تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

رلیانس، خرید نفت از ایران را متوقف کرد

بزرگ‌ترین شرکت هندی واردکننده نفت خام از ایران، خرید نفت از این کشور را متوقف کرد.

به گزارش رویترز، منابع نزدیک به این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت نفتی خصوصی هند است، از تصمیم هیات مدیره آن برای تمدید نکردن قرارداد خرید نفت از ایران خبر می‌دهند.

این شرکت در سال گذشته میلادی، روزانه نزدیک به ۹۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است. با این حال، رلیانس در طول یک سال گذشته، میزان خرید نفت خام از ایران را کاهش داده بود.

مقام‌های شرکت رلیانس، علت این تصمیم خود را اعلام نکرده‌اند، اما به توافق نرسیدن بر سر قیمت و نیز فشارهای ایالات متحده، از عوامل احتمالی این تصمیم‌گیری است

مقام‌های شرکت رلیانس، علت این تصمیم خود را اعلام نکرده‌اند، اما به توافق نرسیدن بر سر قیمت و نیز فشارهای ایالات متحده، از عوامل احتمالی این تصمیم‌گیری است.

رلیانس، مالک بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی جهان است که روزانه، نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه انواع نفت خام را تصفیه می‌کند.

بدنبال بالاگرفتن مناقشه ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و احتمال افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، شرکت‌های ژاپنی و چینی نیز خرید نفت خام از ایران را به صورت قابل توجهی کاهش داده‌اند.

چهارم فروردین ماه سال جاری، شرکت نفتی «لوک اویل»، بزرگ‌ترین شرکت نفتی (خصوصی) روسیه، به علت تحریم‌های آمریکا، فعالیت خود در ایران را متوقف کرد.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش کرده بودند که شرکت‌های رویال داچ شل، ویتول، گلنکور و ترافیگورا صادرات بنزین خود را به ایران را متوقف کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)