تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد شدید لاریجانی از رهبران مخالفان

صادق لاریجانی، رئيس قوه قضائيه گفت در جریان حوادث پس از انتخابات، برخی افراد نزدیک به آیت‌الله خمینی، «بدتر از منافقان» عمل کردند و جریان «فتنه» پایان نیافته است.

به گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری فارس، صادق لاریجانی که به همدان سفر کرده است، در جمع گروهی از روحانیون این شهر اظهار داشت که در حوادث پس از انتخابات، وضعیتی پیش آمد که برخی افراد متدین «سردرگم» شدند.


آقای لاریجانی افزود در این حوادث، «حرف‌ها و اعمالی از افرادی ديديم كه اصلا توقع نداشتيم.»

وی پیش‌تر، رهبران مخالف دولت را تهدید کرده بود که قوه قضائیه به اندازه کافی از آنها سند و مدرک دارد و در صورت لزوم آنها را محاکمه خواهد کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای و محافظه‌کاران طرفدار دولت محمود احمدی‌نژاد، از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد ماه سال گذشته با عنوان «فتنه» یاد می‌کنند.

محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران، روز گذشته در واکنش به این نحوه برخورد با معترضان گفت: «اعتراض‌های به حق، فتنه نیست.»

صادق لاریجانی در جمع گروهی از روحانیون همدان اظهار داشت که در حوادث پس از انتخابات، وضعیتی پیش آمد که برخی افراد متدین «سردرگم» شدند

به گفته آقای خاتمی «اعتراض داشتن به مسائل نباید سبب شود که معترضان به همه اتهامات متهم شوند.»

رئیس جمهوری سابق ایران همچنین افزوده است: «من مطمئن هستم که اگر قوه قضائیه، دقیقا به وظایف خود عمل کند، جای مدعیان و متهمان عوض خواهد شد.»

اصلاح‌طلبان و رهبران مخالف دولت معتقدند که قوه قضائیه در برخورد با حوادث پس از انتخابات «مستقل» عمل نکرده و تحت تاثیر نهاد‌های امنیتی و نظامی، اقدام به دستگیری و صدور حکم کرده است.

طی ۱۰ ماه گذشته بیش از چهار هزار تن از معترضان به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن بازداشت شده‌اند که قوه قضائیه برخی را دادگاهی و احکام سنگینی برای شماری از آنها صادر کرده است.

آن‌طور که نهاد‌های مدافع حقوق بشر اعلام کرده‌اند قوه قضائیه برای بیش از ۱۰ معترض به نتیجه انتخابات، حکم اعدام صادر کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تا تو و راهبر انقلاب و پاسداران آدمخوار و بسیجیان خون بر لب سر کارید معلوم است که فتنه تمام نشده. ولی ما فتنه را تمام خواهیم کرد!
مرگ بر روحانیت شنیع
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، May 5, 2010

«سر در گم» یعنی اینکه اول خود را به شکل آخوند در آوری و بعد به نشانه «تدین» به خو د درجه دینی مثل «حجت السلام» ویا «(استغفرالله) آیت الل» و «فقیه در اسلام» دهی و بعد مدغی ولایت شوی وبعد شماییل خود را به در و دیوارآویزان کرده و خلق عالم را دشمن خود پنداری.
ببين چگونه به خود دروغ مى‏گويند و آنچه برمى‏بافتند از ايشان به ضلالت کشیده شد (آیه ٢٤ از سوره ٦ در قرآن)

-- بدون نام ، May 5, 2010

Agha kamtar edam kon. Eslam v edam v sangsaretan ra bebarid sarzaminetan arabestan!

-- بدون نام ، May 5, 2010

حاج آقا جهان امروز پیش از هر دوران دیگری به بیعدالتی نسبت به مبارزان راه آزادی و عدالت اجتماعی حساس است. به محاکمات پینوشه نگاه کن و به اسپانیا ی امروز نگاه کن که چه طور ۳۵ سال پس از مرگ ژنرال فرانکو، فرزندان و باز ماندگان آنان که برای آزادی مبارزه کردند و به دست رژیم فرانکو زندانی و کشته شدند، امکان احقاق حقوق و محاکمه جنایتکاران را یافته اند. جهان امروز جنایتکاران را حتی اگر به کشور دیگری فرار کنند به محاکمه می کشاند. عدالت خواهی دامن تو وهمدستان جنایتکارت را هم خواهد گرفت. شما که برای حفظ قدرت و مکنت خود بهترین فرزندان این خاک را قتل عام کردید. بترسید ما همه آحاد جهان با هم هستیم.

-- ستاره ت ، May 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)