تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

امام جمعه تهران: زنان محجبه پیام می‌دهند در برابر این حوادث چه کنیم؟

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در مورد مسئله حجاب در جامعه ایران گفت «بسیاری از بانوان فرهیخته به ما پیام می‌دهند که در برابر این حوادث چه کنیم و این بانوان آمادگی برپایی راهپیمایی و اعتراضات را نیز دارند.»

آقای صِدیقی در این زمینه افزود که «بانوان عاشق حضرت زهرا، رسول خدا و اولیای دین» این مسئله را «مصبیت» می‌دانند و آماده راهپیمایی‌اند.


کاظم صِدیقی

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، خطیب جمعه تهران «آزادی» را دلیل «بدحجابی» زنان دانست و افزود که اکثریت زنان «بدحجاب» گرایش به دین دارند و اگر صدا و سیما و آموزش و پرورش و ادارات به مسئله حجاب توجه کنند، آن‌ها هم به دنبال «زمینه توبه» هستند.

در چند هفته اخیر خطیبان جمعه تهران و شهرهای مختلف ایران، بخش عمده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه را به بحث «حجاب» اختصاص داده‌اند.

صدیقی: «طبق گزارشاتی که از افراد دستگیر شده در شهر قم به دست آمده این افراد هر روز عده‌ای از زنان را داخل شهر رها می‌کردند تا قبح حجاب برای مردم از بین برود»

کاظم صدیقی مدعی شد: «طبق گزارشاتی که از افراد دستگیر شده در شهر قم به دست آمده این افراد هر روز عده‌ای از زنان را با اتوبوس داخل شهر می‌آوردند و آن‌ها را رها می‌کردند تا قبح حجاب برای مردم از بین برود و اينها نيز همان کاری است كه رضاشاه در آن زمان انجام داد.»
به گفته خطیب جمعه تهران دنیای غرب که «مامورین ابلیس» هستند، رضا شاه را مامور کشف حجاب کردند.

کاظم صدیقی در ادامه در باره آزادی در جامعه اظهار داشت که «هیچ‌کس آزادی مطلق نداشته و حتی مغول‌ها نیز برای خود چارچوب‌هایی داشته‌اند.»

جنتی: جمهوری اسلامی درباره حجاب کوتاهی کرده‌ است
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز امروز، جمعه در جشنواره دختران آفتاب گفت که جمهوری اسلامی به دلایل مختلف در «مسئله حجاب و عفاف» کوتاهی کرده و دولت‌ها به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

وی افزود: «دستگاه‌های دولتی حتی در خصوص افرادی که حقوق‌بگیر دولت هستند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، هیچ برخوردی نداشته‌اند.»

در چند سال اخیر، پس از روی کارآمدن دولت محمود احمدی‌نژاد «گشت‌های ارشاد» نیروی انتظامی رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به پوشش زنان اتخاذ کرده‌اند و زنانی را که پوشش آن‌ها مطابق دستورالعمل‌های نیروی انتظامی نباشد دستگیر می‌کند.


احمد جنتی ادعا کرد که «بی‌حجابی و بی‌عفتی»، مسائلی همچون طلاق، سقط جنین، فرزندان بی‌سرپرست را به دنبال خواهد داشت.

به گفته این روحانی طرفدار دولت کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند به «اولیای خدا» و قرآن، «دهن‌کجی» می‌کنند.

وی افزود: «کسی که با عدم رعایت حجاب در دانشگاه تحصیل می‌کند و مدرکی اخذ می‌کند وقتی در آینده پستی را بخواهد مدیریت کند؛ انتظار این را نباید داشته باشیم که قانون را رعایت کند و پاکدامنی و عدالت را از او ببینیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظر من سایت های معتبر اطلاع رسانی مانند بی.بی.سی، رادیو فردا، زمانه، صدای آمریکا و سایرین باید در سیاست های خبری خود کمی تجدید نظر کنند. اصولا مزخرفاتی از این دست، برای بار اول خبر به حساب می آید. حرفهای بی سرو تهی مانند این و یا افاضات احمدی نژاد و سایر شرکاء، اکنون دیگر به حرف های تکراری و بی مزه ای تبدیل شده که دیگر حتا ارزش خبر و ارزش خندیدن هم ندارد. یک راه اصولی برخورد با این ضد خبرها، عدم پوشش آنهاست. آیا هر عبارات پوچی وقتی که هر روز تکرار شود ارزش خبری دارد؟ آیا اگر هر روز یک رییس جمهور دیکتاتور ادعا کند ایران آزاد ترین کشور جهان است، باید آن را تیتر کرد؟ مسلما بار اول و بار پنچم و بار دهم و بیستم شاید این حرفها ارزش توجه و افسوس خوردن داشته باشدف اما آدم هایی از قماش این حضرت هر روز این عبارات پوچ را تکرار می کنند.
بنابراین خواهش می کنم از باز تولید این سخنان باطل خودداری کنید. این ها عاشق این هستند که همه دنیا راجع به دسته گل هشاان حرف بزنند. عین کودک بیماری که دوست دارد کثیف کاری هایش را دیگران ببینند

