تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ادامه بازداشت و محکومیت فعالان سیاسی

سایت‌های خبری از بازداشت دوباره کامران آسا، برادر کیانوش آسا، یکی از کشته‌شدگان راهپیمایی ۲۵ خرداد سال گذشته خبر داده‌اند.

بنا به این گزارش وی نیمه شب ۱۰ خرداد از سوی ماموران اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شده و ماموران وزارت اطلاعات وسائل شخصی وی را توقیف کرده‌اند.

کامران آسا پیش از این نیز در ۱۶ آذر سال گذشته، هم‌زمان با برگزاری مراسم بزرگداشت برای برادرش در دانشگاه علم و صنعت تهران دستگیر و دو ماه در بازداشت بود.


کامران آسا

حکم حبس برای زندانیان سیاسی
دادگاه تجدیدنظر شبنم مددزاده، نایب رئیس شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و برادرش فرزاد مددزاده را در مجموع به ۱۰ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم کرد.

شبنم مددزاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم که یک اسفند ماه ۱۳۸۷ به اتهام «محاربه از طریق ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» بازداشت شد، در دادگاه بدوی نیز به پنج سال حبس محکوم شده بود. وی و برادرش بارها این اتهام را رد کرده‎اند.

رجبعلی داشاب، از بازداشت‌شدگان روز عاشورای سال گذشته نیز در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

دانشجونیوز از آزادی نیما لطیف تجار، سهیل محمودی، میلاد فدایی، مهدی کلاری، ساسان ستارزاده و آرش ترابی خبر داده‌ است

این دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در دادگاه بدوی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد انجام جرایم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شده بود.

دادگاه انقلاب علی ارشدی، دانشجوی بازداشتی را نیز به خاطر شرکت در راهپیمایی به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی در دادگاه بدوی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. علی ارشدی به «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت از طریق شرکت در راهپیمایی» متهم شده‌ است.

از سوی دیگر، تارنمای دانشجونیوز از آزادی نیما لطیف تجار، سهیل محمودی، میلاد فدایی، مهدی کلاری، ساسان ستارزاده و آرش ترابی خبر داده‌ است.

بنا بر این گزارش چهار دانشجوی زندانی دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و آزاد تهران و شماری از زندانیان سیاسی رخدادهای پس از انتخابات شب گذشته به صورت موقت آزاد شدند.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفته‌است که شامگاه چهارشنبه دوازدهم خرداد، گروهی از زندانیانی که شامل عفو رهبر جمهوری اسلامی شده بودند از زندان اوین آزاد شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)