تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
هشدار تحکیم وحدت:

«تاوان سنگینی» برای اعدام ولیان خواهید پرداخت

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)، با صدور بیانیه‌ای نسبت به عواقب اجرای حکم اعدام محمد امین ولیان، دانشجوی ۲۰ ساله دامغانی هشدار داد و گفت که «اقتدارگرایان» در صورت اجرای این حکم «تاوان سنگینی» خواهند پرداخت.

این بیانیه که در برخی وب‌سایت‌های خبری منتشر شده، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و خصوصاً مهدی کروبی و میرحسین موسوی، خواسته‌ است به این «جسارت‌ورزی اقتدارگرایان» پاسخ دهند.

دادگاه تجدید نظر حکم اعدام محمدامین ولیان را تأئید کرده‌ است. وی به خاطر شرکت در اعتراضات روز عاشورا، به «محاربه» محکوم شده است.


محمد امین ولیان

دفتر تحکیم وحدت، می‌گوید که صدور و تأئید این حکم در کنار احکام حبس‌ طولانی برای استادان و دانشجویان طی هشت ماه گذشته، نشانه «شدت بغض اقتدارگرایان» از دانشگاه و دانشگاهیان است.

بنا به این بیانیه، صدور و اعلام عمومی این حکم «هشدار اقتدارگرایان» به دانشگاه و جامعه مدنی ایران است و نشان می‌دهد که آن‌ها برای حفظ «اقتدار» خود تا هر جا که لازم باشد، ایستاده‌اند.

این بیانیه پیش‌بینی کرده‌ است: «این حرکت ممکن است جهت فراهم کردن خوراک لازم جهت بازی نمایش‌نامه تقاضای عفو و بخششی که خبر آن پیش از این در رسانه‌ها منتشر شده نیز باشد.»

چندی پیش اخباری مبنی بر فشار بر زندانیان سیاسی برای درخواست «عفو» و «ندامت» منتشر شده بود.

صادرکنندگان این بیانیه، صدور این حکم را شروع فصل جدیدی از «برخوردها و سرکوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری» دانسته و از کلیه فعالان مدنی و حقوق بشری خواسته‌اند مانع از حرکت‌های «خطرناک» بعدی جمهوری اسلامی در این راستا شوند.

این بیانیه ادامه داده‌ است: «از آن جا که این حکم اعدام به استناد یک استفتاء مبهم صادر شده‌ است، انتظار می‌رود مراجع به دفاع از حقوق این دانشجو برخیزند و با مواضع خود مانع از ادامه این روند شوند.»

وب‌سایت ندای سبز آزادی، چندی پیش از صدور حکم اعدام محمدامین ولیان، بر اساس فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی خبر داده‌ بود.

این در حالی است که آیت‌الله مکارم شیرازی می‌گوید که «مطلقاً» فتوای محاربه برای معترضان حاضر در اعتراضات روز عاشورا نداده‌ است.

دفتر تحکیم وحدت از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و خصوصاً مهدی کروبی و میرحسین موسوی، خواسته‌ است به این «جسارت‌ورزی اقتدارگرایان» پاسخ دهند

در بیانیه این مرجع تقلید شیعه، آمده‌ است: «بعضی از جوان‌ها تحت تأثیر هیجانات خاصی دست به بعضی از خشونت‌ها زده‌اند که باید آن‌ها را ارشاد و راهنمایی کرد و در صورتی‌که وابسته به گروهای خاص فاسد و مفسد بیگانه نباشند، مشمول عفو واقع شوند.»

دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه کلیه فعالیت‌های محمدامین ولیان، در «چارچوب قانون و مسالمت‌آمیز» بوده، آورده‌ است: «شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدامین ولیان با شانتاژ و فشار نیروهای به اصطلاح بسیج دانشگاه دامغان توسط نیروی سپاه بازداشت شده‌ است.»

این بیاینه همچنین خواستار آزادی بهاره هدایت، مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و مرتضی سمیاری، چهار عضو زندانی شورای مرکزی این اتحادیه و سایر شورای عمومی این اتحادیه و دیگر دانشجویان و استادان دربند شده‌ است.

در هشت ماه گذشته شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‎های مختلف ایرانی بازداشت و به حبس‌های بلندمدت محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدایی ادم نگاه به این عکس می کند که می خواهند اعدامش کنند هی خنده اش می گیرد منکه یک ربع است دارم می خندم خدا من را ببخشد چکار کنم دست خودم نیست در مملکتی که الکی الکی ادم را اعدام می کنند به خاطر هیج و پوچ .
جون من شما هم این عکس را دوباره نگاه کنید خنده تان نمی گیرد مفت و مجانی یک جوان بی گناه را ببرند اعدامش کنند ؟ از دست ج اسلامی باید دیوانه شد

-- بیگناه ، Mar 5, 2010

من گریه ام گرفت . تقصیر ماست که در مقابل حکم غیر انسانی اعدام سالها سکوت کردیم وحالا این دولت جوانها را از مدرسه به پای چوبه دار میبرد واین اصلا خنده دار نیست اگر چه حقارت ما که چنین ابلهانی بر ما حکومت میکنند دیگر حالت مسخره و دردناک را تواما دارد.

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

من فكر ميكنم ميخواهند جنبش سبز و افكار عمومي را تست كنند يك حركت اعتراضي لازم است

-- rostam ، Mar 5, 2010

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان تا وقتی که همین نام اسلامی را یدک می کشد خودش در این جنایت ها سهیم است. همین نام و همین ماهیت بود که جوانی و زندگی دو نسل ما را سوزاند و نابود کرد.

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

ظاهرآ ايشان 23 سال است با كا گ ب در ارتباط بودند

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

چرا جمهوری اسلامی این دستورالعمل رو به اسرائیلی ها یاد نمیده که اونها هم همین مجازات رو برای فلسطینیهای سنگ به دست اعمال کنند؟

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)