تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد:

مصوبات مجلس خلاف قانون است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران در نامه‌ای که امروز منتشر شده، خطاب به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان نوشته که «سه قانون تصویب شده» در مجلس ایران «خلاف قانون» است.

او این سه قانون را «طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از عرض و تولید مسکن»، «طرح پذیرش دانشجو در آموزش‌کده‌های فنی و حرفه‌ای» و «مراکز تربیت معلم و دانشگاه شهید رجایی و همچنین طرح الحاق احکامی قانون بودجه بدون ترتیبات مقرر در قانون اساسی» اعلام کرده است.


احمدی‌نژاد در نامه‌اش که در ایلنا منتشر شده، هشدار داده است که مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند و تصمیماتی بگیرد که از وظایف قوه مجریه است.

احمدی‌نژاد در حالی در نامه به احمد جنتی از مغایرت سه مصوبه مجلس با قانون اساسی شکایت کرده، که بنا بر اصل ٩٤ قانون اساسی تشخیص مغایرت داشتن یا نداشتن مصوبات مجلس بر عهده شورای نگهبان است.

این برای نخستین بار است که یک رئیس جمهور در ایران به صورت رسمی درباره مغایرت مصوبات مجلس با شرع و قانون سخن می‌گوید.

رئیس جمهور ایران دو روز بعد از تهدید آشکار علی لاریجانی که گفته بود دولت محمود احمدی‌نژاد، از قانون «تخلفاتی» داشته، این نامه را نوشته است.

احمدی‌نژاد در نامه‌به شورای نگهبان هشدار داده است که مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند و تصمیماتی بگیرد که از وظایف قوه مجریه است

علی لاریجانی روز شنبه ١٥ خرداد گفته بود که اگر دولت بر انکار تخلفات از قانون و ادامه این روند ادامه داد، مجلس در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

مجادله لفظی اخیر میان رئیس جمهور و رئیس مجلس چند روز پس از آن آغاز شد که محمود احمدی نژاد در جمع اعضای کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرده بود که مجلس ١٣٠ مصوبه بر خلاف شرع و قانون تصویب کرده است.

این سخنان محمود احمدی‌نژاد که توسط خبرگزاری فارس گزارش شده بود، از سوی نهاد ریاست جمهوری تکذیب شد، اما خبرگزاری فارس خبر داد که یکی از اعضای دفتر رئیس جمهور فایل صوتی سخنان محمود احمدی نژاد را در اختیار فارس قرار داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر احمدوی، هم مجلس اسلامی غیرقانونی است، هم دولت اسلامی، هم قوه قضاییه و هم بقیه جمعیت ها و سازمان های اسلامی موجود!؟ همه این تجمعات با تقلب و انتخاب مستقیم و غیر مستقیم بیت سید علی، سپاه و بسیج بوجود آمده اند. وظیفه تو به عنوان جاده صاف کن امام دوازدهم، زدن زیر آب همه این موجودات غیر قانونی است! وجود این موجودات فریبکار اسلامی، باعث شده که دوازدهم، آمدنش را به عقب بیاندازد و این به نفع دولت غیر قانونی و تقلبی تو نیست.
حجره داران و عمامه بسران فیضیه قم، مشهد و حومه،

-- Ghomi & Mashhadi ، Jun 7, 2010

احمدی نزاد این بار راست می گوید . اصلا مجلس غیر قانونی است.

-- بدون نام ، Jun 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)