تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برزیل: به ایران پیشنهاد مبادله هسته‌ای نداده‌ایم

برزیل روز چهارشنبه این ادعای ایران که آن کشور به جمهوری اسلامی پیشنهاد مبادله هسته‌ای داده‌است را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه برزیل به این خبرگزاری گفته‌است که در جریان سفر ماه گذشته سلسو آموریم، وزیر خارجه برزیل به تهران چنین پیشنهادی ارائه نشده‌است.


سلسو آموریم، وزیر خارجه برزیل

سخنگوی وزارت خارجه برزیل افزود:
«آگاه شدیم که یک وب‌سایت رسمی دولتی ایران ذکر کرده که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران از برنامه برزیل پشتیبانی کرده‌است، ولی در سفر وزیر خارجه هیچ‌گونه برنامه رسمی ارائه نشد.»

قدرت‌های غربی خواهان مبادله سوخت هسته‌ای با ایران هستند تا از این راه از عدم کاربرد این سوخت در برنامه‌های احتمالی نظامی اطمینان بیشتری حاصل کنند. مقامات و رسانه‌های ایران این هفته اعلام کردند که از برزیل پیشنهادی برای انجام مبادله هسته‌ای دریافت کرده‌اند. روزنامه‌های چاپ امروز، پنج‌شنبه ایران نیز، از «موافقت اصولی ایران با پیشنهاد هسته‌ای برزیل» خبر داده‌اند.

روزنامه‌های چاپ امروز، پنج‌شنبه ایران نیز، از «موافقت اصولی ایران با پیشنهاد هسته‌ای برزیل» خبر داده‌اند

تارنمای رسمی محمود احمدی‌نژاد نیز در خبرهای خود آورده‌است که «برزیلی‌ها علاقه‌مند هستند از توانمندی ایران در تولید سوخت هسته‌ای استفاده کنند.»

برزیل که عضو ادواری شورای امنیت سازمان ملل متحد است با تحریم بیشتر ایران مخالفت کرده‌است. سخنگوی وزارت خارجه برزیل در سخنانش افزود که کشورش «هم‌چنان آماده فعالیت به عنوان تسهیل‌کننده مذاکرات میان ایران و غرب» است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Why cann't Brazil sells Iran rods? bastards

-- بدون نام ، May 6, 2010

حمدی‌نژاد راست راست راه میره دروغ میگه! این واقعا خجالت نمیکشه؟ دولتی هاش که دروغ هاشو می‌‌فمن و هیچی‌ به روی مبارک نمی‌‌آرن روش بالا رفته فکر کرده همه عالم رو میتونه این جوری بازی‌ بده!

-- بدون نام ، May 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)