تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
مهدی کروبی:

یاوران قتل‌های زنجیره‌ای مفسر خط امام شده‌اند

مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز می‌گوید کسانی مروج و مفسر «خط» آیت‌الله خمینی شده‌اند که پیش‌ از این در برابر وی «صف‌بندی» کرده و «یاور شرکاء» در قتل‌های زنجیره‌ای بودند.

مهدی کروبی این اظهارات را امروز یکشنبه در نامه‌ای که به حسن خمینی، نواده آیت‌الله خمینی نوشته، مطرح کرده است.


قتل‌های زنجیره‌ای عنوان عملیات‌ برخی اعضای وزارت اطلاعات ایران در سال ۱۳۷۷ است که طی آن چند تن از نویسندگان و روشنفکران به دست این نیرو‌ها به قتل رسیدند.

در مراسم سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی در روز ۱۴ خرداد، گروهی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، با سر دادن شعار‌هایی علیه رهبران اصلاحات، سخنرانی حسن خمینی را ناتمام گذاشتند.

مهدی کروبی در این نامه‌، از «توهین و جسارت» به آقای خمینی در این مراسم اظهار تاسف کرده و نوشته زمانی که اطلاع یافته اداره ستاد برگزاری مراسم سالگرد امسال «عملا بدست بخشی از نیروهای مسلح» افتاده، به شدت نگران شده است.

آقای کروبی در این نامه افزوده که «امروز جریانی تمامی یاران و نزدیکان امام را طلحه‌ها و زبیرهای زمان قلمداد کرده، در حالی که حوادث بعد از وفات پیامبر اسلام مثل ماجرای طلحه و زبیر ریشه در زوایای انحرافی حوادث صدر اسلام دارد.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم روز ۱۴ خرداد، بدون اشاره به نام مهدی کروبی و میرحسین موسوی، به طور تلویحی این دو را به «طلحه و زبیر» تشبیه کرد؛ امری که انتقاد آقای موسوی را برانگیخت.

میرحسین موسوی، در واکنش به اظهارات آقای خامنه‌ای، بدون اشاره به نام وی گفته است که عده‌ای در روز ۱۴ خرداد کوشیدند خود را در حد «امیر مومنان» بالا ببرند.

کروبی نیز در نامه خود، از این‌که برخی رسانه‌های هوادار دولت، حسن خمینی را به فرزند «ناصالح حضرت نوح» تشبیه کرده‌اند، به شدت انتقاد کرده و نوشته است: «روزنامه‌ها و سایت‌هایی که از بیت‌المال مسلمین اداره می‌شوند، در تحریف کردن بیانات و سیره امام فرو گذار نکرده و نمی‌کنند.»

وی با بیان این که برخی انتظار دارند مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی در اختیار «جمعی انحصارطلب و تنگ‌نظر» قرار گیرد، هشدار داده چنانچه نیروهای «خبیث پشت پرده، از تکرار این گستاخی‌ها پرهیز و خودداری نکنند، درباره جفاها، ستم‌ها و فشارهایی که به مرحوم حاج سید احمد آقا وارد کردند»، روشنگری خواهد کرد.

وی در ادامه این نامه افزوده است که درباره «افراد و اشخاصی که برای تحقیر و توهین به فرزندان آن عزیز سفر کرده، وصیت دست‌کاری شده منتشر می‌کنند و از حوادثی که بر او (احمد خمینی) رفت، برای ملت شریف ایران و همچنین آیندگان روشنگری خواهیم کرد.»

این رهبر جنبش سبز، هدف از این اقدام خود را چنین تشریح کرده است: «تا عدم صداقت آنها برای مردم ثابت شده و بیشتر بدانند که برای آقایان همه چیز ابزاری است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای مردم آزاده کجائيد کجائيد معاويه همينجاست بيائيد، بيائيد.
روزانه ده ها تن اعدام ميکنند و اين اعدامها را مخفی نگه ميدارند. حتمأ نماز شکر هم برگزار ميکنند.
آقای کروبی شما مرد غيور لرستانيد و اين قوم يکی از شجاعترين قومهای ايران هستند و اين قوم از خود سرمايه ميگذارند نه شهيد شدن را برای دگران بخواهند.

