تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
گزارشگران بدون مرز:

ایران از روزنامه‌نگاران عذرخواهی کند

گزارشگران بدون مرز با استقبال از آزادی گروهی از روزنامه‌نگاران زندانی، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که از آنها «عذرخواهی» کنند.

این سازمان امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای، با درخواست آزادی فوری و بی‌قید و شرط سایر روزنامه‌نگاران زندانی، بازداشت آنها را «خودسرانه و غیرقانونی» خوانده است.


براساس اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، در هشت ماه گذشته، بیش از ١١٠ روزنامه‌نگار بازداشت و زندانی شده‌اند و نزدیک به ٢٠ نشریه توقیف شده است.

گزارشگران در واکنش به تحت فشار قرار گرفتن برخی روزنامه‌نگاران برای درخواست بخشش از آیت‌الله علی خامنه‌ای، آورده که این «جمهوری اسلامی ایران است که پس از آزاد کردن همه روزنامه‌نگاران، باید از آنها تقاضای بخشش کند.»

سازمان گزارشگران در بخش دیگری از اطلاعیه خود، توقیف روزنامه اعتماد، لغو امتیاز هفته‌نامه ایراندخت و اجرای حکم حبس هنگامه شهیدی را محکوم کرده است.

گزارشگران در واکنش به تحت فشار قرار گرفتن برخی روزنامه‌نگاران برای درخواست بخشش از آیت‌الله خامنه‌ای، آورده که این «جمهوری اسلامی ایران است که پس از آزاد کردن همه روزنامه‌نگاران، باید از آنها تقاضای بخشش کند»

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه روز دوشنبه خود، رای به توقیف روزنامه اعتماد و لغو امتیاز هفته‌نامه ایراندخت داده است.

روزنامه اعتماد در آخرین شماره‌ خود، نظرات نمایندگان فراکسیون اصلاح‌طلب مجلس را درباره فیلم حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خوابگاه دانشجویان در ٢٥ خرداد ماه منتشر کرده بود.

این فیلم که از سوی مهاجمان تهیه شده و از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پخش شد، صحنه‌های خشونت‌باری از حمله بسیجیان و نیروی انتظامی و ضرب و شتم دانشجویان را به نمایش می‌گذارد.

سازمان گزارشگران در پایان اطلاعیه خود، به اجرای حکم شش سال حبس هنگامه شهیدی، بازداشت علی انجام‌روز و محبوبه کرمی نیز اشاره کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Ali , Hengameh and Mahboobeh baraye shoma arezooye esteghamat mikonam . piroozi nazdik ast.
AZADI Nazdik ast.

-- بدون نام ، Mar 4, 2010

در نظر اول این جمله رو اینطوری خوندم: "ایران از روزنامه‌نگاران عذرخواهی »می« کند" ولی بعدش متوجه شدم خواب دیدی، خیر باشه اینشالله!

-- ادیب ، Mar 4, 2010

حکومتهای دینی لزوما به تک صدایی و دیکتاتوری ختم میشود.این جبر تاریخ است .بنگرید به کوبا. شوروی. عراق. سوریه...
انتخابات برچیده خواهدشد( که دارد میشود)
تورم وبیکاری
تنشهای کارگری و مردمی
سرکوب ناگزیر اغتشاشات با نیروی نظامی
تسلط ناگزیر سپاه بر ارکان قدرت
سازش ناگزیر با قدرت خارجی برای حفظ سیستم
بیکاری و تورم
....اگر دقت کنیم این تاریخ است که مو به مو تکرار میشود.

-- asad ، Mar 4, 2010

حکومت ایران حکومت خلیفه گری و امامت بازی و چاپلوس پروری و نواله گیری و دریوزه گی و دریوزه پروری و شهید و شهادت پیشه گی و دروغ و تزویر و ریاست. حاشا به ایران ایرانی، حاشا حاشا به فرهنگی چندین هزار ساله، حاشاحاشا به تمدنی این چنین سترگ که چنتین فرقه ای با چنین شناعتی و با چنین خونخواری و خونریزی ای و با چنین رهبری را بر گرده ی خود سوار کند و سوار ببیند و او را به پایین دره سقوطش ندهد. حاشا حاشا. حاشا حاشا که ایرانی چنین ذلت و ظلمتی و ظلماتی و تاریکی ای را این چنین و بیش از این بر خود مسلط نگهدارد. حاشا حاشا. به این تکه در جرس توجه کنید:
http://www.rahesabz.net/story/11450/
زنده باد جمهوری ایرانی را بخاطر بسپارید
هر کجا می تواتنید آنرا بنویسید
بر دیوار مسجد، در دبستان و دبیرستان و دانشگاه بیمارستان در هر کوچه و در هر خیابان و هر کوی هر برزن و هر ده و هر شهر بنویسید:
زنده باد جمهوری ایرانی

-- رهام از تهران ، Mar 4, 2010

بیشترین کشتارهای تاریخ در جنگهای میان دین های الهی بر پا شده .هیچ یک از درد های آدمی با دین درمان نشده .دین کاران رنج و نفرت میکارند و مال مردم می ربایند

-- behnam ، Mar 5, 2010

چرا ایران از روزنامه نگاران عذر خواهی کند .ایران که هیچ بدی به روزنامه نگاران نکرده .ایران خانه ی روزنامه نگاران است.ایران عشق روزنامه نگاران است.کسی که باید از روزنامه نگاران عذرخواهی کند کسی است که از ایرانیت بویی نبرده و در ایرانی بودنش شک است، خامنه ای جلد است . اوست که روزنامه نگاران را به زندان انداخته است. اوست که باید از آنها عذر خواهی کند.شمیم

-- شمیم ، Mar 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)