تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

خوراک رسانه‌ها
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «حرمت‌شکنان چه می‌خواهند؟» به انتقام از برخورد با سخنرانی حسن خمینی در آرامگاه آیت‌الله خمینی پرداخته است.

در این سرمقاله آمده است: «در خصوص وحدت بسیار سخن به میان آمده است و حضرت امام نیز رمز پیروزی را وحدت می‌دانستند و دشمن برای اینکه بتواند نـقـشـه‌های خود را عملی ســـازد، وحـــدت مـــردم و مسئولان را نشانه رفته است. ظاهراً بعضی از افرادناآگاه و افراطی با ایجاد اختلاف و ایجاد بلوا و آشوب به نوایی مـی‌رسنـد.»

به نوشته این روزنامه: «چرا باید فکر کنیم اگر طرز تفکر فردی با جناح‌ ما همخوانی ندارد، باید حرمت او را شکست؟ اگر این عده در خط امام و رهبری معظم انقلاب بوده‌اند، در حرم امام و در روز بزرگداشت امام کمی تحمل می‌کردند تا این مراسم که با حضور مقام معظم رهبری عطرآگین شده بود و حضور میلیون‌ها زائر که باعث وحشت دشمنان شده بود بدون حاشیه به پایان برسد. آنچه این عده انجام دادند دشمنان را شاد کرد و هیچ ضد انقلابی نمی‌توانست انجام دهد و خوراکی شد برای رسانه‌های بیگانه و مغرض.»

در بخش دیگری از این سرمقاله می‌خوانیم: «امروز بر همه دلسوزان و پیروان راستین امام راحل است که جلوی حرکات یک گروه خودسر که ممکن است در آینده نیز هزینه‌هایی را برای نظام داشته باشند را بگیرند. اگر ما توانستیم بحران‌های ۳۰ ساله را پشت سر بگذاریم در سایه وحدت و پیروی از امام و مقام معظم رهبری بوده است که امیدواریم خداوند شناخت و پیروی هر چه بیشتر این راه را به ما ارزانی دارد.»

متن کامل سرمقاله

ذهن‌های باانصاف
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «نگاه به آینده» درباره شرایط داخلی جمهوری اسلامی نوشته شده است.

به نوشته این روزنامه: «وجدان‌های بیدار، ذهن‌های با انصاف و فکرهائی که اسیر تحلیل‌های گروهی و باندی و سفارشی نباشند، این واقعیت را به روشنی در می‌یابند و لمس می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی علیرغم همه‌ افت و خیزها و فراز و نشیب‌های داخلی و علیرغم همه توطئه‌های خارجی، با قدرت و قوت به راه خود ادامه می‌دهد، زیرا توده‌های مردم با این نظام رابطه اعتقادی دارند.»

در این سرمقاله آمده است: «این درست است که افراد و جریان‌ها و دولتمردان، می‌آیند و می‌روند و مردم درباره آنها قضاوت می‌کنند و تاریخ نیز واقعیت‌های مربوط به آنها را به ثبت می‌رساند، اما ناپایداری و زشت و زیبای آنان را نباید به حساب اصل نظام گذاشت.»

این روزنامه ادامه داده است: «این نظام، هنوز در اول راه است و کارهای بزرگی در پیش دارد که باید از عهده همه‌ آنها برآید. نگاه جهانی امام خمینی به نهضت و انقلاب اسلامی اقتضائاتی دارد که با آینده بشریت مرتبط است. به نظام جمهوری اسلامی از این زاویه نگاه کنیم تا از تنگ نظری‌ها و عملکردهای محدود رها شویم.»

متن کامل سرمقاله

لزوم پاسخگویی
سرمقاله امروز روزنامه مردم‌سالاری با عنوان «مظلومیت نوه امام خمینی» نیز به انتقاد از ناتمام مانده سخنرانی حسن خمینی پرداخته است.

به نوشته این روزنامه: «مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی با بیست سال قبل تفاوت های فاحشی داشت و به نظر می‌رسید که این مراسم نیز، تحت تاثیر القائات خاصی قرار گرفته است اما برجسته‌ترین حادثه سالگرد ارتحال امام، رفتارهای زننده‌ای بود که از سوی عده‌ای افراطی علیه نوه امام یعنی حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن خمینی صورت گرفت.»

این روزنامه افزوده است: «اکنون از آنهایی که با هیاهو و شعارهای جهت‌دار سعی داشتند در برگزاری این مراسم اختلا ل ایجاد کنند سوال می‌کنیم که چرا نگذاشتید جمعیت وفادار به امام خمینی بتوانند به خوبی این مراسم را برگزار کنند؟ و چرا اجازه ندادید که ۱۴ خرداد به دور از بازی‌های سیاسی و جناح بازی‌ها برگزار شود؟»

در ادامه این سرمقاله آمده است: «امید است دست اندرکاران و کسانی که این پرسش‌ها در مقابل آنان مطرح است پاسخگوی خیل عظیم مشتاقان امام خمینی که از گوشه و کنار کشور به عشق زیارت مرقد امام در این مراسم جمع شده بودند باشند.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «خیانت به تورات»

سرمقاله امروز روزنامه وطن امروز با عنوان «شاخص غیرقابل تحریف»

سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان حمله به «بازخوانی خط امام خمینی(ره)»

سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «از که بریدی و با که پیوستی؟!»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)