تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد تند وزیر ارشاد از اقدامات قوه قضائیه

محمد حسینی، وزیر ارشاد با انتقاد از عملکرد قوه قضائیه در نحوه برخورد با رسانه‌ها، گفت که مسئولان این قوه، به جای «تقدیر» از رسانه‌های «افشاگر»، برای آنها مشکل ایجاد می‌کنند.

آقای حسینی امروز سه‌شنبه در مراسم معرفی مدیرعامل جدید خبرگزاری دولتی ایرنا، اظهار داشت: «باید از کسانی که در فضای غبارآلود، افشاگری می‌کنند، تقدیر شود، نه اینکه قوه قضائیه هر روز برای آنها مشکل ایجاد کند.»


محمد حسینی، وزیر ارشاد

به نوشته خبرگزاری ایلنا، وزیر ارشاد با اظهار تاسف از اقدامات اخیر قوه قضائیه، افزود که مسئولان دستگاه قضایی، «حساسیت‌ها را اشتباه گرفته‌اند و به جای تقدیر از کسانی که در دفاع از نظام، سینه سپر کردند، روی آنها حساسیت نشان می‌دهند.»

وی در عین حال، مقام‌های قوه قضائیه را متهم کرد کسانی را که «علیه نظام» فعالیت می‌کنند، فراموش کرده‌اند.

اظهارات وزیر ارشاد پس از آن ایراد می‌شود که دادستانی تهران، مدیرکل مطبوعات داخلی این وزارتخانه را به دلیل بی‌توجهی به حکم توقیف هفته‌نامه همت به دادسرا احضار کرد.

«باید از کسانی که در فضای غبارآلود، افشاگری می‌کنند، تقدیر شود، نه اینکه قوه قضائیه هر روز برای آنها مشکل ایجاد کند»

هفته‌نامه همت که گفته می‌شود از سوی اسفندیار رحیم‌مشایی اداره می‌شد، بر روی جلد آخرین شماره خود، تصویری از اکبر هاشمی رفسنجانی و برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی منتشر کرده و آنها را «تمام یاران هاشمی» نامیده بود.

این نشریه چندی پیش از سوی قوه قضائیه توقیف و مجوز آن هفته گذشته از سوی هیات نظارت بر مطبوعات باطل شد.

«موج اندیشه»، دیگر نشریه‌ای بود که با انتشار تصویری از آیت‌الله علی خامنه‌ای و گروهی از فعالان سیاسی و مقام‌های جمهوری اسلامی، آنها را «امت امام خامنه‌ای» خوانده بود. امتیاز این نشریه نیز هفته گذشته از سوی هیات نظارت بر مطبوعات لغو شد.

حسینی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «وقتی مقام معظم رهبری موضع‌گیری می‌کنند و می‌گویند خواص نباید دو پهلو سخن بگویند، برخی رسانه‌ها مصادیق را نشانه رفتند و می‌خواستند به آنها تلنگر بزنند که با برخورد قوه قضائیه مواجه شدند.»

«اینکه برخی خواص در اتفاقات اخیر کوتاهی کرده‌اند، قابل کتمان نیست و اگر قرار باشد رسانه‌ها ابهام‌زدایی نکنند و مسائل را برای مردم روشن نکنند، این چه رسالت رسانه‌ای است»

به گفته وزیر ارشاد، «اینکه برخی خواص در اتفاقات اخیر کوتاهی کرده‌اند، قابل کتمان نیست و اگر قرار باشد رسانه‌ها ابهام‌زدایی نکنند و مسائل را برای مردم روشن نکنند، این چه رسالت رسانه‌ای است؟»

حسینی همچنین گفت: «باید کسانی که در مواجهه با این حرکت ایستاده‌اند، مورد تقدیر قرار گیرند و نه اینکه برای آنها مشکل ایجاد شود که از جمله این افراد آقای بهداد است.»

محمدجعفر بهداد، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا و معاون سیاسی دفتر محمود احمدی‌نژاد به خاطر شکایت دادستانی به عنوان مدعی‌العموم، به حبس محکوم شده است.

دو مورد از این شکایات، مربوط به علی لاریجانی، رئیس مجلس و یک مورد آن مربوط به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

وای به حال کشوری که افراطی ترین گروه جامعه بر سر کار باشه. اصلا نمیدونم توی مغز این رهبر چی می گذره. خوبه خودش راجع به انقلاب فرانسه گفته. واقعا که ... زد.

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

ببخشيد مي شه شما بگيد بالاخره اين آقاي حسيني از كي دفاع كرد به كي حمله كرد ؟
من نفهميدم

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)