تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعلام جزئیات عفو زندانیان توسط دادستان تهران

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفته‌است که شام‌گاه چهارشنبه دوازدهم خرداد، گروهی از زندانیانی که شامل عفو رهبر جمهوری اسلامی شده بودند از زندان اوین آزاد شدند.

روز چهارشنبه سایت رهبر ایران گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه تولد حضرت فاطمه، دختر پیامبر اسلام، با درخواست عفو یا تخفیف مجازات ۸۱ نفر از زندانیان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرده‌است.


دادستان تهران روز گذشته با ارسال نامه‌ای به رئیس زندان اوین، دستور آزادی محکومانی را که مشمول عفو رهبر ایران شده‌اند، صادر کرد.

دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری «فارس» زندانیان مشمول عفو را به سه گروه تقسیم کرد: «آن‌هایی که در زندان هستند»، «کسانی که در مرخصی به سر می‌برند» و «افرادی که حکم آن‌ها در آستانه اجرا است» او سپس خبر داد: «بخشی از کسانی که مورد عفو قرار گرفته‌اند، شام‌گاه چهارشنبه آزاد شده‌اند.»

دادستان تهران همچنین از تخفیف مدت حبس برخی دیگر از این ۸۱ نفر خبر داد و گفت: «حکم عفو به کسانی که در مرخصی هستند، ابلاغ می‌شود.»

دولت آبادی درباره افرادی که حکم‌شان در آستانهٔ اجرا است، اعلام کرده که احکام آن‌ها اجرا نخواهد شد.

در جمهوری اسلامی هر ساله در مناسبت‌های مذهبی با درخواست رئیس قوه قضائیه تعدادی از زندانیان آزاد می‌شوند و یا مجازات‌شان کاهش پیدا می‌کند.

رهبر ایران پس از آن که آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران با ارسال نامه حاوی اسامی ۸۱ محکوم، خواستار عفو و یا تخفیف مجازات آن‌ها شده بود، با درخواست عفو یا تخفیف مجازات زندانیان حوادث پس از انتخابات موافقت کرد.
با این حال تا این هنگام هنوز اسامی این ۸۱ نفر که مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند، اعلام نشده‌است.

دادستان تهران زندانیان مشمول عفو را به سه گروه تقسیم کرد: «آن‌هایی که در زندان هستند»، «کسانی که در مرخصی به سر می‌برند» و «افرادی که حکم آن‌ها در آستانه اجرا است»

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، از رهبران معترضان به دولت، روز دوشنبه دهم خرداد در بیانیه‌ای خواسته بود زندانیانی که پس از انتخابات ریاست جمهوری زندانی شده‌اند، آزاد شوند.

درخواست آزادی زندانیانی را که پس از رخدادهای انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری بازداشت شده بودند؛ نخستین بار آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور رسمی در نماز جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ در دانشگاه تهران مطرح کرده بود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
عفو شماری از زندانیان بعد از انتخابات

نظرهای خوانندگان

امید که سران ج.ا عاقل باشند و هموطنان خود را آزاد کنند. هیچ انسانی را زندانی و اسیر نکنند. کسی را آزار ندهند و زخمی و کشته نکنند.

-- مسعود از پارس ، Jun 3, 2010

یه بیچاره رو فقط به جرم انداختن یه عدد سنگ به سمت لباس شخصی که قصد کشتنش رو داشت اعدام کردند. اونوقت از بین این چند هزار دستگیر شده فقط 81 نفر شرایط عفو رو داشتن

نظام قضاییتون، نظام حکومتیتون، ایدئولوژیتون بوی نجاست میده

-- بهرام ، Jun 3, 2010

سید علی، در آستانه تولد حضرت فاطمه، دختر پیامبر اسلام....(تعارف و دروغ و تزویر). دستور عقب نشینی از طرف ولی مستبد و واپسگرای بلاد اسلامی و مسلمین، برای فریبکاران و شارلان ها و سرکوبگران و آدم کشان حکومتی، صادر شد.
محمودی،

-- Mahmoodi ، Jun 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)