-- بدون نام ، May 14, 2010

به این خانم های محجبه می گویم : گر نخواهی شوی رسوا هم رنگ جماعت باش شما هم دست از این همه ظاهر فریبی بردارید .
چه لزومی دارد در قرن 21 این همه چادر چاقچور بکنید ؟
می خواهید مردها یتان منحرف نشوند ؟ پس اگر چنین است چرا شوهرهایتان 4 تا 4 تا زن می گیرند و 20 تا 20 تا صیغه می کنند ؟؟

چرا شوهر خانم های بد حجاب 4 تا زن و 40 تا زن صیغه ای نمی گیرند و به همان یک دانه اش هم کفایت می کنند و راضی هستند؟؟
ولی شوهران شما خانم های محجبه اگر ولشان کنید از 100 تا زن هم سیر نمی شوند و اکتفا نمی کنند .
یک کمی عاقلانه فکر کنید حجاب درونی مهم است نه حجاب ظاهری با این همه حجاب که به سر کرده اید چشم و دل شوهرتان بیشتر دنبال زنان دیگر است بروید اول شوهرانتان را مداوا کنید که از میان همین خانم های چادر چاقچوری چن تا زن عقدی و چند تا زن صیغه ای برایتان ردیف کرده اند

-- فرشته پاک ، May 14, 2010

agha ya khanooom e bedoone nam avval, khahesh mikonam radio zamaneh ro hamtaraz ba bbc ghara nadahid!

this is not a compliment.

-- vahid ، May 14, 2010

به بدون نام: اتفاقا خبر مهمی است چونکه درمانده شدن رژیم را پس از سی و اندی سال در لحن طرف و تیتر این خبر می شود دید. این اولین بار است به درماندگی شان در کنترل لباس مردم اذعان می کنند.

-- شیرین ، May 14, 2010

Emam jomeh Tehran shekar khord !

-- بدون نام ، May 14, 2010

قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید.
از قیافه این ملا بدبختی و جهالت زار میزند.بیچاره چه دارد که بگوید. مگر می شود از این نادان چیزهای دیگری شنید. بگذارید بگویند. دیوانه اند .نه؟

-- بدون نام ، May 14, 2010

دوستان عزیز، حجاب هم باید مثل سایر چیزها آزاد باشه. دلیل نمیشه که چون صرفاً یه خانوم چادر سرش کنه ضد ایران و حامی دولت باشه.
تو تظاهرات سال گذشته اونقدر خانوم محجبه آزاداندیش آزادیخواه دیدم که بهم ثابت شد حجاب چیزی نیست که واسه از بین بردنش بجنگیم. باید به عقاید هم احترام بذاریم و طرف مقابلمون رو مجبور به انجام خواسته های خودمون نکنیم.

-- بهرام ، May 14, 2010

الان به اون بانوان محجبه می گم چکار کنند:

شما اگر دوست دارید حجاب خود را حفظ کنید یا اصلا محکمتر کنید، ولی پوشش دیگران اصلا به شما مربوط نیست پس در زندگی بقیه بانوان دخالت نکنید.

-- بهمن ، May 14, 2010

سی و یک سال است که بحث حجاب است و حل نشده و سیصدو ده سال دیگر هم حل نمیشود مگر انکه عیسا به دین خود موسا به دین خود.مگر در دوران خدابیامرز مادر مرحوم بنده که از حجابش فقط یکچشم ایشان معلوم بودو خواهران کارمنداداره ای بدون روسری ومانتو من چه کار خارج ازعرف و شرعی مرتکب شدندکه امروز مرتکب بشوند. اقای امام جمعه دست از سر مردم نجیب ایران بردارید<

-- مهدی ، May 14, 2010

متاسفانه دختران ما را به بهانه بدحجابی میبرند تجاوز میکنند خدا میداند چندنفرشان زنده وسالم برمیگردند

-- ami ، May 15, 2010

این دست خبرها خوب است که مردم بفهمند با چه حضراتی سر و کار دارند.
از طرفی خانم محجبه هم می توانند حجاب خودشون را حفظ کنند و راه خودشون را بروند و کسی هم کاری بهشون نداره! ولی خودشون هم نباید مزاحمت برای سایرین ایجاد کنند. درسته حضرت امام جمعه حکومت اسلامی!؟

ولی این 30 سال اینقدر ارگانهای دولتی ها کثیف بوده اند که همه فهمیده اند و حرفهای این حضرات دیگه به جایی بند نیست.

-- م ، May 15, 2010

به آقای وحید:
ان که در کامنت اول، اسم زمانه کنار بی.بی.سی آمده و شما ناراحت شده اید از چه بابت است؟ یعنی شما معتقدید نمی شه اسم دو تا رسانه را کنار هم نوشت؟ حالا کدومشون به نظر شما انقدر سطح پایین بوده که اسمش هم نباید کنار اون یکی تکرار می شده؟ به نظر من که هر رسانه ای جایگاه خودش را داره و حضور همه شان لازم است. دلیلی نداره تا از یک چیزی در یک رسانه خوشمان نیامد با غلظت و شدت آن را نفی کنیم.

-- بدون نام ، May 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)