تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جنتی: تقلب در انتخابات، ادعایی احمقانه بود

آیت‌الله احمد جنتی با اعلام اینکه شورای نگهبان در ۲۲ خردادماه یکی از «سالم‌ترین» انتخابات را برگزار کرده است، گفت که تقلب در این انتخابات، «ادعایی مضحک و احمقانه» بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای جنتی در جمع گروهی از مردم شهر آمل، اظهار داشت که در صحت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، «هیچ حرف و حدیثی» وجود ندارد، چرا که شورای نگهبان ‌«اصل این انتخابات را سالم و قانونمند» می‌داند.


آیت‌الله احمد جنتی

به گفته وی، شورای نگهبان «به هیچ حزب و قدرتی وابسته نیست و نه پول می‌خواهد و نه مقام» و او انتخابات اخیر را «سالم و قانونمند‌تر از همه انتخابات دیگر کشورها می‌داند.»

جنتی در ادامه اظهارات خود، با اشاره به اعتراض برخی نامزد‌ها به نتیجه انتخابات گفت:‌«خیانتی که این افراد خودفروخته به ملت کردند، هیچ کسی تاکنون نکرده است.»

در انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران که ۲۲ خرداد ماه برگزار شد، شورای نگهبان با تائید صحت نتیجه آن، محمود احمدی‌نژاد را به عنوان نامزد «پیروز» معرفی کرد.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی سه رقیب احمدی‌نژاد این نتیجه را نپذیرفتند، اما آقای رضایی بعد‌ها به خاطر تائید این انتخابات از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای از اعتراض خود صرف‌نظر کرد.

«استکبار جهانی، فقط قدرت‌طلبی، شیطنت، سیاست‌بازی، تفرقه و بیگانه‌کشی را می‌فهمد و نمی‌فهمد واژه فرهنگ شهادت‌طلبی و اطاعت از رهبری چیست»

آقایان کروبی و موسوی، با گذشت بیش از شش ماه از برگزاری این انتخابات، همچنان محمود احمدی‌نژاد را رئیس جمهور منتخب مردم نمی‌دانند.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات که منجر به کشته شدن دست‌کم ۴۰ تن شد، هزاران نفر دستگیر شدند که برخی از آنها هنوز در زندان به ‌سر می‌برند.

جنتی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ناآرامی‌های پس از انتخابات گفت که یکی از «تاکتیک‌های دشمن»، به راه انداختن «ترس و وحشت در میان مردم» است.

به گفته دبیر شورای نگهبان، «استکبار جهانی، فقط قدرت‌طلبی، شیطنت، سیاست‌بازی، تفرقه و بیگانه‌کشی را می‌فهمد و نمی‌فهمد واژه فرهنگ شهادت‌طلبی و اطاعت از رهبری چیست.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

و از آن احمقانه تر ادعای شمارش 44میلیون رای در 6 ساعت و اعلام نتیجه پابانی

-- جهانگیر ، Jan 26, 2010

از فرمایشات خود ایشان استفاده می کنم همچنانکه بیگانگان مفهوم شهادت طلبی رانمی فهمند ایشان نیز مفهوم انتخابات سالم را.از نظرایشان سالم ترین انتخاب،انتصاب از سوی.....است که نشان از فهم ایشان در اطاعت از.....دارد!

-- فرهاد ، Jan 26, 2010

اصلا همین طرز حرف زدن نشونه عدم بی طرفی این سازمان و ثابت کننده تقلبه

-- زهرا ، Jan 26, 2010

ما در آتش اهورایی خود این خشک مغزی ترا و امثال ترا نرم خواهیم کرد! ما با مهر و محبت و تو با اسلحه و خشونت، با ترور و آدمکشی و شهادت و شهید پروری و ما با سکوت و انسانیت و شرافت و تو با خونریزی اما آخر کار این شراففت است که برنده می شود! و نه تو! تور مغز خشکت همین را بلدی که در مورد تقلب انتخاباتی از ماضی مطلق استفاده کنی !! همین اما حتا زن و فرزند خودت هم، حتا آن محافظ خودت هم می دانند که روز چهلم منتظری و روز بیست و دوم بهمن یک نمره بیست دیگر را باید به جنبش سبز داد!
ما سبزیم و بهار نزدیک است
سراسر ایران سبز خواهد شد.
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

اگر کسی عملی «مضحک و احمقانه» کرده باشد، همانا شورای بی رمق نگهبان و دیگر نهادهای سرکوب ولی فقیه می باشند.
سیرک بازان و دلقکان حکومت اسلامی،

