تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
موسوی:

«عده‌ای خود را در حد امیر مومنان می‌دانند»

میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت، با محکوم کردن وقایع ۱۴ خرداد گفت که عده‌ای در این روز خود را «در حد امیر مومنان» بالا کشیده‌اند.

در مراسم ۱۴ خرداد در آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنانی به طور تلویحی رهبران مخالف دولت احمدی‌نژاد را به «طلحه و زبیر» تشبیه کرد.


در این مراسم همچنین گروهی از هواداران آقای خامنه‌ای و احمدی‌نژاد، با سر دادن شعار‌هایی علیه رهبران اصلاحات، سخنرانی حسن خمینی نواده آیت‌الله خمینی را ناتمام گذاشتند.

میرحسین موسوی در واکنش به وقایع ۱۴ خرداد اعلام کرده که در این روز «عده‌ای در حد امیرمومنان و معصومین» برکشیده شدند و تلاش شد عده‌ای نیز که «مخالف تخلف، دروغ، فساد و خروج از قانون اساسی و به افلاس کشیده شدن کشور به دلیل سیاست‌های من در آوردی بودند، در مقابل قرار داده شوند.»

آقای موسوی داوری درباره این «شیوه قیاس» و مواجهه با تاریخ را بر عهده مورخان فرهیخته و سیاستمداران آگاه دانسته و افزوده است: «کشتار و حبس‌های اخیر ناشی از چنین برداشت‌هایی از تاریخ و فقه و اصول است.»

موسوی داوری درباره این «شیوه قیاس» و مواجهه با تاریخ را بر عهده مورخان فرهیخته و سیاستمداران آگاه دانسته و افزوده است: «کشتار و حبس‌های اخیر ناشی از چنین برداشت‌هایی از تاریخ و فقه و اصول است»

به گزارش وب‌سایت کلمه، نخست‌ وزیر پیشین ایران همچنین تلاش‌ها برای ناتمام گذاشتن سخنرانی حسن خمینی را اقدامی «مهندسی» شده و با «رضایت» دانسته که با هدف حذف نواده آیت‌الله خمینی از صحنه سیاسی کشور صورت گرفته است.

موسوی در بخش دیگری از بیانیه خود به «فرقه مشکوکی» اشاره کرده که «با سیاست‌های خود، کارگران و معلمان و کارمندان و کشاورزان و همه مستضعفان را خاک‌نشین کرده‌اند و علی‌رغم حمله‌ها و لفاظی‌های خود علیه شرق و غرب، همه بازارهای گرم مسلمانی را در اختیار بیگانگان قرار داده‌اند.»

وی پرسیده است: «آیا جای آن نیست که سوال شود با این همه سیاست‌های غلط‌‌ ‌انداز و غیرشفاف و مهلک چه کسانی می‌توانند فرصت طلایی برای آمریکا و اسرائیل و منافقین و سلطنت‌طلبان تلقی شوند.»

موسوی همچنین به شعار‌های «ضد صهیونیستی» سر داده شده در مراسم ۱۴خرداد اشاره کرده و از مسئولان جمهوری اسلامی پرسیده که چرا در برابر اظهارات یکی از روسای جمهوری کشور‌های عرب و دوست ایران سکوت کرده‌اند؟

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه چندی پیش اعلام کرده بود که ایران با مذاکرات دمشق- تل‌آویو مخالفتی ندارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

.افراد مشکوک؟ من نبودم

امید ساعدی

-- بدون نام ، Jun 6, 2010

آقای میرحسین، این که چیز تازه ای نیست! بعضی ها در این نظام فاسد و دروغ و نیرنگ، خود را نماینده خدا در کره زمین می دانند. احمدو بیمار، خود را نماینده امام دوازدهم می داند که آمده تا جاده را برای آمدن او صاف و هموار کند، البته با کشتار و بمب اتم.
روان پریشان نظام اسلامی،

-- Ravan Parishan Eslami ، Jun 6, 2010

موسوی ،همراه ماباش تا این سروریت مزور را بشکنیم و به مقام انسانی خویش باز گردیم . انسان صاحب نظر، آگاه ، جایزالخطا، منتقد، دخیل بر سرنوشت خود، به مقام انسان معاصر. موسوی، همراه ما باش تا رای خود را پس بگیریم!

-- ستاره ت ، Jun 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)