تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«افترای ناموسی» شریعتمداری به فعالان زن

نسرین ستوده، وکیل شیرین عبادی می‌گوید که حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در دادگاه شکایت از این روزنامه، به فعالان حقوق زنان در ایران «افترای ناموسی» زده‌ است.

به گفته خانم ستوده، مدیرمسئول کیهان در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش، شیرین عبادی را به «حمایت از روسپیان که در کمپین‌های مختلف زنانه مشغول به فعالیت هستند» متهم کرد.

این وکیل دادگستری با بیان این‌که این سخنان طیف وسیعی از زنان ایران به ویژه اعضای کمپین یک میلیون امضا را در معرض «خطر و توهین و افترا» قرار می‌دهد، افزود: «متهم در این دادگاه به روش معمول مردان کم‌سواد به فحش‌های ناموسی علیه مخالف خود پرداخته‌ است.»

با وجود «فحاشی و ناسزاگویی» حسین شریعتمداری به شیرین عبادی و فعالان حقوق زنان، دادگاه اجازه دفاع و صحبت به هیچ یک از چهار وکیل خانم عبادی نداد

این عضو کانون مدافعان حقوق بشر اظهار داشت: «فعالیت در کمپین یک میلیون امضا جرم نیست و حکم برائت موکلان کمپینی من و خانم عبادی از سوی دادگاهی صادر شده‌ که یکی از نهادهای امنیتی قضایی است که همکاری تنگاتنگی با وزارت اطلاعات دارد و اعلام کرده‌ که عضویت در کمپین یک میلیون امضا و جمع‌آوری امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز جرم نیست.»

این وکیل دادگستری به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که با وجود «فحاشی و ناسزاگویی» حسین شریعتمداری به شیرین عبادی و فعالان حقوق زنان، دادگاه اجازه دفاع و صحبت به هیچ یک از چهار وکیل خانم عبادی نداد.

روز ۱۲ اردیبهشت جاری سومین و آخرین جلسه شکایت از روزنامه کیهان برگزار شد. مدیرمسئول روزنامه کیهان در این پرونده به «نشر اکاذیب، توهین، افتراء، و جعل عکس» متهم شده‌ است.

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل یکی از ۴۰ شاکی این پرونده ‌است. عبدالفتاح سلطانی، محمدعلی دادخواه، مهناز پراکند و نسرین ستوده دفاع از خانم عبادی را در این دادگاه برعهده داشتند.

تلویزیون دولتی ایران، دفاعیات حسین شریعتمداری در جلسات پیشین دادگاه روزنامه کیهان که طی آن وی اتهاماتی را به شیرین عبادی وارد کرده، در دو شب متوالی پخش کرد.

مدیر مسئول کیهان در این دادگاه ادعا کرد که شیرین عبادی «مامور سیا و موساد و اینتلیجنس سرویس» است.

تهدید ستوده برای کناره‌گیری از وکالت شیرین عبادی
از سوی دیگر همسر نسرین ستوده طی یک تماس تلفنی تهدید شده و از وی خواسته‌اند که همسرش از پرونده خانم عبادی کناره‌گیری کند.

نسرین ستوده وکالت شیرین عبادی را در پرونده مالیاتی وی نیز برعهده دارد. خانم عبادی از سوی دادگاه تجدیدنظر به پرداخت یک میلیارد تومان مالیات برای جایزه صلح نوبل محکوم شده است.
دستگاه قضایی پیش از اعلام این رای، تمامی حساب‌های مالی خانم عبادی و همسرش را مسدود کرده‌ بود.

رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که تصمیم دادگاه مبنی اخذ مالیات بر جایزه صلح نوبل وی «غیرقانونی» است و او شکایت خود را از طریق دادگاه عدالت اداری پیگیری خواهد کرد.

همسر نسرین ستوده طی یک تماس تلفنی تهدید شده و از وی خواسته‌اند که همسرش از پرونده خانم عبادی کناره‌گیری کند

وی افزود: «اگر در ایران نتوانم عدالت را اجرا کنم دنیا به ایران ختم نمی‌شود و از کلیه امکانات خود برای احقاق حقوقم استفاده خواهم کرد.»

