تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مهدی کروبی: کنار مردم خواهم ماند

مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت، با انتقاد از تحریف سخنان خود گفت که «هرگز بر سر حقوق ملت ایران» معامله نخواهد کرد و تا پایان در کنار مردم خواهد ماند.

آقای کروبی، امروز سه‌شنبه در جمع گروهی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت که برای برگزاری انتخابات آزاد، خواهد کوشید چرا که «سال‌هاست بخش‌های مربوط به حقوق ملت در قانون اساسی، توسط برخی از صاحبان قدرت، مورد تعدی قرار گرفته است.»


خبرگزاری فارس، روز گذشته (دوشنبه) به نقل از آقای کروبی نوشته بود که وی «ریاست جمهوری» محمود احمدی‌نژاد را به رسمیت می‌شناسد.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، همان روز با تکذیب این گزارش، اعلام کرد که پدرش، احمدی‌نژاد را «رئیس دولت نظام» می‌داند.

آقای کروبی در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: «هر قدر که زمان می‌گذرد، اعتقاد من به دستکاری گسترده در انتخابات اخیر مستحکم‌تر می‌شود؛‌ زیرا هر روز اطلاعات جدیدی به دست ما می‌رسد که واقعا موجب تأسف است که چگونه عده‌ای با آرای مردم که امانت آنان در دست مسئولان است، این‌گونه برخورد کردند.»

«هر قدر که زمان می‌گذرد، اعتقاد من به دستکاری گسترده در انتخابات اخیر مستحکم‌تر می‌شود؛‌ زیرا هر روز اطلاعات جدیدی به دست ما می‌رسد که واقعا موجب تأسف است»

به گزارش وب‌سایت سحام‌نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی، این رهبر مخالفان دولت، از مسئولان حکومت پرسیده است آیا پاسخ «سه میلیون» نفری که روز ۲۵ خرداد ماه با سکوت راهپیمایی کردند، «باتوم، گاز اشک‌آور و گلوله بود؟»

کروبی همچنین پرسیده است: «آیا جواب جوانان عزیز ما که در چارچوب نظام می‌گفتند، رأی ما کو؟ خشونت، کهریزک و کشته شدن در این بازداشتگاه‌ها بود؟»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود مسئولان جمهوری اسلامی را به «برخورد غیر صادقانه» با مردم متهم کرد و افزود: «باید به این کسانی که مسئول این فجایع هستند، گفت شما چگونه انتظار دارید مردم ادعای یک‌طرفه شما را درباره نتیجه انتخابات بپذیرند، در حالی که شما درباره بدیهیات، این‌گونه دروغ می‌گوئید.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین از مواضع برخی مسئولان جمهوری اسلامی در خصوص حوادث پس از انتخابات انتقاد کرد و خطاب به آنها یادآور شد: «مگر برخی از شما با کمال بی‌شرمی نمی‌گفتید که این جوانان عزیز بر اثر مننژیت جان خود را از دست داده‌اند؟ اگر فریادهای اینجانب و تلاش‌های آقای موسوی و حضور ملت عزیز ایران در صحنه نبود، شما هرگز به وقوع این قتل‌ها اعتراف نمی‌کردید.»

«مگر برخی از شما با کمال بی‌شرمی نمی‌گفتید که این جوانان عزیز بر اثر مننژیت جان خود را از دست داده‌اند؟ اگر فریادهای اینجانب و تلاش‌های آقای موسوی و حضور ملت عزیز ایران در صحنه نبود، شما هرگز به وقوع این قتل‌ها اعتراف نمی‌کردید»

در جریان حوادث بازداشتگاه کهریزک، زمانی که گزارش شد سه تن از معترضان بر اثر ضرب و شتم در این بازداشتگاه جان باخته‌اند، برخی مقام‌های قضایی و امنیتی با رد این گزارش‌ها گفته بودند که این افراد بر اثر بیماری مننژیت، جان باخته‌اند.

با گذشت چند ماه از حوادث این بازداشتگاه، گزارش کمیته ویژه مجلس و سازمان قضایی نیروهای مسلح تائید کرده‌ که این سه نفر بر اثر ضرب و شتم به قتل رسیده‌اند و در همین رابطه، برای ۱۲ نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

آقای کروبی یکی از نخستین کسانی بود که اعلام کرد گزارش‌هایی از رفتار‌های خشونت‌بار ماموران با معترضان در بازداشتگاه‌ها در اختیار دارد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی که با گذشت بیش از شش ماه از برگزاری انتخابات، نتیجه آن را نپذیرفته است، در پایان گفت: «به زودی مواضع تفصیلی خود را درباره آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق مردم و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد اعلام خواهم کرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم ایران هم فقط تا وقتی که شما عزیزان در کنار آنها باشید و از حقوق ملت ایران دفاع کنید ؛ در کنار شما خواهند بود.
(اتحاد و وحدت کلمه = رمز پیروزی)

