تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سپاه : آمادگی اسکورت کاروان‌های صلح

علی شیرازی با بیان این‌که دشمنان باید در برابر یک «حرکت خودجوش جهانی» قرار گیرند، اعلام کرد سپاه با تمام قوا آماده اسکورت کاروان‌های کمک‌رسانی موسوم به «کاروان آزادی» به نوار غزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی شیرازی با اشاره به حمله ارتش اسرائیل به کاروان صلح و آزادی، دفاع از مردم غزه را در برابر اقدامات «ناجوانمردانه» اسرائیل «وظیفه» جمهوری اسلامی دانست.


درحالی که رهبر ایران فرمانده کل نیروهای نظامی این کشور به حساب می‌آید، نماینده او در نیروی دریایی سپاه انجام این کار را منوط به صادر شدن «دستور» از طرف رهبر ایران می‌داند که در آن صورت سپاه «تمام توان و امکانات» خود را برای این منظور به کار خواهد بست.

دوشنبه هفته گذشته، درگیری کماندوهای اسرائیلی با فعالان حاضر در یک کشتی امدادی عازم غزه، دست‌کم ۱۰ کشته و تعدادی زخمی برجا گذاشت. بیشتر جان‌ باختگان از شهروندان ترکیه بودند.

درست پیش از اعلام ایران برای اسکورت کشتی‌های کمک‌رسانی، گرتا برلین، یکی از سازمان‌دهنگان کمک‌رسانی به غزه، از دریافت کمک‌های ایران سر باز زده بود. او گفته بود این گروه از دولت‌ و گروه‌های تندرو کمک دریافت نمی‌کند.

نماینده رهبر ایران در سپاه، دفاع از مردم غزه را در مقابل اقدامات «ناجوانمردانه» اسرائیل «وظیفه» جمهوری اسلامی دانست.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که ایران سعی دارد یکشنبه با کشتی زیر پرچم ایران، به غزه کمک‌های انسان‌دوستانه ارسال کند. به گفته عبدالرئوف ادیب‌زاده، مدیر امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، این کمک‌ها شامل مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی هستند. ایران تا پایان هفته جاری دو کشتی حامل کمک های امدادی به غزه می‌فرستد.

به گفته او در ابتدا قرار بود این کشتی‌ها توسط یک کشور واسطه به غزه اعزام شوند اما سپس مسئولان سازمان تصمیم گرفتند، کشتی‌های حامل کمک و امدادگر به طور مستقیم و بدون واسطه، همچنین «با هماهنگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ» به غزه ارسال شوند.

این اقدام ایران در حالی صورت می‌گیرد که روز شنبه خبرگزاری‌ها از توقیف کشتی ریچل کوری ایرلندی حامل کمک‌های امدادی برای ساکنان نوار غزه از سوی شناورهای اسرائیلی در دریای مدیترانه خبر داده‌اند.

اسرائیل همواره ایران را به تجهیز و تهیه سلاح نظامی برای حماس، نیروی اسلامی حاکم در نوار غزه متهم می‌کند.

به گزارش گاردین، هم‌زمان با طرح این موضوع از سوی ایران، نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد سازمان ملل متحد برای بررسی حمله هفته گذشته سربازان اسرائیلی به یک کشتی حاوی کمک به نوار غزه را رد کرده است.

نتانیاهو با استفاده از این استدلال که بدون محاصره، غزه به «پایگاه ایران» تبدیل می‌شود و موشک‌های حماس تل‌آویو و اورشلیم را هدف قرار می‌دهند، ادامه محاصره غزه را حق اسرائیل می‌داند.

شک اسرائیل به روابط ایران و حماس از ژانویه گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. در آن زمان عوامل موصاد در دوبی، از شناسایی فردی به نام «محمود المحبوح» به اتهام قاچاق اسلحه ایرانی به غزه خبر دادند.

از سی ساله گذشته دولت ایران هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نشناخته و محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری این کشور همواره مرگ قریب‌الوقوع اسرائیل را پیش بینی کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

داره خوب میشه! رهبری باید حکم جهاد بدهد تا ارتش عالم را از پا در آورد. خوب سات تمامی لباس شخصی ها و بسیجی ها و پاسداران بیت رهبری را و فرزندان خلف و ناخلفش را همه و همه بفرستد به غزه. تا دست کم پولهای جا سازی شده در زیر خاک را از آنجا در آورند و بفرستندنزد آن هجده ملیارد دلار و آن سی ملیارد دلار دیگر در ترکیه و سوریه. باید این اقدام رهبری را به فال نیک گرفت. آفرین به این امام رهبر خردمند.

-- بدون نام ، Jun 7, 2010

در جلسه ای اضطراری رییس تشخیص مصلحت هم با تمام اعضاء به این فتوای رهبری رای موافق داده اند. حالا مانده که سپاه وارد عمل شود ببرد دست به قمه و بریزد خون همه! بنازم این رهبری را!

-- بدون نام ، Jun 7, 2010

رژيم ولايت فقيه جنگ ميخواهد، اما نه جنگی که خود آغاز کند، بلکه جنگی که با حمله بيگانگان آغاز شود . فقط در چنين حالتی است که سرکردگان رژيم می توانند ازتنها تخصص و مهارت ديرينه خود که همانا ذکر مصيبت و مظلوم نمايی است، حداکثر بهره برداری را به عمل آورند و تودههای محروم و متعصب را عليه بخش خردمند جامعه ايران بيش از بيش بسيج کنند و اختناق مردم بر مردم به وجود آورند ! هدف از ارسال محموله های ظاهراً انساندوستانه به نوار غزه و اسکورت آنها توسط سپاه پاسداران، تحريک اسرائيل به حمله نظامی و آغاز جنگ مورد علاقه مقامات تهران است

-- بدون نام ، Jun 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)