تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سفر شماری از مقامات غربی به افغانستان

رئیس جمهور رومانی در راس یک هیأت از مقامات این کشور برای گفت‌وگو با مقامات افغان و دیدار با سربازان این کشور به افغانستان سفر کرد.

هم‌زمان وزیر خارجه نروژ و یک هیأت بلندپایه از پارلمان اروپا نیز جهت بحث و گفت‌وگو در مورد افغانستان به کابل سفر کرده‌اند.

ترایان باسسکو رئیس جمهور رومانی را در سفر به کابل، وزیر دفاع این کشور همراهی می‌کند.
رومانی ۱۰۳۵ سرباز در افغانستان دارد و تاکنون ۱۲ نظامی رومانیایی در خشونت‌های این کشور جان باخته‌اند.

پیش ازاین رومانی اعلام کرده بود که تصمیم دارد ۷۰۰ سرباز دیگر به افغانستان بفرستد تا به نظامیان ناتو در عملیات علیه شورشیان طالبان، یاری کنند.

حامد کرزی در دیدار با هیأت پارلمان اروپا، برنامه آشتی ملی، جذب شورشیان در دولت، همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه مناسبات پارلمانی را مورد بحث قرار داد

هنوز جزئیات سفر مقامات رومانیایی مشخص نشده‌است اما دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد، محور گفت‌وگوهای حامد کرزی رئیس جمهور این کشور با «یوناس گاهر استوره» وزیر خارجه نروژ مسایل مورد علاقه دو کشور بوده‌است.

انتخابات آینده مجلس نمایندگان و انجام اصلاحات در قانون انتخابات افغانستان، گسترش مناسبات دوجانبه، و برگزاری نشست آینده کابل درباره صلح، در این دیدار مورد بحث قرار گرفته‌است.

بر پایه گزارش‌ها حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیأت پارلمان اروپا، برنامه آشتی ملی، جذب شورشیان در دولت، همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه مناسبات پارلمانی را مورد بحث قرار داد.

دو روز پیش مارتین برتاک معاون نخست وزیر و وزیر دفاع جمهوری چک نیز به افغانستان سفر کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)