تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آیت‌الله خامنه‌ای: به کسی باج نخواهیم داد

آیت‌الله علی خامنه‌ای گفت که حوادث اخیر باعث شد تا مردم برای دفاع از جمهوری اسلامی، بیش از گذشته «احساس وظیفه» کنند و دشمنان بدانند «از طرف ملت ایران و خود، به هیچ‌کس باج نخواهیم داد.»

آقای خامنه‌ای که امروز سه‌شنبه در جمع گروهی از مردم مازندران سخن می‌گفت، اظهار داشت که دشمنان در مقاطعی، طرح‌هایی برای «وادار کردن نظام اسلامی به باج دادن» داشته‌اند که در اجرای آنها ناکام مانده‌اند.


رهبر جمهوری اسلامی افزود که «معارضان نظام اسلامی» به خاطر آنکه خود را «بالاتر از مردم» می‌دانسته و به «دشمنان مردم» متکی بوده‌اند، طی ۳۰ سال گذشته شکست خورده‌اند.

آقای خامنه‌ای گفت که «نتیجه بالاتر دانستن خود، از مردم، این می‌شود که اگر مردم در یک حرکت قانونی، اقدام و یا انتخابی کردند، معارضان در مخالفت با اقدام مردم، آن را عوام‌گرایی و مردم را عوام می‌خوانند.»

اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی ایراد می‌شود که با گذشت بیش از شش ماه از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اعتراض‌ها به نتیجه آن همچنان ادامه دارد.

«نتیجه بالاتر دانستن خود، از مردم، این می‌شود که اگر مردم در یک حرکت قانونی، اقدام و یا انتخابی کردند، معارضان در مخالفت با اقدام مردم، آن را عوام‌گرایی و مردم را عوام می‌خوانند»

بسیاری از فعالان سیاسی، شرایط ایران را به خاطر تداوم این اعتراض‌ها «بحرانی» می‌دانند و میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت نیز برای خروج از این وضعیت، راه‌کار‌هایی ارائه کرده‌اند.

در مقابل، محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، با عادی دانستن شرایط ایران، معترضان را به ارتباط با بیگانگان و تلاش برای «براندازی نظام» متهم می‌کنند.

آقای خامنه‌ای نیز در سخنرانی امروز خود، به طور تلویحی از معترضان خواسته که به آمریکا و اسرائیل «دل نبندند» چراکه آنها طی ۳۰ سال گذشته، «دشمن‌ترین دشمنان ملت ایران» بوده و هستند.

رهبر جمهوری اسلامی افزوده که «وقتی دشمن وارد میدان شده است، باید متوجه شویم و اگر خطا و اشتباهی هم انجام دادیم، آن را تصحیح کنیم.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که آمریکا ۴۵ میلیون دلار برای «شکست» دادن جمهوری اسلامی از طریق اینترنت اختصاص داده است، این مسئله «نشان‌دهنده اوج درماندگی دشمن است.»

رهبر جمهوری اسلامی افزود که «معارضان نظام اسلامی» به خاطر آنکه خود را «بالاتر از مردم» می‌دانسته و به «دشمنان مردم» متکی بوده‌اند، طی ۳۰ سال گذشته شکست خورده‌اند

به گفته آقای خامنه‌ای، «آمریکا تاکنون ده‌ها ۴۵ میلیون دلار صرف مقابله با نظام اسلامی از طریق کار دیپلماسی، تحریم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روش‌های دیگر کرده، ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.»

رهبر جمهوری اسلامی در عین حال اظهار داشت: «امروز هیچ‌کس نباید بگوید من تکلیف و مسئولیتی ندارم، بلکه همه باید در دفاع از نظام جمهوری اسلامی که دفاع از اسلام، حقوق مردم و عزت کشور است، احساس مسئولیت کنند.»

آقای خامنه‌ای پیش‌تر گفته بود که خواص به موضع‌گیری‌های «دوپهلوی» خود در خصوص حوادث پس از انتخابات پایان بدهند و مرز خود با کسانی که انتخابات را زیر سئوال برده‌اند مشخص کنند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در واکنش به این اظهارات، گفت که پیشنهاد‌های خود برای خروج جمهوری اسلامی از «بحران» را ارائه کرده و به خاطر شرایط «نامناسب» سکوت کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظرم کسی مردم را عوام می داند که در سخنرانی های مهم اخیر خودش از خواص خواهش کرده مواضع خودشان را تعیین کنند. ایشان نمی دانم کی هستند ...!

