تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت اتحادیه اروپا از افزایش تحریم ایران

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای، با ابراز نگرانی از فعالیت‌های اتمی ایران، از افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نماینده اسپانیا در آژانس انرژی اتمی، به نمایندگی از اتحادیه اروپا این بیانیه را در نشست شورای حکام قرائت کرده است.


۳۵ عضو شورای حکام آژانس از روز دوشنبه هفته جاری، نشست چهار روزه‌ای را آغاز کرده‌اند که بررسی پرونده اتمی ایران نیز یکی از محورهای این نشست است.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا از اقدامات احتمالی شورای امنیت علیه ایران، به علت همکاری نکردن این کشور با جامعه بین‌المللی در خصوص فعالیت‌های اتمی‌اش، حمایت می‌کند و برای هرگونه تصمیم ضروری در این خصوص، آمادگی دارد.

اتحادیه اروپا همچنین از وجود «فعالیت‌های احتمالی اعلام نشده در گذشته یا حال، در زمینه ساخت کلاهک اتمی از سوی ایران» ابراز نگرانی کرده است.

این اتحادیه در عین حال برای مذاکره با ایران برای دستیابی به تعامل، اعلام آمادگی کرده است.

اتحادیه اروپا از اقدامات احتمالی شورای امنیت علیه ایران، به علت همکاری نکردن این کشور با جامعه بین‌الملل اعلام آمادگی کرده است

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را به همکاری ناکافی با بازرسان این سازمان متهم کرده است.

آقای آمانو که در آغاز نشست چهار روزه شورای حکام آژانس در وین گفت که به علت همکاری «ناکافی» ایران با آژانس، نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تائید کند.

اجرای کامل قطعنامه‌های شورای حکام آژانس و قطعنامه‌های شورای امنیت، از خواسته‌های مدیرکل آژانس از مقام‌های ایران اعلام شده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی، آژانس و مدیرکل جدید آن را به وابستگی به غرب متهم کرده و گزارش آمانو را «یکجانبه» نامیده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Be donya marbut nistesh

-- بدون نام ، Mar 3, 2010

این روزها حرفهای آقای احمدی نژاد بر محور مدیریت جهان متمرکز شده است . حال اگر میتوانید به این سوال جواب دهید ؛ اگر فرض کنیم آقای احمدی نژاد قدرت عالم را بدست میگرفت با مردم دنیا چه میکرد ؟
توصیۀ من به مردم دنیا این است که به این سوال بیشتر فکر کنند .پیشتر هم هیچکس فکر نمیکرد آدم یک لا قبایی مثل هیتلر به چنین قدرتی دست پیدا کند و لذا با چنین تحدیدی برای عالم بشری میبایست با جدیت بسیار بیشتری برخورد شود زیرا دستیابی چنین جنایتکارانی به بمب اتمی مسئله ایی نیست که بتوان از کنار آن براحتی گذر نمود.

-- آزاد اندیش ، Mar 3, 2010

بدون نام:
ایا ایران در این دنیا وجود دارد یا در خلع؟!

-- sara ، Mar 3, 2010

این روزا تنها دلگرمی و نای تحمل کردن ایرانی بودنم به پشتوانه هم وطن بودن با ایرانی غیرتمند و بزرگواری است به نام مصدق. جانم فدای خاک گرانقدر و پاکت ای مصدق ای هموطن

-- بدون نام ، Mar 4, 2010

تنها راه پیروزی ایرانیان: اتحاد همه برای حصر خانگی و دستگیری خامنه ای

-- بدون نام ، Mar 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)