تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مخالفت برزیل با تحریم بیشتر ایران

برزیل روز چهارشنبه با فراخوان ایالات متحده برای تحریم بیشتر ایران مخالفت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوییز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل اظهار داشت که دنیا نباید «ایران را به یک گوشه براند.»

آقای لولا داسیلوا و سلسو آموریم، وزیر خارجه برزیل، پس از گفت‌وگو با هیلاری کلینتون از ادامه مذاکرات بین‌المللی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور حمایت کردند.

رئیس جمهوری برزیل در این باره افزود «این صلاح نیست که ایران را به گوشه‌ای برانیم. صلاح کار اینست که شرایطی را فراهم کنیم تا ایران به مذاکرات ادامه دهد.»

رئیس جمهوری برزیل: این صلاح نیست که ایران را به گوشه‌ای برانیم. صلاح کار اینست که شرایطی را فراهم کنیم تا ایران به مذاکرات ادامه دهد

هیلاری کلینتون، ‌وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با همتای برزیلی خود تأکید کرد که از دید او «تنها با اعمال دور چهارم تحریم‌ها می‌توان ایران را به میز مذاکره برگرداند.»

خانم کلینتون و همتای برزیلی او در این نشست خبری افزودند که «هدف هر دو کشور جلوگیری از تبدیل شدن ایران به کشوری با سلاح هسته‌ای است» ولی «این دو کشور در مورد راه دست‌یابی به این هدف اختلاف نظر دارند.»
وزیر خارجه برزیل روز گذشته اظهار داشت که کشورش تحریم‌ها را به طور کل در این جهت امری سازنده نمی‌داند.

برزیل هم‌اینک از اعضای دارای حق رأی در میان ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل است اما از حق وتو در این شورا برخوردار نیست.

قدرت‌های غربی می‌کوشند از طریق اقدامات مختلف از نگرانی‌ها نسبت به جنبه احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران بکاهند. ایران این نگرانی‌ها را بی‌پایه می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بله چرا که نه! هر کی نفهمه می گه دمه برزیل گرم!!
همیشه ایران را تحریم می کنند و شماری نمی کنند. انگاری قراردادی با هم دارند همه معامله گران دستشون تو هم داده اند تا مردم ایران را غیر مستقیم تو فشار بگذارند و نامردان دولت ایران را از فشار در بیاورند!
هر روز شاهد از دست رفتن فرزندی از فرزندان میهن ایران هستیم و این دسته از کشورها صداشون در نمی آید بگوید که نامردای دولت ایران حق دولت ایران را سلب می کنیم اگر حقوق بشر را برای مردم ایران محترم نشمارید.
دست به دست هم داده اند و بنیه مالی همدیگر را قوی می کنند. بی شک تحریم کردن مایه ای خواهد بود تا دولت ایران مجبور شود اجناسی که می خواهد از یک کشور دومی و یا چندمی بخرد با قیمت بالاتر و به نفع همه کشورها :کشورهای اول و دوم و چندم و دست چندم!! این نتیحه تحریم که یک سر اره می برد و یک سرش نمی برد از قدیم تو طرفهای پارس ما می گفتند اره ببر و نبر!
این ترفتدشون یکی تحریم کنه دیگر نمی کنه!
هر جند سال یک بار هم معامله می کنند و به حضرات می گوییند پول بدهید به فلان و فلان کشور ما هم چنان می کنیم براتون!
ازهمه اینها بگذریم ....
کاش یک مردم ایران آگاه شوند و دست بدست هم کشورشون را از شیخ و شاه و خودخواهان روزگار نجات دهند و خودشون تحریم کنند از داخل و بشکنند نظام سلطه این ایل را!
کاش مردم دنیا آگاه شوند و حساب مردم را از حساب دولت جدا بدونندو درنظر بگیرند که هر کس ممکن بود در ایران زاده شود و این بدبختی به سرش بیاید...
پس اگر می خواهند تحریم کنند یا نکنند همه با هم!

-- از پارس ، Mar 4, 2010

این نان چین یا روسیه در مقابل امریکا را توده ای فدایی ها توی سفره این مملکت گذاشتند . ما باید دنبال سیاست مدارا و خرد گرایانه بازرگان و مصدق میرفتیم . حزب توده و کمونیست ها نگذاشتند . ترکیه راه حال پیش روی ماست . موسوی هم نگاه به شرق داشت و دارد .
مردم ایران باید واقع گرا شوند نه تخیلی ایده الی چپ ! به کشور های موجود نگاه کنید دو دسته هستند :
۱)امریکا ، ترکیه، ژاپن، سنگاپور ، کره جنوبی ، تایوان ، مالزی ، کانادا ، سوئد ، چک ، ....
۲)روسیه ،کوبا ، کره شمالی ، سوریه ، چین ، ونزوئلا ، برزیل ، ......
انتخاب با ماست نه ابر قدرت ها و کشور های دیگر !!!!
سایت پ ا که جدیدا تحت کنترل توده ایها در آمده و اخبار ضد چینی و ضد کروبی زیاد پخش میکند ولی موسوی و روسیه را ماستمالی میکند گزرش داده که مخابرات ایران آشغالی است چون چینی است ! همینها شدیدا علیه نوکیا و زیمنس فعالیت میکردند !

-- ghavami ، Mar 5, 2010

jalebeh tanha doosthaye velayate nabe mohammadi dar donya komonistha hastand . yani khoda ro velesh vali dar estebdad ba ham hamfekrand.

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

Ba Ghvami movafegham

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)