-- مریم ، Jan 26, 2010

یک مدتی سر کار بودین که موسوی عقب نشسته یا نه بعد سر کار رفتین که خاتمی چی بعد منتظر لب باز کردن هاشمی و حالا عصبانی که کروبی خائنه . موسوی ...که خودش با بیانیه ۱۷ عقب نشینی را آغاز کرده بود و در هیچ راه پیمایی نیامد و به دیدن خانواده ندا و زید آبادی و باقی غیر خودی ها نرفت حالا زنش را فرستاده بیرون با اما و اگر و من این طور برداشت نمیکنم و .... یک مدتی شما ها را سر کار میزاره بعد که اون هم رفت همونجایی که بقیه رفتند میاین اینجا میگین از اول میدونستیم !بابا شما عقلتون را دادید دست این ها ! مشکل اینجاست . اینها هم خوب استفاده میکنند برای دست یابی به قدرت . موسوی نظام را سرنگون نخواهد کرد . تمام این کارها از اول پروژه بود برای حفظ نظام . فقط تحکیم وحدت و نهضت آزادی منحل میشوند سلطنت طلبان و مجاهدین اعدام . رژیم مخالفینش را شناسایی کامل میکند و آنها را عقیم میکند . مردم هم با این عقب نشینیها اعتمادشان را به همه از دست میدهند و خنثی میشوند .طرح ساخته شده در اتاق فکر پوتین و ک گ ب است . ناصر زرافشان و رییس دانا ان را کلید زدند بعد از ۱۶ آذر و عاشورا و سحابی و خاتمی و موسوی یکی بعد از دیگری عقب نشستند تا کروبی شوت کرد . خامنه ای برنده شد !

-- simin ، Jan 26, 2010

چون قبلا این باج رابه چین وروسیه داده اید ؟همه این ادعا های مضخک راچنیها کرده بودندوسخنان ایشان در واقع همان ادعاهای چین وروسیه است .آقای خامنه ای شما که بر مبنای سقیفه سرکار آمدید اگر راست میگوید به رای ملت متکی هستید بگذازید یک انتخابات آزاد در گشور شکل گیرد .تاسیه روی شود هرکه دراوغش باشد .یا اجازه یک راهپیمای آزاد را به مخالفین خود بدهید .هرچند حضور ملت در انتخابات. برای مخالفت باشمابودولی شماآنرا بنام خود مصادره کردید دیگر نمی توانید شرکت میلیونی در تشیع پیکر فقیه عالی قدر مرحوم آیت الله العظمی منتظری را به خود ونظام اختصاص دهید ومنکر آن گردید گرچه از شما بعید نیست؟

-- ابراهیم ملکی ، Jan 26, 2010

امام رهبر فرزانه ... تو خودت مردم را عوام فرض می کنی، این ننه جان من است که هر روز به خواص پیام می دهد، فکر کردی ما حماریم و تو حمار ران!! تو تو یاین سی سال دشمن از دهانت نیفتاده، رهبری سابق تو هم همین طور بود، با این تفاوت که مضحکه و مسخره و کاریکاتور اویی و او با همه ی آدمکشیش دست کم خودش بود! آری او این برتری را نسبت به تو داشت! من اوایل فکر می کردم که تو خودت را به نادنی می زنی ولی اینک به جهل ... مرکب تو پی برده ام! تو اصلا نمی توانی بفهمی که تا چه اندازه منفور این ملتی، چه عوامشان و چه خواصشان ، و صد البته شهروندشان. ما ترا بزیر خواهیم کشید! چنان با اصلوب، چنان با متانت که حتا یکی از این چین و واچین عمامه ات ...هم چروک برندارد! وعده ی ما نهم و بیست و دوم بهمن!
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

حکومت اسلامی به رهبری سید علی برای حفظ وجود ...خود، در خارج به چین و روسیه بطور مستقیم و غیر مستقیم «باج» می دهد! و در داخل به نیروهای سرکوبگر، سپاه و بسیج و پلیس و لباس شخصی ها. نظام اسلامی با باج دهی و باج گیری حکومت می کند.
علی باج گیر از قم،

-- Ali Bajgir ، Jan 26, 2010

این دفعه در حرفاش ۱۶ بار از واژه " دشمن " استفاده کرد..

