تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار به موسوی و کروبی برای شرکت نکردن در سالگرد آیت‌الله خمینی

سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران در حالی با حضور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برگزار می‌شود که رسانه‌های طرفدار دولت نسبت به حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این مراسم هشدار داده‌اند.

روزنامه رسالت، روز گذشته با اشاره به احتمال حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در مراسم روز جمعه، مدعی شد که مشاوران این دو نامزد معترض آن‌ها را از حضور در این مراسم منع کرده‌اند.

این روزنامه حامی دولت نوشت: «مشاوران کروبی و موسوی به آن‌ها توصیه جدی کرده‌اند که در روز ۱۴ خرداد در اطراف حرم امام خمینی آفتابی نشوند زیرا مردم علاقه‌مند به امام و رهبری از دست کارهای غیر معقولانه آن‌ها عصبانی هستند و چنان‌چه در جمع مردم حاضر شوند حتما با خشم و اعتراض مردم روبه رو خواهند شد و معلوم نیست چه وضعیتی برای آن‌ها به وجود خواهد آمد.»


آرامگاه آیت‌الله خمینی

ستاد نماز جمعه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که نماز جمعه این هفته تهران، ۱۴ خرداد به امامت آیت‌الله خامنه‌ای در آرامگاه آیت‌الله خمینی برگزار می‌شود.

بنا به این اطلاعیه، محمود احمدی‌نژاد سخنرانی قبل از خطبه‌ها را بر عهده خواهد داشت و حسن خمینی، نواده آیت‎الله خمینی در آغاز مراسم «خیرمقدم» خواهد گفت.

از سوی دیگر محسن خانچرلی، معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ از استقرار ۱۲ پایگاه سیار پلیس در آرامگاه آیت‌الله خمینی برای «تامین امنیت مراسم» خبر داد.

وی به خبرگزاری مهر گفت که ماموران پلیس آگاهی، پیشگیری و راهور از هرگونه «سوءاستفاده احتمالی» در این مراسم جلوگیری خواهد کرد.

معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین از استقرار بالگردهای هواناجا در منطقه برای «برقراری امنیت و رصد کردن وضعیت ترافیک» خبر داد.

پیش از این حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ از «ثبت نام ۵ میلیون نفر برای شرکت در مراسم درگذشت آیت‌الله خمینی» خبر داده بود. وی به خبرگزاری فارس گفت که این مراسم همانند راهپیمایی نهم دی ماه و ۲۲ بهمن «باشکوه» برگزار خواهد شد.
نهم دی ماه سال گذشته شماری از هواداران دولت با آمدن به خیابان از دولت محمود احمدی‌نژاد حمایت کردند.

تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، نیز از فشار برخی مقامات ارشد نظامی و شبه نظامی به خانواده آیت‌الله خمینی برای کنترل مراسم سالگرد بنیان‌گزار جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌ است.

روزنامه رسالت: چنان‌چه در جمع مردم حاضر شوند حتما با خشم و اعتراض مردم روبه رو خواهند شد و معلوم نیست چه وضعیتی برای آن‌ها به وجود خواهد آمد

این مراسم که هر سال از ۱۳ تا ۱۵ خرداد در آرامگاه آیت‌الله خمینی برگزار می‌شد، امسال به یک روز کاهش پیدا کرده‌ است.

در پی رخدادهای سال گذشته در ایران، مراسم شب‌های قدر و ایام محرم در آرامگاه آیت‌الله خمینی لغو شد. حسن خمینی، نواده آیت‌الله خمینی روابط نزدیکی با نیروهای اصلاح‌طلب دارد و از شرکت در مراسم تنفیذ محمود احمدی‌نژاد نیز خودداری کرده بود.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و هشت حزب اصلاح‌طلب برای روز 22 خرداد، سالگرد انتخابات ریاست جمهوری تقاضای مجوز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که برخی شهرهای ایران نیز در این روز شاهد تجمعات مخالفان دولت باشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای بابا عجب مملکت شیر تو شیری شده است ؟ چه کار به کار مردم با مرده هایشان دارید ؟ سر قبر مرده رفتن هم اجازه می خواهد ؟
هر کس دوست دارد سر قبر خمینی برود هر کسی هم که دوست ندارد لازم نیست برود اما مانع شدن و شاخ شانه کشیدن برای موسوی و کروبی و دیگران مضحک است اگر راست می گوئید و خوب است خودتان نروید

-- 66 ، Jun 3, 2010

در این مرحله رهبران سبز باید با صراحت و درایت بیشتری عمل کنند. آنها علیرغم داشتن هواداران بسیار اما عملکرد مناسبی در بهره گیری از توان مردم نداشتند. اکنون کودتاچیان با اندک نفرات مزدورشان نمایش مردمی می دهند. اقای موسوی و کروبی از اعتصاب کردستان بیاموزید.

