تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هیفوس: قصد تغییر رژیم ایران را نداریم

سازمان غیردولتی هلندی هیفوس، اتهام‌های ایران مبنی بر تلاش برای تغییر نرم رژیم ایران را «مطلقا» رد کرد.

این سازمان، در اطلاعیه‌ای با بیان این که قصد تغییر رژیم ایران یا هر کشور دیگری را ندارد، نسبت به قرار گرفتن نام خود در فهرست ۶۰ سازمان متهم به ترویج «تغییر نرم رژیم» در ایران، اعتراض کرده است.


هیفوس می‌گوید با ارسال نامه‌ای به سفیر ایران در هلند، خواستار «توضیح» در مورد فهرست منتشر شده از سوی دولت ایران و گفتگوی چهره به چهره با مقام‌های ایرانی شده، اما تاکنون پاسخی از سفارت ایران دریافت نکرده است.

هیفوس «مصرانه» از دولت ایران خواسته است نامش را از فهرست سازمان‌های «مظنون» حذف کند و اجازه دهد این سازمان باز هم به پروژه‌های جامعه مدنی در ایران «یاری» رساند.

هیفوس «مصرانه» از دولت ایران خواسته است نامش را از فهرست سازمان‌های «مظنون» حذف کند و اجازه دهد این سازمان باز هم به پروژه‌های جامعه مدنی در ایران «یاری» رساند

در این اطلاعیه آمده است که هیفوس از سال ۲۰۰۴ با سازمان‌های جامعه مدنی در ایران همکاری می‌کرده و حامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز آنها در دستیابی به فرصت‌های برابر و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی بوده است.

هیفوس افزوده است که اکثر این سازمان‌ها بر توانمندسازی زنان متمرکز بوده‌اند و برخی نیز از تقویت جامعه مدنی در ایران پشتیبانی کرده‌اند. این سازمان‌ها، به طور رسمی در ایران به ثبت رسیده و از سوی مقام‌های ایرانی اجازه دریافت کمک مالی از هیفوس را داشته‌‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، مسئولان ایرانی و سفارت ایران در هلند، از فعالیت‌های هیفوس مطلع بوده‌اند. اما سازمان‌های همکار هیفوس در ایران مجبور شدند در سال ۲۰۰۷ کار خود را متوقف کنند، چرا که مقام‌های ایرانی آنها را به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم کردند.

سازمان هیفوس با اشاره به این که تنها با فعالان جامعه مدنی غیرحزبی همکاری می کند، افزوده است که «هیچ‌گاه در سیاست داخلی ایران دخالت نکرده و تا به حال هرگز نام یا منابع خود را در جهت تغییر رژیم ایران به کار نگرفته است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نظام بشدت از کلماتی مثل «تیفوس» و «هیفوس» و «سیفوس» و «لیفوس» و غیره در برانداختن «نرم» خود وحشت دارد و بهمین جهت از نیروی «بسیجیوس» خود در سرکوبی بیشتر مردم استفاده میکند!!!!!!!! آثار «شفاف» بیماری «اسکیزو فر نیا» در رهبر «معظم» و «فیسوی» نظام!!!!!!

-- بدون نام ، Apr 1, 2010

آخی نازی، لابد انتظار دارن با این تکذیبیه مل همه باور کنیم که ابنها یک سازمان گل و گلاب بودن و هیچ قصد خاصی غیر از کمک به زنان ایرانی نداشتن. لطفا اقلا اطلاعات مربوط به منابع مالیتون رو از وبسایتتون حذف کنید. آدم دم خروس رو باور کنه یا حرف شما رو؟

-- پیمان ، Apr 1, 2010

این که مملکت ایران است. ولایت ولی الله. درست. اما نگاهی به سیاست های دولت هلند (از قدیم الایام تا حالا: از اندونزیای آن سال ها تا سربرنیتسا، حلبچه و لیبریا ایضا...) نشان می دهد که ایشان "سرمایه" شان را برای سلامتی سر شما نمی دهند. این طور نیست؟ شاید "زمانه" دیگر شده است و "رسانه" به ما نرسانده است.

-- بدون نام ، Apr 1, 2010

میان شما هم نقد روزیده گناه است؟ خود دلال ــ دومینی گاهی "نظر دیگری" را بر می تابد. انگار شما احترام به "ولی" نعمت را همیشه دارید. حالا ولایت هرکجا که بود بود. بربری به نرخ روز.

-- بدون نام ، Apr 1, 2010

dagigan tifoos doorost ast

-- davod ، Apr 2, 2010

نه بابا ! خواهش می کنم کم لطفی نکنین و نظرتون رو تغییر ندین ! اگه شما نباشین کی این رژیم رو عوض کنه ؟ امریکائیا که عددی نیستند! شما را بخدا این ملت را نا امید نکنین چون همه در تهران نشسته و منتظرند ببینند نظر شما چیه !

-- منوچهر ، Apr 2, 2010

فيلمی از خانم فائزه هاشمی ديدم که ايشان وقتی از ماشين پياده ميشد؛دانشجويان اسلامی از ايشان بازپرسی ميکردند.اين کار را هميشه حزب اللهيها کردند.نه پليس هستند و نه بسيجي. هميشه با آزادی کامل و خودسرانه افراد عادی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ج.ا. طولانی بودن عمر خود را به اين چپاولها بدهکاره. يعنی حکومت هر که بر هر که. يعنی بی نظمی و بيقانوني.هر انسانی در برابر اين بينظمی خود را در خطر ميبيند.و اين اعمال دور از شأن کشوری مانند ايران است و از نظر جامۀ جهانی محکوم است.

-- jahan ، Apr 2, 2010

در این که جای هیچ شکی نیست. چون حضرات تا حالا خوب با همه شما کنار آمده بودند.
برای شما چه اندازه مهم است که مردم ایران هم اکنون در زندان ایران هستند و حقوق بشر هم هست. کجا هست برای کی هست؟

-- م ازپارس ، Apr 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)