تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تهدید لاریجانى به افشاى تخلفات دولت دهم

علی لاریجانی می‌گوید دولت محمود احمدی‌نژاد «تخلفاتی» از قوانین داشته که در صورت انکار، مجلس درباره آنها اطلاع‌رسانی می‌کند.

اظهارات آقای لاریجانی چند روز پس از آنکه خبرگزاری فارس متن سخنرانی انتقادی احمدی‌نژاد در جمع اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را منتشر کرد، ایراد می‌شود.


آقای احمدی‌نژاد در این جلسه گفته که «مجلس بیش از ۱۳۰ مصوبه خلاف قانون و شرع» داشته است. اظهاراتی که چند روز بعد از سوی نهاد ریاست جمهوری تکذیب شد.

لاریجانی در واکنش به این اظهارات بود که امروز شنبه گفت که نمایندگان مجلس در انجام وظایف خود «اهل مجامله و سهل‌انگاری» نیستند و «تصور نشود برخی مطالب غیررسمی می‌تواند حوزه کاری مجلس را محدود کند.»

وی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواست که به وظایف خود عمل کنند و اگر دولت بر انکار تخلفات از قانون و ادامه این روند ادامه داد، مجلس در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

لاریجانی گفت که نمایندگان مجلس در انجام وظایف خود «اهل مجامله و سهل‌انگاری» نیستند و «تصور نشود برخی مطالب غیررسمی می‌تواند حوزه کاری مجلس را محدود کند»

لاریجانی همچنین این گفته احمدی‌نژاد که مجلس ۱۳۰ مصوبه خلاف قانون و شرع داشته را رد کرد و گفت: «بعید می‌دانم کل مصوبات مجلس هشتم ۱۳۰ عدد باشد.»

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، تعداد مصوبات مجلس که از سوی شورای نگهبان با اشکال مواجه شده، بین ۱۰ تا ۱۵ مصوبه است.

علی لاریجانی افزود اغلب مصوبه‌های دارای اشکال مجلس نیز «مربوط به موافقتنامه‌هاى دولت با سایر دولت‌هاى خارجى است.»

به گفته لاریجانی، اغلب مصوبه‌های دارای اشکال مجلس نیز «مربوط به موافقتنامه‌هاى دولت با سایر دولت‌هاى خارجى است»

وی همچنین در پاسخ به انتقاد احمدی‌نژاد نسبت به ارجاع مصوبه‌های خلاف شرع و قانون مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: «بررسى مصوبات خلاف شرع یا خلاف قانون اساسى در متن جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نهفته است و جاى چون و چرا ندارد.»

مجلس و دولت در سال‌های اخیر بر سر برخی لوایح و مصوبات با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته‌اند. اوج این اختلاف‌ها مربوط به نحوه تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بود که محمود احمدی‌نژاد گفت این مصوبه را اجرا نمی‌کند.

این مصوبه مجلس قرار بود در نیمه نخست سال جاری برگزار شود که براساس اعلام دولت اجرای آن به نیمه دوم سال موکول شده است.

محمود احمدی‌نژاد سال گذشته نیز در جریان تقدیم بودجه سال ۱۳۸۹ و برنامه پنجم توسعه از نمایندگان خواسته بود به جزئیات آنها توجهی نکنند و کلیات‌شان را تصویب کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این دعوا های زرگری دیگر برای ما نخ نما شده.

-- مهدی ، Jun 6, 2010

لاریجانی، نمایندگان مجلس در انجام وظایف خود «اهل مجامله و سهل‌انگاری» نیستند!؟ تنها می توان به اینگونه سخن پراکنی ها گفت، زرشگ حاج علی!
خود شیفتگان و سینه چاکان محمود احمدو، بیت سیدعلی و خط امام،

-- Khate Emam ، Jun 6, 2010

لاریجانی دست از دوزو کلک زدن بردار این ترفندها نخ نما شده همه تان سرو ته یک کرباس هستید دزد و قاتل و جانی و ادم کش و ایران ویران کن احمدی نژاد فقط یک مترسک سر جالیز هست و هیچ کاره بیخود تقصیر ها را گردن احمدی نژاد نینداز هر موقع کم میارید احمدی نژاد را جلو می اندازید کار از بیخ و بن تان عیب و ایراد دارد کل نظامتان خراب است

-- اقا نیما ، Jun 6, 2010

مهدی نوشته که: این دعوا های زرگری دیگر برای ما نخ نما شده.
نه برادر این حرفها نشانه اوج خیانت است. یعنی اینان چنان خیانتکارند، چنان جنایتکارند، چنان بیشرفند، چند ضد بشرند، چنان ضد ایرانی و ضد ایرانند، که حتا در درون خودشان هم برای سر سالم بدر بردن همدیگر را به جنایت بیشتر و کمتر متهم می کنند. شما در فردای بر افتادن این نظام اهرینمی خواهید دید که هیچ کس گناهش را بگردن نخواهد گرفت. حتا رهبری هم خواهد گفت که بروید از امام زمان در چاه جمکران بپرسید. تازه پیش او هم اگر بروید و از بوی گند خفه نشوید خواهید شنید که او هم بگوید، بابا این خدا ما رو اینجا اسیر کرده همش تقصیر اونه!!

-- بدون نام ، Jun 6, 2010

آقای «رئیس الرئسا» اقلا یکبار هم که شده از مشکلات ما مردم «قم» که مقام «معظم العظما» شما را به عنوان نماینده ما در مجلس «نمایشات و لاطائلات گویی» خودش منصوب کرده بگو.

-- قمی ، Jun 6, 2010

حاج علی عراقی، مسخره نیست؟ افشائ مجلس « درصورت انکار» دولت.

-- لبخند تمسخر ، Jun 6, 2010

غلط نکنم همین روزهاست که زیرآب جناب لاریجانی هم زده شود .... فکر کنم سروکله این یکی در برکلی پیدا بشه.... توجه: جدا از قهرمان سازی بی مورد خودداری شود!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Jun 6, 2010

لطفن جواب بدهید : آیا فاضلاب شهری روزی به همین زودی روی سر احمدی نژاد و رهبرش سرازیر خواهد شد؟

-- بدون نام ، Jun 7, 2010

احمدی نژادوگروه حجتيه خواهان تسلط 100 در صد برهمه چيز می باشند!!

-- Foojan ، Jun 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)