تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی‌نژاد درباره حضور بن‌لادن در واشینگتن

وزارت خارجه ایالات متحده پس از شنیدن اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مورد این‌که «اسامه بن‌لادن در واشینگتن است» روز چهارشنبه به حالت شوخی گفت که «با وجود جستجوی زیاد ردی از او در واشینگتن پیدا نکرده‌ایم.»

محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر خود به نیویورک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گزارش‌ها در مورد حضور رهبر گروه تروریستی القاعده در تهران را تکذیب کرد و مدعی شد که اسامه بن‌لادن در واشینگتن است.
وی در این مصاحبه گفت:

«مطمئن باشید که او در واشینگتن است. فکر می‌کنم به احتمال خیلی زیاد همان‌جاست.»

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات به خبرنگاران گفت:
«ما این‌جا در وزارتخانه امور خارجه جستجوی شدیدی انجام داده‌ایم و هر سوراخ و سنبه و لای هر سنگ را هم نگاه کرده‌ایم و می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اسامه بن‌لادن این‌جا نیست.»

فیلیپ کراولی: ما این‌جا در وزارتخانه جستجوی شدیدی انجام داده‌ایم و هر سوراخ و سنبه و لای هر سنگ را هم نگاه کرده‌ایم و می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اسامه بن‌لادن این‌جا نیست

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت که «شنیده‌است» که بن‌لادن در پایتخت آمریکا است ولی مورد دیگری برای اثبات مدعای خود ذکر نکرد.
وی در این مصاحبه در مورد رهبر القاعده گفت:

«بله شنیده‌ام. او همان‌جاست. زیرا او شریک قبلی آقای بوش است.»

اخیراً در یک فیلم مستند و در رسانه‌ها ادعا شده‌است که اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده دست کم از سال ۲۰۰۳ در تهران به‌سر می‌برد.

محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در نشست بازبینی پیمان منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی سفری سه‌روزه به نیویورک داشت و روز چهارشنبه به تهران بازگشت.

بان‌ کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، پیش از سخنرانی احمدی‌نژاد در این نشست، محل سخنرانی را ترک کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی دور از ذهن نیست که بن لادن در ایران بوده باشد. چرا که حداقل از حضور چند ماهه ی ابومصعب الزرقاوی در فاصله ی 2001 تا 2002 در تهران و مدت کمی در یکی از شهرهای شمال ایران و بعد عزیمت او به عراق پس از حمله ی آمریکا به این کشور کاملا مطمئنم.

-- مضمون کوک کن ، May 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)