تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مدودف: رفتار ایران غیرمسئولانه است

دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، رفتارهای ایران را «غیرمسئولانه» خواند و اظهار امیدواری کرد که مقام‌های این کشور پس از صدور قطعنامه تحریم شورای امنیت، صدای جامعه جهانی را بشنوند.

آقای مدودف که به آلمان سفر کرده، در یک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور افزود که بر سر پیش‌نویس قطعنامه تحریم ایران، توافق شده و امیدواریم که «صدای جامعه جهانی از سوی رهبری ایران شنیده شود.»


مرکل و مدودف

به گفته وی، «ادامه این رفتارهای غیرمسئولانه غیرقابل تحمل است. کسی هم تمایلی به تحریم‌ها ندارد، اما باید به درخواست‌های جامعه بین‌الملل توجه کرد. تنها به این وسیله مسائل قابل حل است.»

اظهارات وی پس از آن مطرح می‌شود که پنج عضو دائم شورای امنیت؛ آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه، بر سر پیش‌نویس قطعنامه این شورا علیه تهران توافق کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که این قطعنامه، منافع مسکو و پکن را نیز تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل هم با بیان این که «پیشرفت‌های دیپلماتیک» مهمی درباره تحریم ایران صورت گرفته، گفت که این تحریم‌ها به زودی علیه جمهوری اسلامی اعمال خواهند شد.

ایالات متحده آمریکا پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد تا ۲۱ ژوئن، این قطعنامه به رای گذاشته خواهد شد.

پس از انتشار بخش‌هایی از گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره گسترش فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه تهران شتاب بیشتری یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای مدودوف از کی فهمیدید که رفتار ایران غیرمسئولانه است؟

-- مینوچهر ، Jun 5, 2010

مثل اینکه دیمیتری،ترجیح میده با آنگلا در باغی با صفا، خوش و بش کند، تا اینکه وقت خود را صرف مزخرف گویی های سران حکومت اسلامی کند.
باغبان،

-- Bagheban ، Jun 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)