-- Hasani ، Jan 26, 2010

ازروباه سئوال شد کوشاهدت دومش رانشان داد .اینگه ایشان گفته که شورای نگهبان «به هیچ حزب و قدرتی وابسته نیست و نه پول می‌خواهد و نه مقام یک ادعای احمقانه است کیست که نداند شورای نگهبان یکی از زیر مجموعهای رهبری است .اگر تقلب در انتخابات نشده بود هیج لازم نبود که آقای خامنه ای هنوز 24 ساعت از انتخابات نگذشته شتابان بر صحت انتخابات تاکید کند لااقل می گذاشت مراحل انتخاب به انجام می رسید ؟اینکه ایشان عده ای را خود فروش معرفی کردند لازم است بدانند کسی که متکی به ملت است هرگزهویت خودرا نمی فروشد واین شما هستید که هویت انسانی خود رافرخته وکمر به نابودی ایران واسلام وروحانیت بسته اید

-- ابراهیم ملکی ، Jan 26, 2010

سنگ را بسته اند و سگ را آزاد گذشته اند در مورد این جماعت مصداق پیدا میکند. دهانها را بسته اند، روزنامه های غیر خودی را تعطیل نموده اند، روزنامه نگاران را به زندان انداخته اند، هیچ روزنامه ای حق ندارد مطلبی از معترضین را منتشر کند، صدا و سیما. تریبونهای نمازجمه، روزنامه های وابسته افترا پراکن دربست در اختیارشان است بعلاوه سفرهای وقت و بیوقت برای سخنرانیهای آنچنانی. از این فسیل پا لب گور کسی نیست بپرسد آیا مردم فرهیخته ایران را تا این حد نادان فرض میکنید که میتوانید این تقلب بزرگ و این خیانت آشکار را مانند همه دروغهای مکرر را به زور به خورد ملت بدهید و کسی هم باور کند؟ بعداز آنهمه ضرب و شتم، کشتن و تجاوز و زندانی هنوز هم خود را طلبکار میدانند نفرین براین پررویی. بترسید از فوران خشم نهفته و آه سوزان مادران و پدرانیکه فرزند خود را، زنان و مردان جوانیکه شریک زندگی خود را، خانواده هایی که تنها نان آور خود را از دست داده اند.

-- رنجیده ، Jan 26, 2010

خود وزارت کشور اعلام کرد سه ميليون رای تقلبی وجود دارد و بلافاصله تکذيب کردند!..رای های فله ای تا نشده که دوربين تلويزيونی شما نشان دادرا چه ميگويي؟..ارتقای آقای دکتر!دانشجو به وزارت چه بود؟..چرانگذاشتيد ناظران ساير گروهها در همه حوزه ها باشند؟..چرا لاريجانی تلفنی پيروزی موسوی را تبريک گفت ؟..و.و...و

-- يک ايرانی ، Jan 26, 2010

جناب آقاي جنتي , احمقانه آن باور ...شماست كه مردم بافرهنك و ميراث داران تمدن كهن را نادان ميدانيد . شما كه مانند كبك سر به زير برف كرده ايد و چون خود غير از آن كه ميخواهيد نميبنيد يعني نمي خواهيد ببينيد بر اين باوريد كه مشكلي نيست و همه خلق دعاگوي شما و ولايت دروغين تانند شما كه تا اين حد مطمئنيد جرا اجازه يك راهبيمايي مسالمت آميز را به اين بقول شما عده قليل نميدهيد؟ از افتضاحش در هراسيد؟آري شما نيز در خلوت ميدانيد ملت ايران بجز جيره خواران معدودتان آرزو دارند كه سر بر تنتان نباشد

-- عاشق ايران ، Jan 26, 2010

آقای جنتی شما آنروزی که آمدی گفتی صلاحیت کسی که از ولی فقیه اطاعت نکنه رو رد می کنیم در تلویزیون (سال ۱۳۶۸) از مقام خودت منعزل شدی. رهبری هم در مورد این حرف ضد قانون اساسی ساکت شد هم منعزل شد- حتی با تفسیر خودتون شدید پیمان شکن. فقط چون با زور و کلک سر کار بودین مردم
باهاتون ساختن. دیگه نیا اینجا .. .. کن. برو بزار باد بیاد.

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

ادب مرد به ز دولت اوست

-- رای ما چه شد ؟ ، Jan 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)