تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

لاوروف: تحریم ایران فلج‌کننده نیست

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید پیش‌نویس قطعنامه تحریم ایران، برای این کشور فلج‌کننده نیست و منافع روسیه و چین را نیز تامین می‌کند.

روسیه با پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت علیه ایران که گفته می‌شود به زودی تصویب خواهد شد، موافقت کرده است.


رویترز

به گفته آقای لاوروف، اگر چه متن اولیه این پیش‌نویس مورد تائید مسکو و پکن نبود، اما پس از مذاکرات میان قدرت‌های بزرگ جهان تغییر یافت.

آن‌طور که رویترز گزارش کرده است، وی افزود که پس از این مذاکرات، تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران حذف شد و مجازات‌ها تنها بر مقابله با گسترش تسلیحات اتمی متمرکز شده است.

وزیر خارجه روسیه در عین حال با شتابزدگی در تصویب این قطعنامه در شورای امنیت مخالفت کرد و گفت باید پیشنهاد اعضای غیردائم این شورا نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته لاوروف، اگر چه متن اولیه این پیش‌نویس مورد تائید مسکو و پکن نبود، اما پس از مذاکرات میان قدرت‌های بزرگ جهان تغییر یافت

ترکیه و برزیل که از اعضای غیردائم شورای امنیت هستند، بارها مخالفت خود با تحریم بیشتر جمهوری اسلامی را اعلام کرده‌اند.

اظهارات لاوروف پس از آن مطرح می‌شود که ایالات متحده آمریکا اعلام کرد تا ۲۱ ژوئن، قطعنامه شورای امنیت علیه ایران به رای گذاشته خواهد شد.

پس از انتشار بخش‌هایی از گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره گسترش فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه تهران شتاب بیشتری یافته است.

این در حالی است که علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از کشورهای غربی خواسته قبل از به بن‌بست رسیدن مسیر مذاکرات، «هر چه سریع‌تر مواضع خودشان را روشن کنند.»

آقای صالحی افزوده است: «پذیرش بیانیه تهران از سوی آمریکا و غربی‌ها به نفع دو طرف است، اما آنها اگر می‌خواهند راه مقابله را پیش بگیرند، راه خودشان را بروند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سرگئی لاوروف، پیش‌نویس قطعنامه تحریم ایران، برای این کشور فلج‌کننده نیست و منافع روسیه و چین را نیز تامین می‌کند. متوجه هستید، چگونه از منافع کشورشان دفاع می کنند. ننگ بر حکومت و نظام فاسد و فریبکار و سرکوبگر اسلامی که منافع مردم و کشور ایران را قربانی مشتی دزد، فرو مایه، پست و حقیر و دین فروش کرده است.
دلالان و حجره داران نظام اسلام فقاهتی،

-- Dallal ، Jun 5, 2010

کشورهای غربی هر چه سریع‌تر مواضع خودشان را روشن کنند! رودربایستی نکنند اگر مذاکره نمیخواهند بکنند و میخواهند ایران بمب اتمی داشته باشد یا اگر به دلیل مشکلات اقتصادی خود وقت ندارند برای ایران بگذارند رک و صریح بگویند ما هم تکلیفمان روشن شود و به جای وقت تلف کردن سر انرژی اتمی بمبمان را بسازیم

-- بدون نام ، Jun 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)