تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد شدید احمدی‌نژاد از مقام‌های قوه قضائیه

محمود احمدی‌نژاد، با متهم کردن مقام‌های قضایی به داشتن «روحیه دیکتاتوری»، از اقدامات قضایی صورت گرفته علیه برخی افراد و رسانه‌های نزدیک به دولت، به شدت انتقاد کرد.

آقای احمدی‌نژاد، روز گذشته (سه‌شنبه) در مراسم معارفه علی‌اکبر جوانفکر به عنوان مدیرکل خبرگزاری دولتی ایرنا، گفت که «طبق صریح قانون اگر به امام(ره)، رهبری و رئیس جمهور توهین شود، باید برخورد شود و برخوردهای دیگر پذیرفتنی نیست.»


از سمت راست: بهداد، احمدی‌نژاد و جوانفکر

به گزارش امروز چهارشنبه روزنامه اعتماد، وی افزود که «متاسفانه دستگاه‌های مسئول قانون را رها کرده‌اند و سراغ دیگران می‌روند که چرا به فلان نماینده مجلس یا عضو قوه قضائیه یا گروهی خاص انتقاد کرده‌اید، بنابراین باید محاکمه شوید و زندان هم بروید.»

اظهارات احمدی‌نژاد، پس از دستور توقیف هفته‌نامه «همت»، احضار مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد به دادسرا و محکومیت محمدجعفر بهداد، مدیر سابق ایرنا ایراد می‌شود.

دادستانی تهران، هفته گذشته هفته‌نامه همت را توقیف و مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد را به علت بی‌توجهی به اجرای حکم توقیف این هفته‌نامه، به دادسرا احضار کرد.

احمدی‌نژاد با انتقاد از نحوه برخورد قوه قضائیه، اظهار داشت: «می‌گویند از این فرد انتقاد نکن. چرا نباید انتقاد کرد. مگر این فرد کیست که از وی انتقاد نشود»

هفته‌نامه همت که گفته می‌شود از سوی اسفندیار رحیم‌مشایی اداره می‌شد، بر روی جلد آخرین شماره خود، تصویری از اکبر هاشمی رفسنجانی و برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی منتشر کرده و آنها را «تمام یاران هاشمی» نامیده بود.

این نشریه چندی پیش از سوی قوه قضائیه توقیف و مجوز آن هفته گذشته از سوی هیات نظارت بر مطبوعات باطل شد.

دادستانی تهران همچنین به عنوان مدعی‌العموم از محمدجعفر بهداد سه شکایت مطرح کرده که براساس یکی از این شکایت‌ها آقای بهداد به حبس محکوم شده است.

دو شکایت از سه شکایت دادستانی، مربوط به علی لاریجانی، رئیس مجلس و یک شکایت دیگر نیز مربوط به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

احمدی‌نژاد با انتقاد از این نحوه برخورد قوه قضائیه، اظهار داشت: «می‌گویند از این فرد انتقاد نکن. چرا نباید انتقاد کرد. مگر این فرد کیست که از وی انتقاد نشود؟»

«من از برخی برخوردهای قوه قضائیه گله دارم. فردی نشریه‌ای را چاپ کرده است و شما برخلاف قانون تعطیلش کرده‌اید، در حالی که هیات منصفه مطبوعات وجود دارد»

وی در عین حال افزود: «من از برخی برخوردهای قوه قضائیه گله دارم. فردی نشریه‌ای را چاپ کرده است و شما برخلاف قانون تعطیلش کرده‌اید، در حالی که هیات منصفه مطبوعات وجود دارد و اگر قرار است به جرم یک مطبوعاتی رسیدگی شود، باید هیات منصفه حضور داشته باشد، نمی‌توان فوق قانون عمل کرد.»

رئیس دولت دهم همچنین گفت: «این قبیل برخوردها را قبول نداریم و معتقدیم این رفتارها نشان‌دهنده روحیه دیکتاتوری است و همگان بدانند که این کشور، دیکتاتوری‌بردار نیست.»

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «بنده این بگیر و ببندها را قبول ندارم، زیرا برخلاف صریح قانون است و با صرف یک انتقاد از یک فرد درست نیست که با افراد برخورد شود.»

روز گذشته نیز محمد حسینی، وزیر ارشاد با انتقاد از عملکرد قوه قضائیه در نحوه برخورد با رسانه‌ها، گفته بود که مسئولان این قوه، به جای «تقدیر» از رسانه‌های «افشاگر»، برای آنها مشکل ایجاد می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کار حکومت اسلامی به کجا کشیده که احمدی‌، قوه قضائیه را به دیکتاتوری متهم می کند! به قول جنتی...، وضعیت نظام «مضحک» شده.
بندبازان و دلقکان سیرک اسلامی،

-- Dalghak Eslami ، Jan 27, 2010

راستی هیچ متوجه شده ید که هروقت احمدی نژاد کلمه ملت ایران را در حرفهایش استفاده میکند منظورش از ملت ایران افراد دولتی و نظامی و امنیتی و احتمالن هشت درصد از مردمی که هنوز خیال میکنند کلاه احمدی نژاد پشمی دارد. بله منظورش از ملت ایران فقط هشت درصد مردم است. شمیم

-- شمیم ، Jan 27, 2010

يك خبر تازه را دوستان بریم فرستاده اند. شما نیز برای دیگرا بفرستید!
سازمان ملل متحد نظر سنجي بزرگي را در ارتباط با ثبت جهاني نوروز انجام داده است مبني بر اين که اگر يک ميليون نفر از ايران به سازمان ملل ايميل بفرستند اين روز به نام ايران ثبت خواهد شد اما اگر به اندازه کافي ايمل زده نشود اين روز به نام کشور دیگری ثبت خواهد شد. از حق کشورتان دفاع کنيد و نگذاريد که نام ايران و ايراني از جهان محو شود. نگذاريد که بلايي که بر سر خليج فارس ما آمد بر سر نوروز ما هم بيايد . ايراني نيستيد اگر اين مطلب را براي دوستان و ايرانيان ديگري که مي­شناسيد نفرستيد و آنها iرا مطلع نسازيد تا جلوي اين فاجعه گرفته شود. "
http://www.PetitionOnline.com/Norouz
لطفا دوستانتان را خبر کنید. نوروز نیز باید در راستای انقلاب سبز باشد.


-- بدون نام ، Jan 27, 2010

آق محمود؛ از بزرگترت اجازه گرفته بودی که اومدی حرف زدی؟ از کی تا حالا اسم هیئت منصفه به گوش ات خورده؟ از اکابر به بالا حرف میزنی!!! اونوقتا که مطبوعات رو فله ای می بستن اسم هیئت منصفه نمی اوردی!؟
بابا رو را برم.

-- Mehdi ، Jan 27, 2010

آقای احمدی نژاد ساعت خواب بستن روزنامه آقای مشایی شما را بیدار کرد؟

-- pegah ، Jan 27, 2010

ما توی یک تیمارستان بزرگ زندانی شدیم .عنقریب است که خودمان هم دیوانه شویم اینجا نه تنها کلمات از معانی خود تهی شده اند بلکه مفاهیم نیز از محتوا تهی شده است.

-- naser ، Jan 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)