تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«یک روز حبس اضافی هم توجیه ندارد»

آیت‌الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعه در دیدار با صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه گفت که حتی یک روز حبس اضافی، از نظر اسلام «قابل توجیه» نیست.

به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، این مرجع تقلید شیعه، مداخلات خارج سازمانی در قوه قضائیه را موجب آسیب دیدن این نهاد دانسته است.


آیت‌الله صافی گلپایگانی، مداخلات خارج سازمانی در قوه قضائیه را موجب آسیب دیدن این نهاد دانسته است.

به گفته وی، «اگر افرادی از بیرون مداخله کنند و بعضی قضات تحت نفوذ افراد باشند و حق را در حکم رعایت نکنند، به استقلال قوه قضائیه خدشه وارد می‌شود.»

آقای صافی گلپایگانی، «تلاش‌های» انجام شده در جمهوری اسلامی برای «رفع اشکالات و نواقص سیستم قضا و مطابقت آن با احکام اسلام» را ناکافی دانست و افزود که «تعزیرات و حبس باید کاملاً مطابق احکام اولیه اسلام باشند.»

وی با انتقاد از «اطاله دادرسی» در دستگاه قضایی، اظهار داشت که باید این مشکل را حل کرد تا مردم «حتی‌الامکان» معطل نشوند.

«اگر افرادی از بیرون مداخله کنند و بعضی قضات تحت نفوذ افراد باشند و حق را در حکم رعایت نکنند، به استقلال قوه قضائیه خدشه وارد می‌شود.»

رئیس قوه قضائیه صبح امروز (پنج‌شنبه)، طی سفر به شهر قم با برخی مراجع تقلید دیدار کرده‌ است. آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله شبیری زنجانی از دیگر مراجع تقلیدی هستند که صادق لاریجانی به دیدار آنها رفته ‌است.

در ۱۰ ماه اخیر، هزاران نفر از معترضان به نتیجه دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شده و بسیاری از آنها ماه‌ها در بلاتکلیفی به سر برده‌اند.

شما زیادی از بازداشت‌شدگان در زندان‌های وزارت اطلاعات و سپاه نگهداری می‌شوند و از وضعیت پرونده برخی از آنها هیچ‌گونه اطلاعی در دست نیست.

برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز در جریان محاکمه‌های ماه‌های اخیر، اظهاراتی مطرح کرده‌اند که برخلاف مواضع آنها در زمان آزادی است.

آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی، پیش از پخش تلویزیونی اظهارات اصلاح‌طلبان بازداشت‌شده، اعلام کرده بودند که این اعترافات «فاقد ارزش قانونی و شرعی» است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نشانه ای دیگر از فریبکاری خمینی در اضافه کردن «اسلامی» به نظام اختراعی و خود ساخته «ولایت فقیه» و ضربه وارد آوردن به «اسلام». اسلام و دین خالص و کامل گشته در زمان محمد که قرآن از آن سخن می گوید مبرا و پاک است از «مرجع تقلید» و از «ولایت فقیه» و از «درجات دینی» و بخصوص ازبکار بردن کلمه «اسلامی» در پی ذکر احکام مندرج در آن. سفر اخیر خامنه ای به مشهد و سفر لاریجانی به قم هم چیزی نیست غیر از تظاهر بازی و بیشتر خام نمودن عامه و بازی نمودن خانمان برانداز آنان با دین.

-- بدون نام ، Apr 1, 2010

خوب اگر کسی بنا حق و بدستور شخص خامنه ای به ٥ سال زندان محکوم شده باشد ماندن یک روز اضافی در زندان چه فرقی برایش خواهد داشت. صادق.

-- صادق. ، Apr 1, 2010

اصلا چرا حتی یک روز حبس برای ابراز عقیده سیاسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Apr 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)