تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار حسن خمینی نسبت به «منفعت‌طلبان»

حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی در جمع زندانیان سیاسی پیش از انقلاب گفت که امروز «امام امام کردن» برای بسیاری منافع دارد اما مهم کسانی هستند که در آن «روزهای سخت» پای فشردند.

وی افرادی که دل و زبان‌شان یکی نیست را بزرگترین عامل بدبختی جامعه دانست و هشدار داد: «جامعه گرفتار چاپلوسان مسیر انحطاط را با شتاب طی می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حسن خمینی افزود: «جامعه‌ای که از زبان صادق‌ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد، مجبور می‌شود تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند.»


شماری از مخالفان کنونی دولت از جمله یاران نزدیک آیت‌الله خمینی بودند که در زمان حیات وی مناصب مهم جمهوری اسلامی را در اختیار داشتند.

نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی کسانی که در روزهای سخت مبارزه با آیت‌الله خمینی همراه شدند، را با دیگران یکسان ندانست و ادامه داد: «زمانی که آوردن اسم مبارزه و ذکر نام خمینی جرم بود، سال‌هایی که خمینی گفتن پلو نداشت بلکه چوب داشت، تنها کسانی آمدند که حقگو بودند.»

هواداران دولت روز ۱۴ خرداد جاری در نماز جمعه‌ای که به مناسبت درگذشت آیت‌الله خمینی در آرامگاه وی برگزار شد، به حسن خمینی اجازه سخنرانی ندادند.

حسن خمینی: جامعه‌ای که از زبان صادق‌ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد، مجبور می‌شود تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند

رسانه‌های حامی دولت دلیل شعارهای پیاپی در هنگام سخنرانی حسن خمینی را «سکوت وی در فتنه‌های اخیر در برابر اقدامات فتنه‌گران در مقابله با آرمان‌های امام» عنوان کردند.

مسئول حفظ و نشر آثار آیت‌الله خمینی «حق‌گویی و صراحت» را ویژگی افرادی که در روزهای سخت حاضر هستند، دانست و گفت: «تهی شدن جامعه از زبان حقگویانی که صداقت خود را در روزهای تنگ‌دستی ثابت کردند بزرگترین ظلم و اجحاف به جامعه است.»

وی در ادامه سخنانش بر قدردانی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب تاکید کرده، گفت که احمد خمینی، پدرش چند ماه قبل از درگذشتش از وی خواسته‌است که مواظب چند نفر باشد.

حسن خمینی بدون نام بردن از این افراد، اظهار داشت: «ایشان گفتند این چند نفر کسانی بودند که در شرایط سخت دوران تبعید هر چه اندوخته بودند به زمین گذاشتند و دشنام‌های محیط متحجرانه نجفِ آن دوران را تحمل کردند و به پشتیبانی از امام پرداختند.»

در یک سال گذشته هواداران دولت بارها از حسن خمینی به دلیل حمایت از نیروهای اصلاح‌طلب انتقاد کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)