تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«دانشمند هسته‌ای ایران به آمریکا پناهنده شد»

شهرام امیری، دانشمند هسته‌ای ایرانی که تابستان سال گذشته در سفر حج «ناپدید» شده بود، به آمریکا پناهنده شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا، آقای امیری در ایالات متحده با سازمان سیا در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای ایران «همکاری» می‌کند.


شهرام امیری

به گزارش آسوشیتدپرس، ماموران اطلاعاتی آمریکا از طریق یک واسطه، با شهرام امیری در تهران تماس گرفته و وی را به ترک ایران ترغیب کرده‌ بودند.

مقام‌های سازمان سیا هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

بر اساس این گزارش، امیری همه گزارش‌های اطلاعاتی درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی را به روز کرده و تمامی اطلاعات خود در مورد فعالیت‌های اتمی ایران را در اختیار آمریکا قرار داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا، آقای امیری در ایالات متحده با سازمان سیا در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای ایران «همکاری» می‌کند

امیری، پژوهشگر دانشگاه مالک اشتر (زیرمجموعه وزارت دفاع) بود که در سازمان انرژی اتمی کار می‌کرد.

وی سه ماه پیش از آن‌که که فاش شود ایران در نزدیکی شهر قم، اقدام به ساخت تاسیسات اتمی جدید کرده است، مفقود شده بود.

در آن زمان منوچهر متکی وزیر خارجه ایران، آمریکا را به ربودن این دانشمند هسته‌ای متهم کرده بود.

۱۷ آذر ماه سال گذشته نیز رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که عربستان، شهرام امیری، را تحویل آمریکا داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

regim zede mardomi ast. wali be biganegan panah bordan wa etelat dadn ham khianat be mardom ast.bewige be sazmane badname cia

-- mohammad ، Mar 31, 2010

dam amrika gaaaarm!

-- shariar ، Mar 31, 2010

واقعا که!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

دوست گرامی محمد! گیریم که فرمایش شما درست. به زندان کردن مردم در کهریزک چی؟
با حزب الله لبنان و طالبان همکاری کردن چی؟
طالبان از کجا سر در آورد؟ بازی بوسیله چه کسانی طراحی شد. اگر مردم ما بخواهند نجات پیدا کنند باید دست بکار شوند و به همه مردم ایران آگاهی بدهند و بفهمانند که حق گرفتنی است باید همه دست به دست هم دهند که ریشه نادانی را خشک کنند و درختی بر پایه ی فرهنگ و تمدن ایرانی بنا کنند که حکومتی مردمی پدیدار شود. همه می دانیم که هر نیرویی که فکر بکنید هم اکنون وجود دارد تا نگذارند مردم از آگاهی نسبی برخوردار شوند. روستاها و شهرهای کوجک را نگاه بکنید که به چی سرگرمند تا ساکت باشند!! شهرهای بزرگ را چطور؟
بیش از نیمی از مردم ایران آگاهی سیاسی ندارند که چی به سر کشورشان آمده در این سالها! چه اندازه از مردم بی گناه در زندانها اعدام شدند و هیچ کس صدا نداده ! تنها ناله ی مادران بوده و بس که صدایش توانسته برسد...
تاریخ کشورمون را بخوانیم همیشه حکایت از این دارد که حکومت مردمی نبوده و مردم ناچار بوده اند تا به کشورهای دیگر پناهنده شوند و این طبیعی است. مگر سلمان پارسی به عربستان نرفت و پس از آن چه شد. دست کم اینها از عربها با شرف تر باشند کمتر نیستند.
پس از 1400 سال چنان این فرهنگ عربی مانند غباری روی فرهنگ گهر بار ایران را پوشانیده که سخت و پیچیده کلافی است که به سادگی باز نمی گردد مگر بردباری و کوشش مردم در بیرون راندن زشتیهای این آیین ناهمگونی که امروز سر به چاره مردم بیچاره شده است . بخوان از تاریخ و آگاهی بده مردم را ! فرصت تنگ است.

-- م ازپارس ، Mar 31, 2010

این ...همونی هست که کشورش رو فروخت و تا ابد ننگ را برای خود خرید. همونی هست که نیروگاه فردو در قم رو لو داد تا بهش اجازه بدن برود آمریکا. چه معامله ای کرد این ...

