تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برخورد با بدحجابی در دانشگاه علم و صنعت

معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که رویکرد دانشگاه علم و صنعت در مقابله با بدحجابی «ارشادی» است، گفت: در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه مقرر شد روند برخورد با بدحجابی در قالب دو برنامه «کوتاه مدت و بلند مدت» تشدید شود.

وی اظهار کرد که رویکرد کوتاه تذکر و اخطار است و رویکرد بلندمدت به جنبه‌های فرهنگی می‌پردازد.


دکتر فتحیان به خبرگزاری مهر گفت: «با مواردی که در مقایسه با چارچوب «شئونات اسلامی» بسیار متفاوت به نظر می‌رسد طبق آیین‌نامه برخورد می‌شود. وی افزود: تعداد انگشت شماری نیز به کمیته انضباطی احضار شده‌اند اما بیش‌تر دانشجویان بدحجاب با تذکر و در برابر راهکارهای ارشادی رفتار «ناشایست» خود را تغییر داده‌اند.»


معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت افزود: «اگر عناد یک شخص کاملا مشخص شود و پس از تذکرهای متعدد رفتار خود را اصلاح نکند به کمیته انضباطی احضار و برابر قوانین آیین‌نامه انضباطی با او «برخورد» خواهد شد.»



در همین راستا رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اشاره به برنامه این دانشگاه برای اجرای طرح موسوم به «عفاف و حجاب» به اشخاص لیسانسیه‌ای اشاره کرد که به خاطر آموزش روش تذکر و یادآوری با «عاطفه» و «نرمی» به دانشجویان تذکر می‌دهند.

فتحیان: روند برخورد با بدحجابی در قالب دو برنامه «کوتاه مدت و بلند مدت» تشدید شود. رویکرد کوتاه تذکر و اخطار است و روی‌کرد بلند مدت به جنبه‌های فرهنگی می‌پردازد.

صدرالدین شریعتی گفت: «اگر افرادی که به آن‌ها تذکر داده می‌شود اصلاح نشوند به مدیر دانشکده معرفی و در نهایت پرونده‌شان جهت برخورد به کمیته انضباطی ارسال می‌شود.»

مدیر حراست دانشگاه تهران نیز از ممنوعیت ورود بدحجاب‌ها در صورت عدم رعایت و توجه به تذکرها خبر داده بود.

از چند هفته پیش و پس از تذکر تعدادی از امامان جمعه در خصوص وضعیت بدحجابی در کشور تلاش‌هایی برای برخورد با کسانی که مروج فرهنگ غربی و بی‌حجابی نامیده می‌شوند صورت گرفت.

در همین راستا نیروی انتظامی در قالب طرح برخورد با «مزاحمین نوامیس» با کسانی که از نظر آن‌ها پوشش نامأنوس داشتند برخورد کرد. توجه به وضعیت پوشش دانشجویان نیز پس از ایجاد موج مقابله با بدحجابی، بار دیگر در دستور کار مسئولین دانشگاه ها قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر عدالت در جامعه اجرا شوداینها همه درست می شود. اسلام می فرماید اول زمامداران باید خودشان را درست کنند وگرنه چیزی درست نمی شود.

-- اکبر ، Jun 8, 2010

اولاً که خود نیروی انتظامی عامل اصلی مزاحمت برای نوامیس است.در ثانی رادیو زمانه اخبار زیادی در این زمینه منتشر می کند؛اما چرا هرگز اطلاع نمی دهد که واکنش دانشجویان به این نوع رفتار تحقیر آمیز چیست؟!

-- بدون نام ، Jun 8, 2010

همه بدبختی هایمان زیر سر همین اسلام است!

-- بدون نام ، Jun 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)