اعتصاب سراسری + تظاهرات عصر همانروز در سراسر ایران

-- بدون نام ، Jun 3, 2010

این ثبت نام کردن برای قبرستان رفتن خیلی بامزه بود

-- حسن ، Jun 3, 2010

چرا «آرامگاه» و نه «عذابگاه»؟؟ چرا مساحتی به این بزرگی برای یک قبر کوچک؟؟ چرا قفسی آهنین بدور قبر؟؟ چرا قفس بشکل «کعبه» چهار گوش در مکه؟؟ چرا پارچه سبز یروی یک تکه سنگ؟؟ چرا نماز جمعه نمایشی (در ١٤ خرداد) ؟؟ چرا نطق «نوه خمینی» قبل از خامنه ای وپیش ازعبادتی جمعی و آنهم برای عبادت خداوند و نه برای تبلیغ نظامی فاسد؟؟ این چراها و صدها چرای دیگر از وطن ما «چراگاهی» ساخته که جمیع گوسفندانی در آن جسد مرده ای را به هوا پرت می کنند در بالای قبر او قفس درست می کنند و نماز جمعه نمایشی بر قرار می کنند. پناه بر خداوند از مکاران و اولیای شیطان.

-- بدون نام ، Jun 3, 2010

در کجای دنیا، این همه تشریفات و ولخرجی برای یک فریبکار و آدم کش «مرده»انجام می شود؟ حقه بازان و نیرنگ بازان، مزدوران و مرده پرستان حکومت به اینگونه نمایشات و تعزیه ها برای فریب مردم شدیداً نیاز دارند.
آزاد،

-- Azad ، Jun 3, 2010

من یکی که میخام توغزه دفن بشم . آزرو دارم رو قبرم یه پارچه سرخ و سفید بکشند و روش بنویسن « نیک رها». میدونم کسی هم غیر از مار غاشیه سراغم نمیاد. تنها ترسم از فشار قبرهستش که تمام شیری که خوردم از دماغم بیرون میاره!!!

امید فردا

-- بدون نام ، Jun 3, 2010

az ki ta be hal sare gabre diktator raftan eftekhar ast

-- بدون نام ، Jun 3, 2010

سایت پیک نت نوشته : آیت الله خمینی

رهبری که در سالگرد مرگش

بار دیگر در ایران متولد شده!

حرف امروز ملت ایران

همان حرف 31 سال پیش خمینی است

?????

-- framasonery toudehey ، Jun 4, 2010

حالا کی خواسته تو مراسمی که خامنه ای هست برود. بیچارهها خودشون پیشدستی کردند که اگر کسی نرفت بگن که ما گفته بودیم که نیاند!!!!! آری اگر موسوی و کروبی می رفتند مردم سبز ناراحت می شند نه ساندیس خوران!!
بگذاریم آنها بروند آنجا، موسوی و کروبی هم جای دیگه، مسل آزادی یا انقلاب ، یا جماران، ... اصلا خوب هست وقتی ساندیس خوران مشغول هستند( منظور همچون مگسانی در اطراف گه ) ما هم گردهمایی خودمان را داشته باشیم. شاید فرصت نکنند که ب جان مردم بیفتند.

-- کوشا ، Jun 4, 2010

هر چی بیشتر این شعبده بازی ها را در بیارند بیشتر معلوم میشه که اقایان تا چه حدی در... فرو رفته اند. اخرین سالهای شوروی کمونیست هم مانند روزهای اخر ریاست اقای جورج بوش پر از زارت وپورت بود. و انها دولتهای به مراتب پر قدرت تری بودند نسبت به این ملاهای مسخره. ولی واقعا دیگه از امام مرده خودشون هم برای حفظ خودشون دست بر نمیدارند، حالم از این همه تظاهر بهم خورد. این همه امام امام کردند به کجا رسیدند؟ ایزله ترین کشور دنیا که با همه پول نفتی که داره فقط زورش به مردم فلاکت زده خودش میرسه، اینه اسلام ج.ا. ببینید ترکیه حالا داره حال غرب را میگیره یا این دیوانه ها با این همه ادعا؟

-- سارا ، Jun 4, 2010

خمینی تازه بعد از آن همه آدمکشی تبدیل به میزان و معیار رفتار انسانی و مردمی شده! حالا خوب است که ما تاریخ سی سال گذشته را با چشم خودمان دیده ایم و آن را اینطور تحریف می کنند. ببینید خامنه ای چه اژدهایی است که مردم در پیش او از خمینی به نیکی یاد می کنند!

-- دردمند ایرانی ، Jun 4, 2010

خوب برای اینه که همه کارهای این دولت تظاهر و مردم فریبی است. جز به کسب قدرت "به هر قیمت" با چیز دیگه صادق بودن؟ اینا حتی به سر قبر خمینی رفتن هم صادقانه اعتقاد ندارن و حتما تو سرشون وقتی فاتحه میخونن به حال خودشون گریه میکنن که به زودی در دادگاه های ملی و بین المللی محاکمه میشن و شاید اون هایی که یک آب شسته ترن و هنوز یک ذره وجدان در وجودشون باقی مونده بگن ای خمینی جان چی شد که این طوری شد؟ و شاید اون موقع اونا هم به مردم بپیوندن و ازبیرون به خودشون نگاه کنن و ببینن که چی به سر این کشور و این مردم آوردن.

-- ستاره ت ، Jun 4, 2010

chan sal pish edehee baad az taharat noghl dorost kardeh boodan baraye ziarat

-- بدون نام ، Jun 4, 2010

می بینید؟!پولی که من و شما با بدبختی و هزار سختی پس از مدت ها دوندگی در می آوریم،چطور حیف و میل و در چه راه هایی صرف می شود؟!
الهی روحت هر لحظه در عذاب باشه ای خمینی که مرده ات هم اسباب دردسره!!!

-- بدون نام ، Jun 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)