تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پیروزی حزب ویلدرس در شورای یک شهر هلند

با اعلام نتایج سرشماری انتخابات شوراهای شهرهای هلند، احزاب دی۶۶ (با گرایش لیبرال چپ)، حزب فِ.فِ.دِ (با گرایش لیبرال) و حزب دست راستی آزادی به پیروزی دست یافتند.

بامداد امروز پنج‌شنبه با شمرده شدن ۹۳٫۵ درصد از آراء، حزب آزادی به رهبری خیرت ویلدرس به نخستین پیروزی خود در یک شورای شهر دست یافت.
حزب آزادی از حزب‌های دست راستی در هلند است که خواستار «جلوگیری از گسترش اسلام‌گرایی در هلند و اروپا» شده‌است.

افزایش امنیت جامعه هلند از طریق «برخورد با مسلمانان مجرم» و سخت‌گیری نسبت به مهاجرت بیشتر از کشورهای مسلمان از دیگر مواضع این حزب است.


خیرت ویلدرس

در انتخابات روز گذشته شوراهای شهر، حزب آزادی در شورای شهر آلمیره در شمال هلند به حزب اول و در شورای شهر لاهه به حزب دوم تبدیل شد.
این حزب در آلمیره (با ۱۹۰ هزار جمعیت) به ۲۱.۶ درصد آرا دست یافت.

خیرت ویلدرس رئیس این حزب بامداد امروز پس از اعلام شدن این نتایج گفت:
«چیزی که در لاهه و آلمیره ممکن شد در سراسر کشور ممکن خواهد شد. این سکوی پرش پیروزی ماست.»

حزب آزادی (پ.ف.ف.) پیش از این در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۶ به ۹ کرسی از ۱۵۰ کرسی پارلمان هلند دست یافته‌بود. برخی نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که این حزب هم‌اینک از محبوب‌ترین احزاب در این کشور است.

خبر پیروزی حزب آزادی در شهر آلمیره باعث تعجب و نارضایتی مسلمانان این شهر که یک‌سوم جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند شد.
شهر نسبتاً نوساز آلمیره که در مناطق خشک‌شده از دریا در دهه‌های اخیر ساخته شده‌است به خاطر خانه‌های ارزان خود تبدیل به محل سکونت بسیاری از اقشار کم‌درآمد منطقه آمستردام و حومه شده‌است.

خبر پیروزی حزب آزادی در شهر آلمیره باعث تعجب و نارضایتی مسلمانان این شهر که یک‌سوم جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند شد

برخی گروه‌ها هم‌اینک از خیرت ویلدرس به اتهام «تحریک به تنفر و تبعیض» به دادگاه شکایت کرده‌اند و جلسات این دادگاه قرار است به‌زودی برگزار شود.
خیرت ویلدرس، هم‌چنین سازنده فیلم جنجالی «فتنه» است که به عنوان فیلمی ضد اسلامی شناخته می‌شود.

در انتخابات روز گذشته شهرداری‌ها حزب دی‌۶۶ با بیش از ۳۶۰ کرسی بزرگ‌ترین حزب هلند در شهرهای دانشجویی مانند لیدن، دلفت و واخنینگن شد. حزب ف.ف.د در این انتخابات ۲۰۰ کرسی به دست آورد.

حزب کار، با وجود تنزل زیاد در آرا به طور سراسری، در انتخابات شهرهای آمستردام، رتردام و لاهه بیشترین آرا را به خود اختصاص داد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تبریک! امیدوارم ایشون بتونه جلوی مسلمونا رو بگیره.

-- eX ، Mar 4, 2010

باورم نمیشه !! اخه چرا در المیره؟؟! با یک سوم جمعیت مهاجر !! البته چند بار مهمان این شهر بوده ام ! اقوامی با ملیتهای مختلف و با دردهای مشترک ولی پراکنده و هاج و واج ! مثل مجمع الجزایر دور از هم ولی کنار هم !! قلبا برای شما متاسف شدم !! رای دادن بیش از ده دقیقه از وقت شما را نمی گرفت !! حالا بنشینیند وذکر ننه من غریبم بگیرید !!!!!

-- نادر ، Mar 4, 2010

تبریک عرض می کنم.
پیشنهادمی کنم مسلمانان هلند(ازبنیادگرایانی که دختران خودراختنه می کنندگرفته تالیبرالهایی که باهمجنسگرایی هم مشکلی ندارند)ازهم اکنون مشغول دوختن بازوبندهایی به رنگ سبزباشند(باجنبش سبز اشتباه نشود,پرچم عربستان سعودی هم سبزاست).ترجیها یک هلال یالفظ الله هم روی بازوبندباشد.تادو سه سال دیگربرای عبورومرور درهلندحتمالازم می شود.
من فکرمی کردم فقط ماجهان سومیهاتاریخ راتکرارمیکنیم.راستی,نشان حزب آقای ویلدرس چیست؟

-- Fatemeh ، Mar 4, 2010

با سلام
من درخصوص اظهار نظر این فرد که اخیرا نیز به موفقیتهای سیاسی دست یافته هیچ اعتراضی ندارم و بلکه در مواردی با وی هم عقیده هستم برای دلایلی که برای هدفش بیان میکند چون کاملا ملی و اصولی فکر میکند .
اما از دید دیگر فعالیت این حزب آزادی به رهبری خیرت ویلدرس از یک منظر کاملا مغایر با اصول قانون اساسی این کشور میباشد که همواره به داشتن آن افتخار میکنند .
جون در همین قانون اساسی بیان شده هر فردی در انتخاب دین و مذهب آزاد است و خود هلندیها از سالیان درازی برای همین ازادی انتخاب مذهب حدود هشتاد سال با اسپانیا در جنگ بودن حالا این سئوال است که چرا تاکنون کسی پیدا نشده تا پیگیر این مغایرت از سوی مراجع ذیصلاح بشه ؟
از سوی دیگر پیش بینی میکنم ادامه فعالیت این حزب منجر به بروز مشکلات امنیتی برای هلند بشه.

-- ناشناس ، Mar 4, 2010

من با هیچ گروه افراط موافق نیستم ولی از بس افراطیان مسلمان تنفر و کشتار انتحاری و پررویی کردند نتیجه اش همین است من هم بودم تو دهنشون میزدم.
میرن تو کشورهای ازاد و همین هلند و فیلمسازی که فیلم خلاف عقیده این مسلمانان افراطی ساخته را مثل قصابها میکشند بعد میگن به ما دموکراسی و حق هم بدین و تعظیم هم
بکنید مثل اینکه اینها خرند.
من در خارج ایران زندگی میکنم باور کنید انقدر این ج.ا . و چرندیات احمدی نژاد و افراطی های پاکستانی ابروی اسلام را بردند تا چندی دیگر برای حفظ جانمان باید تغییر مذهب بدهیم

در ضمن در جواب اقای نادر که از مهاجرین دلگیر بودند که رای نداده اند باید بگویم شما واقعا فکر میکنیدیک سوم مهاجران امده اند درهلند که مثل پاکستان زندگی کنند یا فوقش نظام ولایت فقیه را بپا کنند یا در اروپا معلوم است که به همین حزب رای دادن که ییروز شده.
این اسلامگرایان افراطی عده ای قلیل ولی هوچی و با پول عربستان و ایران و ایجاد رعب از انتقاد از عقایدشان و زهر چشم گرفتن از مخالفان میپردازند.و هیچکس قبولشان ندارد .

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)