تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مدودف: سفر داسیلوا می‌تواند آخرین فرصت تهران باشد

دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه گفت که سفر هفته آینده رئیس جمهور برزیل به ایران ممکن است آخرین فرصت تهران برای جلوگیری از تحریم شدن باشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی که در کنار رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، سخن می‌گفت به خبرنگاران گفت:

«این شاید آخرین فرصت پیش از اتخاذ تصمیمات مناسب در چارچوب شورای امنیت باشد.»

وی در این نشست رسانه‌های افزود: «من از مقامات ایران می‌خواهم تا به استدلالاتی که رئیس جمهوری برزیل مطرح می‌کند گوش فرا دهند.»

سخنان رئیس جمهوری روسیه بازتابی است از سخن مشابهی که یکی از مقامات ارشد آمریکایی این هفته ابراز داشت. این مقام که نخواسته نامش فاش شود سفر شانزدهم و هفدهم ماه مه آقای داسیلوا به ایران را «آخرین فرصت برای جمهوری اسلامی جهت نشان دادن حسن نیت» پیش از اعمال تحریم‌ها دانست.

آقای مدودف در پاسخ یکی از خبرنگاران در مورد درصد موفقیت این سفر گفت که به اعتقاد او شانس موفقیت در این سفر «۳۰ درصد» است

ایالات متحده و هم‌پیماناش قصد دارند در نشست بعدی شورای امنیت سازمان ملل قطع‌نامه جدیدی را مبنی بر اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران به تصویب برسانند. این اقدام تلاشی است برای متقاعد کردن ایران به کناره‌گیری از ادامه برنامه هسته‌ای خود.

برزیل همواره با درخواست آمریکا جهت همراهی با تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده‌است. روسیه نیز بر چاره‌جویی دیپلماتیک برای کشمکش هسته‌ای با ایران اصرار داشته‌است ولی به تازگی از مخالفت‌های خود با دور جدید تحریم علیه ایران کاسته‌است.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در این نشست خبری در مورد موفقیت در سفر ایران اظهار خوش‌بینی کرد. آقای مدودف در پاسخ یکی از خبرنگاران در مورد درصد موفقیت این سفر گفت که به اعتقاد او شانس موفقیت در این سفر «۳۰ درصد» است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

لطفا مارکسیست های روسی و خط امامی ها و اصلاح طلبان و اصول گرایان دو پهلو یک هفته زیپ دهانشان را بکشند و بگذارند این شر که از شهریور ۱۳۲۰ تا سر نگون کردن دولت مصدق تا سر نگون کردن دولت بازرگان و بنی صدر و تا به امروز گریبان ملت ایران را گرفته و نمیگذارد سیاست در ایران از هوچی گری و وابستگی به روسیه زیر لوای عدالت خواهی و امریکا و غرب ستیزی به سیاست علمی و معتدل بر اساس منافع ملی و احترام به جامعه جهانی و حقوق بشر تغییر جهت دهد بخوابد .
هر کس مستقیم یا غیر مستقیم مانع سازش احمدی نژاد با غرب بر سر جنجال هسته ای شود نه تنها ابله بلکه خائن است .
بگذارید سنگی که دانشجویان خط امام با مدیریت و کارگردانی حزب توده و پشتوانه شوروی در چاه انداختند و خصومت کور با امریکا ایجاد کردند از چاه بیرون بیاید . وگرنه ایران به ناچار مورد تحریم و حمله قرار خواهد گرفت . این را هر بچه ای که ۴ کتاب تاریخی یا سیاسی خوانده باشد میداند . لازم نیست خدای سیاست باشید. سکوت کنید !
از چین و روسیه و ویتنام و ترکیه و همین برزیل بیا موزید .

-- zipi ، May 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)