تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مخالفت با برگزاری مراسم دکتر مصدق

برگزاری مراسم یادبود محمد مصدق، رهبر نهضت ملی شدن نفت در ایران با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شد.

به گزارش میزان‌خبر، پایگاه خبری نزدیک به نهضت آزادی، حسین شاه‌حسینی سخنگوی هیئت امنای احمدآباد در غرب تهران، از «مخالفت شورای تامین استان تهران» با برگزاری هرگونه مراسم در قلعه احمدآباد، محل دفن دکتر مصدق خبر داده‌است.

به گفته وی مسئولان امنیتی به دلیل «مناسب نبودن وضعیت کنونی کشور و احتمال سوء‌استفاده فرصت‌طلبان» با برگزاری مراسم مخالفت کرده‌اند.


دکتر مصدق، عکس پایین: مخاطبان یکی از سخنرانی‌های دکتر مصدق

آقای شاه‌حسینی گفت که برخی نهادهای دولتی در ساعات پایانی روز سه‌شنبه از خانواده آقای مصدق و هیئت امنای احمدآباد خواسته‌اند که «لغو شدن» مراسم را اعلام کنند.

بنا به این گزارش خانواده مصدق و هیئت امنای احمدآباد با «شخصی دانستن» حضور بر مزار نخست‌وزیر پیشین ایران، از پذیرش این درخواست امتناع کرده‌اند.

مراسم چهل و دومین سالگرد درگذشت محمد مصدق، قرار بود ۱۴ اسفندماه از سوی هیئت امنای قلعه احمدآباد، در محل آرامگاه وی برگزار شود.

محمد مصدق رهبر نهضت ملی ایران سال ۱۳۴۵ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

برخی نهادهای دولتی در ساعات پایانی روز سه‌شنبه از خانواده آقای مصدق و هیئت امنای احمدآباد خواسته‌اند که «لغو شدن» مراسم را اعلام کنند

مراسم سالگرد درگذشت وی هر سال از سوی هیئت امنای احمدآباد در این محل برگزار می‌شود. صدر حاج‌سیدجوادی، عزت‌الله سحابی، خسرو سیف، حسین شاه‌حسینی و نماینده خانواده دکتر مصدق از جمله اعضای این تشکل هستند.

در سال‌های گذشته نیز برگزاری مراسم یادبود دکتر مصدق، با ممانعت نیروهای امنیتی و بازداشت برخی شرکت‌کنندگان همراه بود. پیش از انقلاب ۵۷ نیز، با برگزاری این مراسم مخالفت می‌شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در مواقع حساس مردم ایران همیشه دولتمردان ازاده راکه به حاکمیت مردم معتقد بودند مثل دکتر مصدق و دکتر بازرگان و دکتر بنی صدر را درلحظات حساس ول میکنند
ودنبال هوچیگرها می افتند. به نظر میاد ادای ازادیخواهی را درمیاورند ولی ته دل از ازادی مترسند چون خیلی از جنبه های ازادی برایشان ناشناخته است. و بر خلاف غرب ازادی سیاسی را از ازادی زنان و خانواده جدا میدانند و به این طریق جامعه برای پذیرش و پاسداری ان اماده نمیشود. در حالی که تمرین دموکراسی باید از خانواده شروع شود.
به امید زوزی که منافع درازمدت جامعه را پیشتر از منافع حقیر فردی خود بدانیم

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

واقعن خاک بر سره این دولت .
.شمیم

-- .شمیم ، Mar 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)