تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کروبی: مطمئن باشید وضع برای خود حکومت سخت‌تر است

مهدی کروبی، یکی از رهبران اعتراضات اخیر ایران می‌گوید که «دوره بسیار سخت و دشواری است. اما بدانید و مطمئن باشید برای حکومتیان سخت‌تر و دشوارتر است.»

وی در مورد حکومت ایران افزود «کار را به جایی رسانده‌اند که به‌جای مدیریت کلان یک کشور و رساندن آن به پیشرفت و آبادانی و سرافرازی، فقط به فکر کنترل و تشدید فشار و تهدید مردم هستند و این موجب تاسف و تاثر است.»


مهدی کروبی در دیدار با خانواده میلاد اسدی، (عکس راست)

این نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با خانواده میلاد اسدی، فعال دانشجویی زندانی هم‌چنین گفت: برخوردهای «سنگین» قوه قضائیه با معترضان نشان‌دهنده «وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم‌گیری» قوه قضائیه در مسائل اخیر است.
وی افزود:

«از منظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند.»

در ۱۱ ماه گذشته هزاران نفر از مخالفان دولت در پی اعتراض به «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده و بسیاری از آن‌ها به احکام سنگین اعدام، حبس و تبعید محکوم شده‌اند.

به گزارش تارنمای سحام‌نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، آقای کروبی در ادامه اظهار داشت: «آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می‌توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش‌بین بود؟»

رئیس ششمین دوره مجلس ادامه داد: «افراطیون که سکان اجرایی کشور را به دست گرفته‌اند می‌گویند قایقی ساخته‌ایم و باید سوار شوید.»

رئیس ششمین دوره مجلس: افراطیون که سکان اجرایی کشور را به دست گرفته‌اند می‌گویند قایقی ساخته‌ایم و باید سوار شوید

میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از سیزدهم آبان سال گذشته در زندان است.
خانواده این دانشجوی زندانی می‌گویند که دادگاه فرزندشان برای سومین بار به تعویق افتاده و اجازه ملاقات با قاضی پرونده به آن‌ها داده نمی‌شود.

مهدی کروبی، در هفته جاری با خانواده شیوا نظرآهاری، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز دیدار کرد.
شیوا نظرآهاری، در جریان اعتراضات پس از انتخابات دو بار بازداشت شده و در مجموع نزدیک به ۲۲۰ روز را در زندان اوین سپری کرده ‌است.

وی از ۲۹ آذر ماه گذشته تا کنون در زندان اوین به‌سر می‌برد و ۱۰۰ روز از دوران بازداشتش را در سلول انفرادی سپری کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رادیو زمانه جون بدو برو تظاهرات افغان ها را بذار که الان بی بی سی نشون داد که در افغانستان تظاهرات از خودشون در وکردند و عکس چلاغ علی رو اتیش زدند بدو برو ازشون بنویس تا کامنت بذاریم یه ذزه دلمون خنک بشه زنده باد افغان ها که با مبارزین ایرانی همدردی کردند ..

-- صورتک ، May 6, 2010

V

-- بدون نام ، May 6, 2010

گـر بـهــــار عـمـــر بـاشــد بــاز بــر تـخــت چـمــن

چتر گل درسرکشی ای مرغ خوشخوان غم مخور

-- بدون نام ، May 6, 2010

موسوی و کروبی بدانند که این ماه خرداد ماه خون است و یزید سرنگون! مرگ بر جلادان نشسته بر نطع خونین!

-- بدون نام ، May 6, 2010

Ta b key mitavan sarkoob kard ? cheghadr pool, niroo v Energy mikhahad. Ma inha ra nemikhahim, ashti vojood nakhahad dasht ta sarnegooni a seyd ali.
Pasdaran mabada farammsh konid, k mardom baad az in regime shoma ra khaen midanand! Zendeh bad mardom patan v afghan. Mobarezah kardah mitanid che gap ast, edam baraye in regime yek tonban kandan ast.

-- Karo ، May 6, 2010

برای دوستی که از اعدام ميترسد!
هموطن عزيز جنايات جمهوری نکبتبار اسلامی با اين اعدامها وحشت آفرينی ميکند و اعدامهای در ملا عام برای آنانی که به تماشای جان کندن کسی به دست پائينتر از ددان ميروند بسيار خطرناک است بخصوص برای کودکان و نوجوانان! و کسائی که طرفدار اين رژيم هستند دگر اينجا را نميبيند پنداری در قفس شير بايد زندگی کنيد! پدران و مادران بايد با کودکان خود حرف و به آنها اطمينان دهند که حتی اگر لولو (خامنه اي) واقعيست آنها هميشه در کنارشان خواهند بود. دوستم ذرتشت بزرگ ميگفت پندار نيک، کردار نيک و گفتار نيک بر هر انسانی واجب است. حال تمام مريضيها و خستگيهای ما به پندار نيک وابسته است. آنچه فکر کنی اتفاق ميافتد و خودت را در شرايطی قرار ميدی که اين اتفاق بيافتد. بايد در حمام در پايان نظافتت به خود تکرار کنی که من از هيچکس نميترسم و اين اتفاق نميافتد خدا از من حمايت ميکند روز و شب من پيشرفتم چشمگير است و خانواده ام از پيشرفت من خرسند است. من از تو متشکرم ای خدا برای عنايتت. بايد در روز چند بار تکرار کنی و بدانی اگر 7مليون ايرانی فرار کرد ترس از اعدام و زندان بود.
اگر شنيده باشيد ميگن اين حرف را نزن و گرنه مرغ آمين ميگه آمين! حالا که متوجه ميشيد که هر فکری کنيم امکان داره اتفاق بيافته شبی را درذهنتان مجسم کنيد که اين رژيم سقوط ميکند و ما در خيابانها ميرقصيم. ببينيد اروپائيها برای بهتر زيستن چکار ميکنند ما مردم بدبخت از حملۀ انتحاری دم ميزنيم. اسلام بر عکس دگر اديان به ما راه بهتر زيستن را نشان نميدهد ولی شهيد شدن را نشان ميدهد. آيا آنانی که با بمب کودکان را ناقص ميکنند نزد خدا عزيزند ؟مگر خدا اهريمن باشد! حال به ذرتشت فکر کنيد که از تمام پيامبران بالاتر بود. غربيها مها را و مسلمانان را انسانهای کينه ای مينامند که کينه خود يک مريضی است. دوستم ترست بجاست اگرذجوان هم باشی جامعۀ بديست ولی با خودت از پيشرفت و زيبائی بگو. تکرار کن من خوشبختم و هر روز با موفقيت پيش ميرم اگرراين فکر دوباره به سراغت آمد بزنش کنار و گرنه برو دکتر. همين که بيانش کردی بهت کمک ميکند. دست خدا همراهت.

-- lili ، May 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)