تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
آیت‌الله یوسف صانعی:

«آمران وقایع ۱۴خرداد جنون سیاسی دارند»

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید قم گفت آمران و عاملان اخلال در سخنرانی حسن خمینی، دچار «جنون سیاسی» شده‌اند که در مقابل صد‌ها خبرنگار «جلوی آزادی بیان و آزادی شنیدن مردم» را گرفته‌اند.

آقای صانعی در گفتگویی تلفنی با حسن خمینی، با اظهار تاسف از آنچه که در مراسم ۱۴ خرداد روی داد، گفت این «اهانت و جسارت» از سوی عده‌ای «معلوم‌الحال» برنامه‌ریزی شده بود.


در جریان سخنرانی حسن خمینی در مراسم ۱۴ خرداد، سالروز درگذشت آیت‌الله خمینی، گروهی از هواداران علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد با سر دادن شعار‌هایی مانع از ادامه سخنرانی وی شدند.

این اقدام محافظه‌کاران با واکنش شدید رهبران مخالف دولت و برخی از مراجع تقلید مواجه شده است.

میرحسین موسوی با انتشار بیانیه‌ای، اخلال در سخنرانی آقای خمینی را «مهندسی» شده دانسته و اعلام کرده که آمران آن با هدف حذف نواده آیت‌الله خمینی از صحنه سیاسی کشور دست به این اقدام زده‌اند.

آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی نیز با اظهار تاسف از این واقعه گفته که این اقدام «سازماندهی» شده و با هدف «انتقام» از آیت‌الله خمینی و یاران وی صورت گرفته است.

«کسانی که این نقشه‌ها را می‌کشند، اعم از عامل و آمر و محرک، امروز ناتوان از حل معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی مملکت شده‌اند»

آقای صانعی نیز با «تاسف‌آور» خواندن این واقعه گفت که «این اقدام به نفع اسلام و به نفع اهداف حضرت امام تمام شد.»

به گفته آقای صانعی، با «هیاهو و جنجال» نمی‌شود جلوی آزادی بیان را گرفت و کسانی که مانع از سخنرانی حسن خمینی شده‌اند «اراده و مشیت خداوند بر این است که نقشه‌های آنان نقش بر آب شود.»

وی افزود: «کسانی که این نقشه‌ها را می‌کشند، اعم از عامل و آمر و محرک، امروز ناتوان از حل معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی مملکت شده‌اند.»

این مرجع تقلید اظهار داشت: «آنها می‌خواهند سخن امروز مردم غیر از درد مردم باشد، اما من امیدوارم آقایان به هوش بیایند و در خط امام قرار بگیرند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

صانعی، « من امیدوارم آقایان به هوش بیایند و در خط امام قرار بگیرند.» ما هنوز متوجه نشده ایم، خط امام چیست! و چه کسانی در این خط هستند و چه کسانی بیرون خط؟ هم سید علی میگه که دیگران از خط خارج شده اند، هم احمدی و بقیه محافظه کاران و اصولگرایان. موسوی و کروبی و خاتمی و دیگر اصلاح طلبان، می گویند، سید علی و دار و دسته اش از خط رفته اند بیرون. ملت هم در میان این خط ها و خط کشی ها، سرگردان.
خطاط،

-- Khattat ، Jun 6, 2010

الاسلام علیک یا ابن ملجم، عجل علی ظهور المعهود، و انزل ضربت الاثانی! و یحی الانسان فی ایران.
برادران فارسی زبان ترجمه کنم. یعنی ای پسر ملجم و ملجم یعنی آزاده! ای پسر مجلم سلام ما بر تو باد! عجله کن در ظهور معهودت، و فرود آر آن دومین ضربه را و آزاد کن انسانها را در ایران!

-- یک عرب زبان ایرانی ، Jun 6, 2010

گند همه چیز در آمده .

-- بدون نام ، Jun 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)