-- میلاد ، Mar 31, 2010

م عزیز از پارس،
سخنان شما صحیح است، اما راهی که ایشان پیش گرفته صحیح نیست. هیچ کس جز خود ما قادر به اصلاح و تغییر نیست. پناه بردن به بیگانه و دادن اطلاعات به آنان هیچ دردی از ما دوا نمی کنه.

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

فرض کنیم که این دانشمند در ایران مانده بود و مخالفت خود را با فعالیتهای هسته ای ایران در رسانه ها منتشر میکرد، در این حال حکومت او را سر به نیست میکرد. این یك دلیل پناهندگی وی میباشد. دمشون گرم.

-- ایرانی ، Mar 31, 2010

هر گونه همکاری با بیگانه نشان ضعف دستگاه حکومت است. همه می دانیم که اگر دستگاه یک حکومت به مردم مهر و محبت روا می داشت هیچ کس حاضر نمی شد که به بیراهه رود. نابسامانی از این حکام ضد ایرانی هم هست که در بین ما پارس ها یک مثلی هست شاید شنیده باشید: با ادبی اش اینه
" یک نفر فرزندان خودش را بزند تا یک جایی از همسایه بسوزد! "
خوب بدیهی است که فرزند نتوانست تاب بیاورد رو به بیابان هم می گذارد و از خانواده خودش هم به یک گردن کلفت تر از پدر و مادرش شکایت می کند.
امید که مردم ما هم مانند مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشور خودشون وفا دار باشند تا به کسی و جایی دیگر!

-- م ازپارس ، Mar 31, 2010

کارش عالی بوده و نشان از انسانیت او دارد. اگر هر کسی در هر زمینه‌ای این رژیم شیطانی اسلامی را بکوبد عمر این جرثومه کوتاه‌تر خواهد شد. سگ آمریکا می‌ارزد به هزار تا حکومت ایران.

-- هوشیار ، Mar 31, 2010

be in migan khae'ne vatan foroshe tamam ayar

-- nashenas ، Mar 31, 2010

khob kard damesh garm

-- unique ، Mar 31, 2010

جکومت ولایت فقیه همین بمب اتم را کم داره که دمار از روزگار همه توی دنیا در بیاره و ماندنش راحتمی کند و من متاسفم که جوانان نخبه و دانشمند ما باید در موقعیتی قرار بگیرند که بخاطر جلوگیری از این حکومت خونخوار از مسلح شدن به خطرناکترین اسلحه مجبور شوند زندگی خود را تباه کنند و به بیگانگان پناه ببرند. این کار شهامت قابل ملاحظه می خواسته .

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

این آقا فقط فرصت طلبی کرده از موقعیتش برای اینکه در خارج اقامت بگیرد نه خبر خاصی‌ میتواند به آمریکا بدهد و نه از ایران چیزی کم می‌کند. آمریکا فقط ژست میاید که برنامه‌های جاسوسسیش مؤثرند. اینها می‌گذرد و این فقط آقای امیری است که باید با احساس شرم خود فروشی‌اش تا عبد زندگی‌ کند. متاسفانه این کار حرفهای خامنه‌ای را هم راجع دشمن و توطئه معنی‌ دار می‌کند. از این رو هم در سطح شخصی‌, هم در سطح انسانی‌ و هم در سطح سیاسی یا مبارزه با رژیم این کار اشتباه بود.

-- coral angel ، Mar 31, 2010

قاتل محمد علی مسعودی بالاخره کی بود و زندان کهریزک چی شد و سعید مرتضوی کجا است و هزاران «و» دیگر.؟؟؟؟؟؟؟ مراقب باشیم که این پناهندگی امکان دارد با حساب و حیله خود رهبر «قلابی» نظام باشد که می خواهد ازاین طریق مشکلات داخلی «براندازی نظام» را به یک مساله مشغول کننده خارجی تبدیل کند. همانگونه برنامه ای که خمینی با جنگ ٨ ساله ایران و عراق پیاده کرد!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

اونی که میگه این آقا برای ویزای اقامت از فرصت استفاده کرده مثل اینکه واقعا فکر میکنه همه مردم در آرزوی اقامت در غرب هستن و علاوه بر اون هیچ انتخاب دیگه ای برای اینکار ندارن . اخه آدم حسابی قبل از این افاضات توجه کن که طرف متخصص بوده تو کارش و اگه هدفش گرفتن اقاامت بوده با توجه به تخصصش براحتی و بدون دردسر اینکارو میکرده. اینجور گرینه ها فقط بفکر یه سری میرسه...

