تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آیت‌الله زنجانی: می‌خواهند انتقام بگیرند

آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی از ناتمام ماندن سخنرانی حسن خمینی در جریان مراسم ۱۴ خرداد به شدت انتقاد کرد و عاملان آن را «افراطیونی» دانست که تلاش می‌کنند از «امام و یاران امام انتقام بگیرند.»

روز گذشته (جمعه) در جریان برگزاری مراسم سالروز درگذشت آیت‌الله خمینی، سخنرانی حسن خمینی به خاطر شعار‌هایی که گروهی از محافظه‌کاران علیه رهبران مخالفان دولت سر دادند، ناتمام ماند.


به‌ هنگام سخنرانی آقای خمینی در آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی، هواداران آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، شعار «مرگ بر موسوی»، «نواده روح‌الله، سيدحسن نصرالله» و «بصیریت، بصیرت» سر دادند.

آقای خمینی هم خطاب به شعاردهندگان گفت اگر مایل به شعار دادن هستند، زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه حضور یافت، شعار بدهند.

«این آتشی است که اگر آب بر آن نپاشند، شعله‌های مُفرط آن به زودی دامان خود آنان را هم خواهد گرفت و تر و خشک را با هم خواهد سوزاند»

حسن خمینی بارها از شعاردهندگان خواست اجازه دهند وی به سخنرانی‌اش ادامه بدهد، اما آنها بی‌اعتنا به درخواست‌های وی، شعار‌هایی علیه او و رهبران مخالفان دولت سر دادند.

به گزارش وب‌سایت نوروز، آقای بیات زنجانی در نامه‌ای که به حسن خمینی نوشته، سر دادن چنین شعار‌هایی را اقدامی «سازمان یافته» دانسته که «هادیان» آن با قصد انتقام‌گیری از «امام و یاران امام» ترتیب داده بودند.

این مرجع تقلید شیعه در نامه خود خطاب به این افراد نوشته است: ‌«این آتشی است که اگر آب بر آن نپاشند، شعله‌های مُفرط آن به زودی دامان خود آنان را هم خواهد گرفت و تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.»

آقای بیات زنجانی اضافه کرده که «اینجانب به سهم خود برائت می‌جویم از ناآگاهان بی‌جیره و مواجبی که غافلانه خود را در برابر امام و حاملان اندیشه‌های او قرار داده‌اند.»

«اینجانب به سهم خود برائت می‌جویم از ناآگاهان بی‌جیره و مواجبی که غافلانه خود را در برابر امام و حاملان اندیشه‌های او قرار داده‌اند»

حسن خمینی به خاطر سکوت در خصوص وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران، از سوی محافظه‌کاران هوادار احمدی‌نژاد مورد انتقاد قرار گرفته است.

محافظه‌کاران می‌گویند وی با «سکوت» خود، از میرحسین موسوی و جنبش سبز حمایت می‌کند. آنها همچنین وی را به «یکجانبه‌گری» در برخورد با اندیشه‌های آیت‌الله خمینی متهم می‌کنند.

هفتم اسفند ماه سال گذشته نیز علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفته بود که حسن خمینی، مقابل «نظام و رهبری» قرار گرفته‌ است.

حسن خمینی و برخی دیگر از وابستگان آیت‌الله خمینی در یک سال گذشته پس از آزادی برخی از زندانیان سیاسی، با شماری از آنها دیدار کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اسد‌الله، می خواهند از «امام و یاران امام انتقام بگیرند.»!؟ اگر اینها، به گفته شما «افراطیون» قصد حذف خمینی بنیانگذار «دروغ و فریب و فساد» و هم چنین یاران او را دارند، عملی است قابل تقدیر. دیر یا زود، اشخاص و نیروهایی که خواهان پیشرفت و دموکراسی و آزادی در ایران هستند، باید تکلیف خود را با خمینی و افکار او به عنوان ابزاری کهنه و پوسیده برای حکومت کردن و فریب مردم، مشخص کنند.
عبدالله،

-- Abdollah ، Jun 5, 2010

پس کو آن امام خمینی تان که برایش سینه چاک می کردید و عکسش را در ماه می دیدید و 3 تا صلوات برایش می فرستادید و بدون وضو اسمش را نمی بردید؟
حرف حرف امامتان بود بدون فتوای خمینی اب هم نمی خوردید پس کو آن امام راحلتان ؟ اگر این امامتان دروغ است و فرزندان و نوادگانش کافر و ملحدن پس آن 12 امامتان هم لابد دارای چنین سرنوشتی هستند و تمام صغری کبری هایتان و بالای منبر رفتنتان دروغ است پس قبول کنید فقط مسلمانان ایران و جهان را سرکار گذاشتید.
اگر اهل و بیت علی و فرزندانش زنده بودند از این بدتر به روزشان می کردید تف بر شما ظالمان که فقط با دروغ و نیرنگ حکومت می کنید اگر به غیر از این بود امت 70 میلیونی شما در نماز جمعه دیروز در حضور رهبرتان خامنه ای حضور می یافتند و اینجور ابروی شما را با نیامدن به نماز جمعه اشکار نمی کردند دیدید که دیروز به زور 100 هزار نفر را هم نتوانستید دنبال بت بزرگتان خامنه ای بکشانید .

-- امین فرهاد ، Jun 5, 2010

دعوا‌ها از اول سر لحاف ملا بود.امام سیری چند؟ از ما بهتران به جنگ ایران و عراق و تسلط بر منطقه و اقایی اسرائیل نیاز داشتند.هنوز ما در همان مرحله اول برنامه گیر کردهییم.

-- zeynab rastgoo ، Jun 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)