V

-- جنبش سبز ایران ، Jan 26, 2010

حالا این شد شیخ مهدی عزیز و دوست داشتنی که بی شک نامش در تاریخ ایران با احترام و افتخار درج خواهد شد. مردی که در کنار ملت ایران ایستاد و پا بر روی حقوق مردم نگذاشت.
درود بر مهدی کروبی 

-- سپهر ، Jan 26, 2010

به نظر می‌رسد که آقای کروبی به نیروی مردم واقف است و سعی‌ می‌کند که حداقل ظاهر اسلامی رژیم را نجات دهد و رهبری مذهبی جنبش اخیر را به دست بگیرد، تا در صورت سرنگونی رژیم، نقش ایشان در دوران سیاه و سرکوب کم رنگ تر شود. آیا آقای کروبی گرباچف رژیم اسلامی خواهد بود.

-- faryad ، Jan 26, 2010

كروبي در مورد اطلاعاتي كه به دستت مي رسد بايد بگويم منبع هايت سوراخ هستند.

-- بدون نام ، Jan 27, 2010

آیا آقای کروبی و آقای خاتمی میخواهند که این حکومت و این قانون اساسی عوض شود؟ به نظر من نه تنها این آقایان بلکه هیچ کدام از آخوند ها نمیخواهند که این قانون اساسی و این حکومت عوض شود . اینها در ابتدا در این فکر بودند که یک رئیس جمهور از خودشان بگذارند و در حکومت و قدرت و بخور بخور شریک شوند و حد اقل اینکه دیگر احمدی نژاد رئیس جمهور نباشد که هر از گاهی به رفسنجانی بند کند. وقتی آقای مهندس موسوی رآی اکثریت مردم را بدست آورد و آقای خامنه ای خود سراسیمه به وسط پرید و بلافاصله احمدی نژاد را برنده اعلام کرد طبعآ کار به اعتراض کشید . در آن زمان این آقایان باز در این فکر بودند که با پشتیبانی مردم احمدی نژاد را کنار گذاشته و پست ریاست جمهوری را بدست بگیرند . در طول اعتراضات ٧ ماه ، مردم ما با ماهیت رژیم بیشتر آشنا شدند و متوجه شدند که این آخوند ها الکی دم از خدا و پیغمبر میزنند و برای بقای خودشان از هیچ کاری رویگردان نیستند حتی تجاوز به هموطنان ما . البته این را اضافه کنم که جمهوری اسلامی از روز نخست که به قدرت رسید همین کشتار و تجاوز را انجام میداد ولی اکثر مردم از آن بی اطلاع بودند ولی این بار با کمک اینترنت و تکنولوژی جدید هر یک جوان ایرانی تبدیل به یک خبر نگار بر جسته شد و در نتیجه نه تنها مردم ایران بلکه اکثر مردم دنیا نیز از جنایات آخوند ها مطلع شدند . این است که حتی اگر یک روزی آقای صانعی هم به مردم پشت کند هیچ جای تعجب نیست . از قدیم گفتند که چاقو دسته خود را نمیبرد . یادمان نرود که آخوند از حدود ١٢ سالگی نان مفت خوده و سفسطه و مغلطه و عوامفریبی را یاد گرفته و به این خاطر از این جماعت انتظار بیش از این نباید داشت. ملاحظه فرمودید که از چند هفته قبل آقای خاتمی ماهیت خود را با توهین به مردم نشان داد حالا هم زمزمه از آقای کروبی سر زبانها است من امیدوارم این حرفها درست نباشد ولی خوشبختانه اگر ایشان هم به مردم پشت کند دیگر جای هیچ نگرانی نیست چون ما دیگر راه خود را میشناسیم و میدانیم مقصدمان کجاست و دیگر هیچ کسی نمیتواند راه ما را کج کرده و به جائی ببرد که خودش دلش میخواهد . حکومت مورد نظر من حکومتی است که در آن دیندار و بیدین و زن و مرد و همه همه حقوق مساوی داشته باشد من نمیتوانم قبول کنم که مادر من که در واقع بیشترین زحمت را در حق من کشیده با من حقوق مساوی نداشته باشد. و سران مملکت هم فقط و فقط با رآی مستقیم مردم انتخاب شوند و هر موقع هم مردم نخواستند بتوانند کنار بگذارند و باز به نظر من هر کس با هر عقیده ای فرزند ایران است و حق رآی و حق انتخاب شدن دارد . آرزوی بزرگ من اینست که یک روزی در ایران مجلسی داشته باشیم که حد اقل ١٥ حزب در آن نماینده داشتته باشند .در آن صورت است که دیکتاتوری از بین میرود ملاحظه فرمایید در اسرائیل ٧ ملیونی ١٢ حزب در مجلس نماینده دارند. ما پیروزیم ، من شک ندارم. درود بر شما و جانم فدای تمام مردم آزادی خواه ایران.

-- Babak ، Jan 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)