارد، در این بیانیه به خاطر موضع‌گیری‌هایش در رابطه با دانشگاه آزاد مورد مواخذه قرار گرفته‌ است.

اول تیرماه سال جاری نیز پس از تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد، تعدادی از تشکل‌های دانشجویی حامی دولت با گردهمایی در مقابل مجلس تهدید کردند که اگر نمایندگان از تصمیم خود کوتاه نیایند مجلس را به «توپ» خواهند بست.

امضاکنندگان این بیانیه که خود را منتسب به «جمع کثیری از طلاب، دانشجویان و مردم» نامیده‌اند، می‌گویند که «به اشتباه» به آقای لاریجانی رای داده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده‌است: «امید است همان‌گونه که مقام معظم رهبری برای نمایندگان مجلس شأن نظارتی را تعریف کردند و مجلس را موظف به قانونی کردن آن نمودند همین شأن برای مردم و اختیار فسخ وکالت برای آنان روزی قانونی شود.»

«در ماجرای شروع فتنه شما به تلویزیون آمده‌اید و خواهان اجازه برگزاری تجمعات برای فتنه‌گران شدید، در حالی که سیاست رهبری خیابانی نشدن اعتراضات و باج ندادن به فتنه‌گران بود»

«خوش‌بینی» به برخی نامزدهای دهمین انتخابات ریاست جمهوری از دیگر اعتراضات وارده در این بیانیه علیه رئیس مجلس است.

این بیانیه با خطاب قرار دادن آقای لاریجانی آورده‌است: «در ماجرای شروع فتنه شما به تلویزیون آمده‌اید و خواهان اجازه برگزاری تجمعات برای فتنه‌گران شدید، در حالی که سیاست رهبری خیابانی نشدن اعتراضات و باج ندادن به فتنه‌گران بود.»

امضاکنندگان این بیانیه عملکرد علی لاریجانی در هیات رئیسه مجلس را «غیر قابل دفاع» دانسته و آورده‌اند: «در میان نمایندگان انقلابی این مطلب رایج است که رابطه حسنه‌ای با اصلاح‌طلبان و رابطه نا مهربانانه‌ای با نمایندگان انقلابی دارید تا جایی که یکی از نمایندگان انقلابی از رای دادن به شما برای ریاست مجلس توبه کرده‌ است.»

در ادامه این بیانیه آمده‌ است: «با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که هر گاه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را تصویب می‌کند، مجلس وارد نشود، شما مصوبه‌ای در مقابل شورای عالی را به رای نمایندگان گذاشتید و میزان تبعیت خود را از رهبری نشان دادید.»

نویسندگان این بیانیه با اعتراض به آنچه «نامهربانی» رئیس مجلس با دولت نامیده‌اند، آورده‎اند: «گفته می‌شود شما به رقیب آقای احمدی‌نژاد رای داده‌اید و پیروزی او را نیز تلفنی تبریک گفته‌اید، هنوز تکذیب روشنی از شما در این زمینه شنیده نشده‌است، هرچند قبلا صحت تکذیب‌های شما را نیز تجربه کرده‌ایم.»

علی لاریجانی ماه گذشته اعلام کرده بود که دولت محمود احمدی‌نژاد «تخلفاتی» از قوانین داشته که در صورت انکار، مجلس درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند.

در ماه‌های اخیر دولت و مجلس در رابطه با موضوعات مختلف با یکدیگر درگیری داشته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگر حاج علی تا به حال نماینده قم بوده است؟ تا آنجائیکه ما اطلاع داریم، این آقا از نجف می آید و علاقه فراوانی به کشور های عربی به خصوص سودان و سوریه و لبنان دارد.
عرب مسلک،

-- ARAB ، Jul 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)