تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ادامه واکنش‌ها به وقایع ۱۴ خرداد

واکنش‌ها به ناتمام ماندن سخنرانی حسن خمینی در مراسم سالروز درگذشت آیت‌الله خمینی همچنان ادامه دارد.

در جریان مراسم ۱۴ خرداد (جمعه گذشته) گروهی از هواداران آیت‌الله علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد با سردادن شعار‌هایی علیه رهبران مخالف دولت، مانع از ادامه سخنرانی نواده بنیانگذار جمهوری اسلامی شدند.


حسن خمینی در این سخنرانی بارها تلاش کرد عده‌ای که به گفته وی، مردم از اقدامات آنها «بیزارند» را آرام کند، اما با ادامه شعار‌های آنها مجبور شد سخنرانی خود را نیمه‌تمام بگذارد.

این اقدام با اعتراض رهبران مخالف دولت، برخی مراجع تقلید و گروهی از احزاب اصلاح‌طلب مواجه شده است.

گروهی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس و برخی تشکل‌های بسیج در دانشگاه‌ها نیز از نیمه‌تمام گذاشتن سخنرانی آقای خمینی از سوی محافظه‌کاران دفاع کرده‌اند.

قدرت‌الله علیخانی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس: «دوستان ما از قضیه اخلال در سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از قبل مطلع بودند و به ایشان گفته بودیم»

آیت‌الله یوسف صانعی، آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی و آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی از جمله مراجعی هستند که طی سه روز گذشته به این اقدام اعتراض کرده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ای، نیمه‌تمام ماندن سخنرانی نواده آیت‌الله خمینی را محکوم کرده‌اند.

علی مطهری نماینده محافظه‌کار مجلس نیز روز گذشته با انتشار نامه‌ای، ممانعت از ادامه سخنرانی حسن خمینی در آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی را «برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده» خواند.

مطهری نوشته بود که آقای احمدی‌نژاد با سخنرانی «تفرقه‌انگیز» و «طولانی» خود تلاش کرد فرصتی برای سخنرانی حسن خمینی باقی نگذارد.

این نامه آقای مطهری امروز یکشنبه با واکنش تند گروهی از نمایندگان نزدیک به دولت احمدی‌نژاد در مجلس مواجه شده است.

انجمن اسلامی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام محافظه‌کاران را نشانه «کینه‌هایی» دانسته که آنها از آیت‌الله خمینی در دل دارند

قدرت‌الله علیخانی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نیز گفته که «دوستان ما از قضیه اخلال در سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از قبل مطلع بودند و به ایشان گفته بودیم.»

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم هم در بیانیه‌ای، ناتمام ماندن سخنرانی حسن خمینی در مراسم ۱۴ خرداد را محکوم کرد و از سکوت حاضران در این مراسم انتقاد کرده است.

این مجمع در بیانیه خود وقایع ۱۴ خرداد (جمعه) را «بهت‌آور» و «دردناک» توصیف کرده و افزوده است از سکوت حاضران در این مراسم با وجود دیدن «هوچی‌گری‌ها و غوغاسالاری‌ها و فتنه انگیزی‌ها» متعجب است.

انجمن اسلامی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام محافظه‌کاران را نشانه «کینه‌هایی» دانسته که آنها از آیت‌الله خمینی در دل دارند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم سر دادن شعار علیه حسن خمینی در ۱۴ خرداد را نتیجه حضور وی در عروسی فرزند محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

علیخانی نماینده اصلاح‌طلب، «دوستان ما از قضیه اخلال در سخنرانی سیدحسن خمینی از قبل مطلع بودند و به ایشان گفته بودیم.» این سید حسن هم، از قرار معلوم، مثل پدر بزرگش حرف حساب تو گوشش نمی رود! دوست عزیز، آدم که نمیره سر قبر بابا بزرگ فریبکار و دروغگو و آدم کش، روضه بخواند!؟ مسلم است که امت اسلامی همیشه در صحنه، کافه را بهم می ریزد.
امت اسلامی همیشه در صحنه،

-- Ommate Eslami ، Jun 6, 2010

عروسی !

-- بدون نام ، Jun 6, 2010

آقای سید حسن، امت اسلامی شهید پرور همیشه در صحنه، برای همین کارها توسط حکومت اسلامی که بنیانگذار آن پدر بزرگ شما بوده است، تربیت و جمع آوری شده است! انتظاری بیش از این نمی توان از این امت دست پروده اسلامی داشت.
امت اسلامی،

-- Ommate Eslami ، Jun 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)