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

مگر مردم همان «خس و خاشاك»، «اقليت افسرده و غمگين»، «گوسفندو گوساله» و «...» نبودند. لطفا همانطور كه خوب دشمن را به ما نشان دادي مردم را هم به ما نشان بده. اين مردم كجا هستند. نكنه همان جماعت سانديس خور و ساندويچ خور و مواجب بگير هستند كه روز سانديس‌خوري (نهم ديماه) از سراسر ايران آورده بوديد، هستند.

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

امام رهبر فرزانه جان
رهبری که به ملت و ولی نعمت خود باج ندهد ابتر است و تو ابتری!
تو ابتری و ابتریتت سهل بود
رهبر تو نه ای ، رهبریت نفی بود!
علم تو همی ز غایت جهل بود!

رهبری که باج نمی دهد ملت خود!
باج ندانش وقاحت محض بود!
تو باج دهی به چین و سوریه و روس!
هم باج دهی بسیج و گشتاپو ی لوس!

هم مک بزنی ز خون مردم هر دم!
هم مفت خوری ز نفت ما هر شب و روز!
اینک ندهی باج!؟؟
این پول من است!
آزادی ماست!
ما طلبکار توایم!
ای دست ِدراز، ای تو خود دستدراز!
و ما البته این دست ترا و یاران ترا با حکمتی قطع خواهیم کرد که خونی در نیاید. که این فرق ماست که انسانیتمان زمینی ست با تو که خونخواریت آسمانی و قدسی ست!
بقول آنکس که گفت: وعده ی ما نهم و بیست و دوم بهمن!
و خدا کند که مردم از این اسلام برای همیشه ببرند و البته لازمه اش ماندن چند صبای دیگر است که تو بر قدرت بمانی و فتوای تجاوز ازاله ی بکارت دهی!

-- شمس از تهران ، Jan 26, 2010

از یکطرف عقب نشینی و از طرف دگر حمله بنظر میاید که نتیجه نامه نگاریها و مذاکرات پشت پرده برای حل بحران که خاتمی هم بارها گفته است که مارا نمیتوان نا دیده گرفت سر تقسیم قدرت خانم است و خامنه ای هم صراحتا اعلام میکند که به کسی باج نمیدهد .

-- Bahram ، Jan 26, 2010

البته ایشان به بعضی دول همسایه خراج زیادی داده و می دهند.