-- بدون نام ، Jun 6, 2010

کروبی، کسانی مروج و مفسر «خط» خمینی شده‌اند که پیش‌ از این در برابر وی «صف‌بندی» کرده و «یاور شرکاء» در قتل‌های زنجیره‌ای بودند. آقا مهدی، باز دوباره که از خط «امام» صحبت کردید!؟ مگر همین خمینی نبود که حکم اعدام هزاران نفر از مردم این سرزمین را صادر کرد؟ حال چگونه انتظار داری که « یاوران و شرکاء» او در قتل های زنجیره ای و سایر قتل ها و ترور ها شرکت نکنند!؟
مروجان، مفسران، یاوران و شرکاء خط امام و بیت سید علی،

-- Yavaran & Shoraka ، Jun 6, 2010

از سخنان آقاي كروبي معلوم ميشود اطلاعات زيادي دارند كه منتشر نكرده اند . جاي سوال دلرد از ايشان بپرسيم چرا هنوز تهديد به افشاي اطلاعات ميكنند ؟
ايا وضعيت پيش آمده براي اين آقايان نشانه سهل انگاري اينان در برابر انحرافات قبلي نيست ؟

-- hossein ، Jun 6, 2010

جناب کروبی مگر خود خمینی کی بود؟ مگر خودش دستور قتل عام هزاران جوان را صادر نکرد؟ مگر خود خمینی چیزی بیش از یک قاتل بود؟ مگر خط امامی های دهه ۶۰ چه کسانی بودند؟ مگر همان چماقداران حزب جمهوری و حزب الهی های چاقو کش نبودند؟ همین خط امامی های دهه ۶۰ دیوار استبداد را بالا بردند، به احزاب مستقل و آزادی خواه حمله کردند، با چماقداری در دانشگاه ها را در ان انقلاب مفتضح فرهنگی بستند، آزادی خواهان را با پرونده سازی روانه شکنجه گاه ها کردند و پس از شکنجه های وحشیانه کشتند. چنان صاحب خطی (خمینی) به چنین خط داران و دنباله روان و مفسرینی هم نیاز دارد، حال میخواهد سال ۶۰ باشد یا سال ۸۰.
شما طوری حرف میزنید که اگر کسی نداند فکر میکند که شما تازه از کره مریخ پا به این کره خاکی ما گذاشته اید یا آنکه اصلا متولد سوئیس هستید و این چیز ها برایتان تازگی دارد. ظاهرا تا زمانی که خودتان در قدرت بودید و از مواهب نزدیکی به مصدر قدرت استفاده میبردید، کسی از جناب عالی صدایی و ندایی به انتقاد به فجایع نشنید و حال که از دایره قدرت بیرونتان کرده اند مخالف خوانی میکنید. خدا بیامرزد مرحوم بیژن مفید نویسنده داستان شهر قصه را که از قول رمال شهر قصه میگفت "....ملا دست کم هر چی باشه به فکر نفع خودشه. بیخودی منصف و عادل نمیشه...."

-- نه شاه نه شیخ ، Jun 6, 2010

این یاوران و شرکا هم سمت جدید امنیتی من است تا دستم برای جاسوس بازیهام بازتر باشد!!!

نیک. آ. ک

-- بدون نام ، Jun 6, 2010

دوستان عزیز
به این موضوع فکر می کردم که در این یک سال چه شد نظام آهسته آهسته توانست نبز امور را به دست بگیرد . در ان چند روز بعد از انتخابات نظم امور از دست رژیم خارج شده بود و تصور میکرد کارش دیگر تمام است، و آیا در همین شرایط نیست که به ان موقعیت انقلابی میگویند؟ اما چه شد که ورق برگشت ؟ من فکر میکنم به این دلیل بود که ما شعارها مان را فراموش کردیم . موتور حرکت های اجتمایی شعار های حرکت اجتمایی است. وقتی موتوری اسقاط و خراب داشته باشیم لاجرم میان راه میماند و موتور سرکوب رژیم از او سبقت میگیرد . دوستان آیا میتوانید به من جواب دهید؟

-- shamim ، Jun 7, 2010

درود برکروبی که عليرغم فشارهاوتهديدهای گروه انحصارطلب هم چنان به مبارزه و افشاگرييها ادامه ميدهد..

-- Mehran ، Jun 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)