تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نوری‌زاد: من و خانواده‌ام امنیت جانی نداریم

محمد نوری‌زاد روزنامه‌نگار و فیلمساز در نامه‌ای، مقام‌های وزارت اطلاعات را مسئول جان خود و خانواده‌اش معرفی کرد.

آقای نوری‌زاد که به خاطر نگارش سه نامه انتقادی به آیت‌الله علی خامنه‌ای، بازداشت و به سه سال و نیم زندان محکوم شده است، در نامه خود نوشته که «برای خود امنیت جانی و اجتماعی متصور نیستم.»


وی افزوده که براساس آنچه در زندان دیده و شنیده، «هر حادثه‌ ناخواسته و ناگهانی» را برای خود و خانواده‌اش محتمل می‌داند.

محمد نوری‌زاد افزوده است: «اگر روزی شنیدید که چه در زندان و چه بعدها به تیر غیبی از پا درآمده‌ام، بدانید و آگاه باشید که کار سربازان گمنام امام زمان است.»

نوری‌زاد حدود شش ماه است در زندان به‌سر می‌برد. وی در این مدت دو نامه انتقادی دیگر به آقای خامنه‌ای نوشته است. این فیلمساز در اعتراض به وضعیت خود در زندان مدتی دست به اعتصاب غذا زده بود که به خواست خانواده‌اش این اعتصاب را شکست.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران چندی پیش از نوری‌زاد خواسته بود نامه تقاضای عفو خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای بنویسد که وی با این درخواست مخالفت کرد.

خانواده آقای نوری‌زاد نیز هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران، از وی به خاطر عمل نکردن به وعده خود مبنی بر آزادی این فیلمساز انتقاد کرده بودند.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه جنجال‌برانگیز انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران، بیش از چهار هزار نفر دستگیر شدند که گروهی از آنها همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

آقای خامنه‌ای چهارشنبه گذشته با تقاضای عفو ۸۱ تن از این افراد موافقت کرد که به گفته دادستانی تهران، حکم آزادی آنها همان روز صادر شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)