-- احمد ، Jan 26, 2010

پدرجان،
اول – جنابعالی و نظام دیکتاتوری شما برای بقای خود، بیش از سی سال است که به تمامی جهان بصورت پیدا و نهان باج داده اید، باج های داده شده به چین و روسیه که شهرۀ آفاق است! حجم هنگفتی از اسناد معاملات تسلیحاتی پنهان با آمریکا و حتی اسرائیل موجود است. از همین روست که نظام جمهوری اسلامی ایران "فاحشۀ سیاسی" خوانده می شود!
دوم – طبقه بندی عوام و خواص زائیدۀ ذهن معلول حضرتعالی بوده است. متن سخنرانی های جنابعالی توسط نوابغ پشت پرده نگاشته می شود و به دلیل فقدان حتی یک هماهنگ کننده باسواد گفتار جنابعالی متناوباً منتاقض از آب در می آید!
سوم – هیچ موجود عاقلی در این ممکلت منتظر تعیین تکلیف جنابعالی درخصوص دفاع کردن یا نکردن از نظام ننشسته است. اگر اندک هوشیاری برای جنابعالی باقیماده بود، درمی یافتی که بیش از هفت ماه است کسی به التماس تو درخصوص اتمام و قبول انتخابات وقعی نگذاشته است.
سوم – به نظر می رسد که فراوش کرده اید که کسی که در مقابل مرد ایستاد، و خود را برتر دانست و فرمان قتل عام مردمی که افتضاحات مربوط به انتصاب کوتولۀ سیاسی را نپذیرفته بودند، در نماز جمعه صادر کرد، جنابعالی بودید؟؟ لطفاً به گماشتگانتان بفرمائید قبل از سخنرانی خلاصۀ اراجیفی که قبلاً ایراد فرمودید برایتان بیاورند تا چنین مضحکۀ خلق نگردید!
چهارم – از بیسوادی جنابعالی و متن نویسان پشت پرده همین جمله بس که فرمودید"آمریکا 45 میلیون دلار برای شکست دادن جمهوری اسلامی از طریق اینترنت اختصاص داده است"!!؟؟ مگر مکانیزم تخصیص بودجۀ آمریکا هم مثل دولت کوتولۀ سیاسی شماست؟؟ خوب در فضای اینترنت مگر چه می توان کرد که نظام سیاسی یک کشور سرنگون شود؟؟ و اگر هم بشود با این میزان بودجه چه می توان کرد؟ چقدر حقیر است این نظام که چهل و پنج میلیون دلار سرنگون می شود!!!!!
پنجم – دوران بازی سیاه و سفید بسر آمده است، امروز تمامی جهان متمدن (نه فقط آمریکا) در مقابل سرکوب وحشیانۀ نظام اسلامی تحت فرماندهی شخص شما، موضع گرفته اند، "توهم توطئه" و "دشمن فرضی" دیگر کارساز نیست! بی سبب نبود که شخص جنابعالی به عنوان "منفور ترین شخصیت" سال 2009 شناخته شدید! افتخار کمی نیست!!
ششم – جنبش سبز ایران با تنوع تمامی طیف های فکری حول محور دمکراسی و آزادی، قابل محار کردن، حذف کردن و یا خاموش شدن نیست! این جنبش حرکتی متکثر، شبکه ای و گستره است. در چارچوب هیچ ایدئولوژی قابل محصور شدن نیست، و به هیچ شخص و گروه و جناحی وابسته نیست. این جنبش دموکراسی را به نظام دیکتاتوری اسلامی، صبر و بردباری را به نیروهای سرکوب گر بیسواد، و مسالمت و تساهل و تسامح را به خشونت عریان حاضر، تحمیل خواهد کرد. و این تازه آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Jan 26, 2010

آینده نشان خواهد داد.

V

-- جنبش سبز ، Jan 26, 2010

30 سال است که به تمام کشورها از سوریه گرفته تا انگلستان و ... بطور مستقیم و غیر مستقیم باج داده اید و 4 سال است که بصورت علنی به چین و روسیه باج می دهید ؛
گردنتان فقط برای مردم آزادیخواه ایران و روزنامه نگاران مستقل کلفت بوده است ولی :
چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند!

-- ایران سبز و آزاد ، Jan 26, 2010

آقا : دشمنان بدانند ... دشمنان در مقاطعی ... «معارضان نظام اسلامی» ... به «دشمنان مردم» ... معارضان در مخالفت با ... «دشمن‌ترین دشمنان ملت ایران» بوده و ... وقتی دشمن وارد ... اوج درماندگی دشمن ...

-- دوست سبز ، Jan 26, 2010

ای والله!

دمت گرم.......

خوشم اومد!!!!

رئیس باج بگیراس خب باجم نمده دیه!

بزن زنگو! بنداز لُنگو!

جان مولا اگرم کسی حرف زیادی زد خودم کارتیش میکونم به حرضت علی!!!!!!

زت زیاد نوکرتیم.

-- لات با معرفت ، Jan 27, 2010

اینی که میگن اونقدر مار خوردی که افعی شدی ! حکایت توست آقای خامنه ای . کی از تو باج خواست ، اصلن باجی در کار نیست. قرار است بری مرخصی . قرار است بری. و قرار است روزنامه ها با حروف درشت بنویسند / خامنه ای رفت / مثل ۳۰ سال پیش که شاه رفت ،تو هم میروی . باج را مطرح میکنی که چی ؟ خیال کرده ای جنبش سبز باج خور است.؟ چیزی بگیرد و برود پی کارش ؟ نه ما باج خور نیستیم. تو ۳۰ سال است که داری با باج زندگی میکنی و از بس باج خوردی افعی شده ای . و همه را مار و افعی میبینی. شمیم

-- شمیم ، Jan 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)