تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کروبی: مطمئن باشید وضع به همین شکل نمی‌ماند‎

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت در دیدار با خانواده مجید توکلی، دانشجوی زندانی، فشارهای وارده بر مردم را «غیرمعمول و غیرعادی» خواند و گفت: «این یک جنگ روانی برای ترساندن مردم است، مطمئن باشید وضع به همین شکل باقی نخواهد ماند.»

به گزارش تارنمای دانشجونیوز، آقای کروبی «فشارها بر اقشار مختلف کشور» و اقداماتی نظیر کنترل خطوط تلفن را وضعیتی «غیرمنطقی» دانست و افزود: «بهترین ملاک و بهترین دلیل ادامه داشتن جنبش، عملکرد طرف مقابل است.»

وی ادامه داد: «اگر موضوعی نباشد چرا اینقدر داد و بیداد می‌کنند، چرا محکومیت‌ها کاسته نشده است؟ چرا روزنامه‌ها باز هم توقیف می‌شود؟ فشار به روزنامه‌ها و نمایندگان همچنان هست. فشارها بر دانشگاهیان، فشارها بر دیدارهای با خانواده‌های زندانیان همچنان ادامه دارد، حق سلام و علیک هم نمی‌دهند. چرا زندانیان را می‌برند به زندان کرج؟»

به گفته این نامزد معترض به نتایج انتخابات: «عملکرد طرف مقابل کاملا نشان می‌دهد که اوضاع بر آن‌ها سخت است و برای همین دنبال برخورد می‌روند.»

آقای کروبی با بیان این‌که حاکمیت احساس می‌کند حرکت معترضان «رو به رشد» است، از دانشجویان خواست که در مقابل فشارها دلسرد نشوند.

کروبی: عملکرد طرف مقابل کاملا نشان می‌دهد که اوضاع بر آن‌ها سخت است و برای همین دنبال برخورد می‌روند

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سؤالی درباره «وجود رکود در جنبش سبز»، اظهار داشت: «در حال حاضر مردم مانند خردادماه گذشته در خیابان‌ها نیستند، اما در ذهن‌شان آماده‌اند و در موقع لزوم حضور خواهند داشت.»

مهدی کروبی با اشاره به فشار بر دانشگاهیان اضافه کرد: «در دانشگاه‌ها، اساتید را بازنشسته کرده‌اند، حقوق اساتید را قطع می‌کنند. خود آقایان هزاران نگرانی بی‌جا و باجا دارند و آن وقت به جای رفتار صحیح با قشر دانشگاهی و فرهیخته کشور مرتبا می‌گویند تو التزام داری، تو التزام نداری.»

وی همچنین از تهدید نمایندگان مجلس خبر داد و گفت نمایندگانی که اخیرا با وی دیدار داشته‌اند، تهدید به رد صلاحیت شده‌اند.

مجید توکلی، دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده، وی در حال حاضر در بند ۲۴۰ زندان اوین زندانی است.

خانواده آقای توکلی می‌گویند که وی از تمامی حقوق یک زندانی محروم شده و بر روی در سلول وی نوشته شده که «مجید از حق ملاقات، هواخوری، تماس تلفنی، و داشتن روزنامه محروم است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Aghaye sahabi mifarmayand baraye hefz nezam Aghaye Ahmadinejad bayad beravad ! Agha ma koshteh nadim baraye hefz nezam; ma in nezam ra nemikhayme shoma dobareh shodite dayeh delsooztar az madar ? Ma in nezam ra ba velayate tanghiehash nemikhayme !

-- بدون نام ، May 14, 2010

چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

-- V ، May 15, 2010

بميرم برايت مجيد توكلي

-- بدون نام ، May 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)