شیرین عبادی در سال ۲۰۰۳ به‌خاطر «تلاش برای ترویج مردم‌سالاری و رعایت حقوق بشر در ایران به ویژه در مورد حقوق زنان و کودکان» برنده جایزه نوبل صلح شد. بر اساس قانون مالیات بر درآمد ایران، جوایز از معافیت مالیاتی برخوردارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چیزی به اسم روسپی سیاسی هم وجود داره آقای شریعتمداری ... فروختن عادتت شده !

-- الهام ، May 6, 2010

«متهم در این دادگاه به روش معمول مردان کم‌سواد به فحش‌های ناموسی علیه مخالف خود پرداخته‌ است.» با این جمله حال کردم. یادآوری بجایی بود.

-- پدرام ، May 6, 2010

شریعتمداری خائن و نوکر سر سپرده مصباح انگلیسی و ولایت فقیه , هرچه صفت و برازنده خود است به دیگران نسبت میدهد. سرنگونی این رژیم منحوس بسیار نزدیک شده, خائنین به وطن را بیشتر شناسایی کنید تا بزودی کیفر جنایاتشان به وطن عزیزمان ایران را ببینند. نصر من الله و فتح قریب

-- مسعود ، May 6, 2010

آقای شریعتمداری در حین دفاعیاتشان تعداد 11 بطر آب نوشیدند و 376 بار نقاط مختلف بدنشان را خاراندن!!!!.
احتمالا قبل از دادگاه به خودسازی اساسی مشغول بوده اند؟؟!! اله اعلم.
پس انتظار دیگری جز خزعبلات نمیتوان از ایشان انتظار داشت!

-- علی ، May 6, 2010

توهین کردن چه به زن و چه به مرد ایرانی فرقی نمی کنه,این
نا پاکی ها و نا پاک ها فقط با دریای زلال و خروشان ملت از ایران پاک میشود.

-- محسن ، May 6, 2010

متاسفانه پس از اینکه خانم شادی صدر که خوشبختانه تحصیلکرده هم هستند و کم سواد محسوب نمی شوند ؛ قلم را به دست می گیرند و همه مردان ایرانی را هرزه می خوانند ؛ دیگر مجالی برای ایراد گرفتن و توقع از این آقا باقی نمی ماند. باز جای شکرش باقیست که ایشون این موضوع را به همه بانوان تعمیم نداد و مثل خانم صدر تحصیلکرده و فعال همان جنبش همه جنس مخالف را هرزه نخواند.

-- yeki mesleh shoma ، May 6, 2010

متاسفانه پس از اینکه خانم شادی صدر که خوشبختانه تحصیلکرده هم هستند و کم سواد محسوب نمی شوند ؛ قلم را به دست می گیرند و همه مردان ایرانی را هرزه می خوانند ؛ دیگر مجالی برای ایراد گرفتن و توقع از این آقا باقی نمی ماند. باز جای شکرش باقیست که ایشون این موضوع را به همه بانوان تعمیم نداد و مثل خانم صدر تحصیلکرده و فعال همان جنبش همه جنس مخالف را هرزه نخواند.

-- yeki mesleh shoma ، May 6, 2010

سلام دوستان
من به عنوان یک زن ایرانی ساکن کانادا هیچ نگرانی از این موضوع ندارم که آن فلان فلان شده ها مرا روسپی خطاب کنند چون آقای متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز اعلام کرد که وضع زنان و بومیان کانادا را زیر نظر دارد و مواظب است که اجحافی به ما نشود و یک دفعه خدای نکرده این فلان فلان شده های کانادایی به ما نگویند روسپی وگرنه آن فلان فلان شده ها اینها را فلان خواهند کرد.

-- فرح ، May 7, 2010

خدایا عمر حسین شریعتمداری را دراز کن ... اینقنر زیاد که خودش خسته شه ... اینقدر زیاد که نتونه خودشو کنترل کنه ... بعد فیلمشو نشون بدن که مگسها دور و برش هستن!

-- کسری ، May 7, 2010

از تک تیرانداز ولی فقیه بیشتر از این هم انتظار نمیره!

-- سعید ، May 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)