-- شاسمیخ ، Apr 1, 2010

وقتی از حکومت شرافت و درستی ندید چنان میشود. حکومتی که ابزار قتاله می سازد و به این آسانی جان ملت خودش می گیرد .باید او را خلع صلاح کرد. در برابر چشم خامنه ای ما ملت ایران دشمن او هستیم نه غرب.این همه عر و تبز و جفتک و شوتک.فقط برای ما ست. خودشان هم می دانند دستشان به غرب نخواهد رسید. در هر حال خود فروشی بد است . خمینی هم بد کرد. خودش را به محمد فروخت و ایران و آینن ما را به باد داد و عرب شد.و جوان های ما را آلوده و به برادر کشی وا داشت.

-- نادره ، Apr 1, 2010

هركس ازهرراهي بايدجلو اين جلادها را بگيرد.ما تحت فشاريم.!

-- قاسم جان ، Apr 1, 2010

هرکاری که در جهت سرنگونی این رژیم پلید انجام شود حلال حلال است حتی اگر دادن اطلاعات به دشمن باشد. اگر اینها به بمب هسته ای دست پیدا کنند ضررش خیلی بیشتر است. امیدوارم که "شهرام امیری" های بیشتری پیدا شوند.شهرام امیری درود به شرفت! دانشمندان هسته ای یاد بگیرید!

-- علی ، Apr 1, 2010

عیب نداره، هر کاری در موقع استیصال قابل قبوله. اگه ما در اوج دمکراسی بودیم و ایشون اطلاعات داده بود، خب اون وقت یه چیزی. ولی‌ حالا یه موقعیت استثنایست. هر کاری برای از بین بردن ملٔا‌های خائن ثواب است، حتا خیانت! بد نیست این روز‌ها سری به ماکیاولی بزنیم.

-- Jaleh ، Apr 1, 2010

از کجا معلوم این بابا از اولش CIA نبوده؟

مگر کل این جمهوری اسلامی محصول پروژه های CIA و موساد از چندین دهه پیش از سقوط شاه و دولت پهلوی در ایران نیست؟

-- none ، Apr 1, 2010

ki migeh khianat?
mage jomhori eslami namayande mardome irane ke lo dadanesh khianate?
dar zemn wase aramesh wa solhe jahani ham ke shode bayad jolo in khatare bozorgo gereft.
nakoneh shoma ke ino khaen midonid mitonestid fekre betari konid?

-- reza ، Apr 1, 2010

آمریکا این فرد را مثل بسیاری از مردم مسلمان منطقه دزدیده است که از آن برای تبلیغات علیه مردم ایران استفاده کند. اگر این فرد می خواست به آدمکشان غرب پناهنده شود چرا باید به "حج" برود و نه به دوبی؟ ثریا سپه پور می نویسد:


Perhaps the warmongers’ camp would
be more persuasive if they facilitated a meeting between Amiri and the Iranian authorities to reassure them, the Russians, and the Chinese, and indeed the international community that Amiri had not been kidnapped and held against his will. For that matter, it would be reassuring to know he is alive and well!

This practice is not new and even at the height of the Cold War when a Soviet nuclear physicist by the name of Artem Vladimirovich Kulikov defected in 1985, he met with officials of the Soviet embassy at the State Department to reassure the Russians that he was not being held against his will. Given that Washington had denied all knowledge of Amiri for months after his disappearance and stories of his 'defection' have surfaced to suit Washington's policies, without such meeting credibility will be given to the alternative: abduction.

This would be more plausible given that in2009 Ynet news reported that with cooperation from the United States Israel has focused on eliminating key human assets involved in Iran's nuclear program. A few months later an Iranian physicist was killed in a bomb blast in Tehran. The eerie incidents bring back memories of the Iranian diplomat kidnapped and tortured by the CIA while serving in Iraq in 2007 - and denied.

-- بدون نام ، Apr 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)